Recenzie “Pacienta tăcută” de Alex Michaelides

Editura: Litera
Nr. Pagini: 368
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 8.05.2019
Nota recenzorului: 9/10

🔥 CARTEA PACIENTA TĂCUTĂ ARE REDUCERE PE:

Cât am așteptat să citesc cartea Pacienta tăcută” de Alex Michaelides! Și când am făcut-o până la urmă, nu am fost deloc dezamăgită. E destul de mind-twisted, dar nu atât de ciudată ca “Prin ochii ei” de Sarah Pinborough. De plăcut, mi-a plăcut destul. E un thriller psihologic în care nimic nu e ceea ce pare. Și inserția unei tragedii grecești în destinul personajului principal este ca cireașa de pe tort.

Romanul “Pacienta tăcută” de Alex Michaelides este alcătuit din 5 părți

Însă începe cu o bucățică din jurnalul personajului principal. Este vorba despre Alicia Berenson, cea care ulterior va fi numită pacienta tăcută. Scrierea nu te ține prea mult în suspans. Încă de la început ți se relatează despre evenimentul violent care a declanșat totul. Despre ziua în care Alicia și-a ucis soțul cu sânge rece și apoi a încercat să se sinucidă.

Afli despre personaje, despre relația soților și despre statutul lor în societate. Alicia este jumătatea unui cuplu bogat, lipsit de griji, chiar boem, aș putea spune. Ea este o pictoriță frumoasă măritată cu un bărbat atrăgător, fotograful de modă Gabriel. Însă atunci când tipul se întoarce odată târziu acasă, noi nu știm decât că soția îl împușcă în față de 5 ori. Apoi refuză să mai vorbească timp de 6 ani.

După ce a fost salvată de la tentativa de sinucidere, în urma uciderii soțului ei, Alicia este dusă într-o instituție de maximă-siguranță din afara Londrei, numită The Grove

Deși se face mult caz de această crimă și de motivul pentru comiterea ei, dar mai ales de tăcerea femeii, presa se liniștește. Însă, un psihoterapeut cu propriul trecut ce îl bântuie, Theo Faber este încă obsedat de acest caz misterios. Și astfel găsește o cale prin care să ajungă la Alicia, pentru a și-o face pacientă. Bineînțeles, pentru a încerca să o vindece.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Alex Michaelides.

Crezi că poate Theo ajunge să o convingă pe Alicia de bunele lui intenții? Și o face să vorbească până la urmă? Da și nu. Nimeni nu este cine pare în acest thriller psihologic iscusit. Tot felul de întorsături de situație și ceva din viața personală a terapeutului te vor ajuta să îți faci o idee mai clară asupra situației reale. Nici cel care încearcă să o salveze pe pictoriță nu duce o existență prea armonioasă.

Secrete pline de savoare și un jurnal secret sunt scoase din mânecă la finalul romanului “Pacienta tăcută” de Alex Michaelides. Iar adevărul îți va apărea în cele din urmă în față, ca un iepure din jobenul magicianului. Și lasă-mă să-ți zic că finalul este fericit, deși aproape deloc așteptat. Iar vinovații vor plăti iar Alicia va vorbi în cele din urmă.