Recenzie „Portocala sângerie” de Harriet Tyce

de | iul. 31, 2021 | Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

Foarte bine pune problema cartea asta, pune punctul pe i și deși construiește niște personaje detestabile, înțelegi o parte din stresul și problemele cu care se confruntă unele dintre ele, pentru că te confrunți și tu, personal, cu multe dintre ele. Și vorbesc în special despre femei. Pentru că este o carte care pune în prim-plan câteva femei prinse în relații abuzive, manipulative și toxice.

Pentru tine care ar fi limita suportabilității? Cât ai tolera? Ce compromisuri ai accepta?

Deși, de obicei, nu intuiesc finalul thrillerelor și în mare parte merg pe o suspiciune greșită, de data aceasta nu m-a luat prin surprindere deloc, dar, în ciuda acestui lucru, mi s-a părut foarte captivantă și foarte bine scrisă.

În principiu, urmărim viața haotică și dezorganizată a unei avocate pledante de 40 de ani, căsătorită, cu un copil, implicată într-o relație extraconjugală cu un bărbat misogin și prinsă până peste cap într-o altă relație pasională cu băutura.

Cât îți asumi din greșelile pe care le faci? Și cât de mult încerci să le îndrepți?

Este un personaj care nu prea îți dă motive să empatizezi cu ceea ce i se întâmplă deoarece mare parte din ceea ce i se întâmplă e din vina ei, alții manipulând situația în care se complace astfel încât să o aducă în pragul unui dezastru. Este o femeie de carieră care pune jobul pe primul loc din ambiție, dar și din nevoie deoarece ea este cea care susține financiar familia. Este o femeie care preferă să bea vineri seara un păhărel, două cu colegii decât să-și petreacă timpul liber împreună cu copilul. Are remușcări după aceste nopți de beție și din cauza relației cu un bărbat care o tratează urât și pare interesat doar de sex, își face promisiuni de îndreptare și schimbare pe care le încalcă în clipa imediat următoare. Nu este ceea ce se poate numi o mamă dedicată, dar își iubește copilul.

Cariera sau familia? Care primează pentru tine?

În momentul în care primește primul său caz de omor, mergând pe firul evenimentelor și încercând să înțeleagă toate implicațiile cazului, face tot felul de analogii și comparații între viața acuzatei pe care o apără și propria situație personală. Deși nu este arestată sau eliberată pe cauțiune, are senzația că și viața ei este pe marginea prăpastiei. Divorțul este iminent și lucrurile nu arată roz nici în ceea ce privește custodia copilului. În plus este amenințată prin mesaje de cineva care știe că își înșală soțul.

Tu știi cu cine dormi în pat?

Oricum, greutatea romanului nu se bazează pe răsturnări de situație, ci mai mult pe analiza psihologică care este într-adevăr foarte bine redată prin gândurile intime și acțiunile personajului principal. Propune subiecte delicate și incomode care te pot dezgusta și te pot aduce la disperare. Drama personală a personajului este perfect încadrată în scena profesională, cele două planuri se întrepătrund, completează și influențează constant. Comportamentul ei este de multe ori de neînțeles și frustrează deoarece este o femeie educată care se confruntă în fiecare zi cu situații de violență domestică, cu relații toxice, cu gesturi abuzive și care ar trebui să perceapă foarte repede și foarte ușor semnalele negative.

Există o balanță a dreptății? Crezi în legea compensației? Crezi că fiecare doarme după cum își așterne? Sau totul este o loterie care implica doar norocul și ghinionul?

Allison își complică singură viața și insistă să comită aceleași greșeli, iar și iar chiar dacă simte că tot ceea ce a construit este pe cale să se prăbușească. Autoarea reușește să te facă să privești situația din perspectiva femeii care în ciuda caracterului ei autodistructiv își recunoaște greșelile, dar nu face față și nu e capabilă să se oprească din a le comite. Mergând pe firul investigației, al cazului de crimă pe care îl înfățișează, Allison face din ce în ce mai multe comparații între viața femeii care și-a ucis soțul pe fondul violenței domestice și propria căsnicie. Finalul este destul de brusc, dar pentru mine a fost foarte satisfăcător. Recomand.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Cartepedia

Titlu: PORTOCALA SÂNGERIE
Autor: Harriet Tyce
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 336
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 872

Alte recenzii de la Harriet Tyce:

Recenzie „Anna O” de Matthew Blake
Recenzie „Anna O” de Matthew Blake

O lectură frumos promovată de Editura Trei a ajuns și pe rafturile cititorilor din România. Iubesc orice thriller inteligent scris și aparent, "Anna O" este fix cartea care îmi trebuie pentru a avea parte de adrenalină și suspans. Îmi place foarte mult atunci când...

Recenzie ”Focul care ne unește” de Brittainy C. Cherry

A fost odată un băiat pe care l-am iubit...așa a început totul Logan Francis Silverstone s-a dezvoltat într-un mediu înconjurat de haos, unde urletele, țipetele și drogurile erau monedele de schimb obișnuite, iar căldura și lumina lipseau cu desăvârșire. În acest...

Recenzie “Furia” de Alex Michaelides
Recenzie “Furia” de Alex Michaelides

Actul I Are loc o crimă pe o insulă privată a Greciei. Toți cei șapte prezenți acolo sunt invitații personali ai victimei, cunoștințe și prieteni vechi. Și scriitorul este unul dintre ei, așa că el ne zice povestea. Și nu o zice oricum ci ca și un prieten apropiat...

Angela este redactor Booknation.ro de 5 ani, 1 lună, 7 zile și a scris până acum 568 articole. Se află pe poziția 2 din 13 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.