Recenzie „Război în doi” #1 de Mirela B. Florentina

de | iun. 10, 2020 | Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

Toată lumea știe că prima iubire este unică și nu se aseamănă cu niciun sentiment de dinainte. Acei fluturi în stomac te fac să zbori, să visezi, să speri, dar și să cazi. Război în doi, primul volum semnat de Mirela B. Florentina,  ne introduce în lumea iubirii adolescentine, care nu este mereu perfectă. Necunoscutul și naivitatea reprezintă adesea obstacole ce pot sta în calea fericirii.

Abygail „Aby” Smith, naratoarea romanului, este o fată de nouăsprezece ani care urmează să termine liceul. Lumea ei se rezumă doar la școală și la admiterea la Harvard. Toată viața ei a fost fata perfectă cu rezultate bune la învățătură. Existența ei este lipsită de orice eveniment tulburător până când Madi, cea mai bună prietenă, o convinge să meargă la o petrecere, după numeroase rugăminți. Inocentă și liniștită, se refugiază în bucătărie pentru a scăpa de gălăgia insuportabilă, petrecerea nefiind pe placul ei. Dar răgazul ei nu durează mult, astfel că este pe punctul de a fi violată de un necunoscut.

Norocul i-l scoate în cale pe Dylan Turner, un tânăr chipeș și bogat care o salvează din mâinile posibilului violator. Deși intențiile lui au fost bune, nu se poate abține de la a-i face fetei o invitație în dormitor, lucru care o dezgustă. După ce Madi este de negăsit, Aby este nevoită să accepte oferta lui Dylan de a o duce acasă în siguranță. Deși încearcă din greu să nu se gândească la el. brunetul îi apare mereu în cale.

Viața mea a fost întotdeauna liniștită. Nu au existat evenimente care să îmi perturbe liniștea interioară, nu am avut motive să mă stresez sau să fiu cu adevărat îngrijorată. Totuși, de când am fost la petrecerea aceea, lucrurile s-au schimbat îngrozitor de mult, într-un timp relativ scurt.

Într-o noapte, când prietena ei se află la o petrecere într-un loc periculos, Aby are un coșmar în care aceasta e rănită. Fără să aibă o altă variantă, se urcă în taxi și merge în acea lume total diferită de a ei, plină de oameni necunoscuți și periculoși. Fie că vrea sau nu, ajunge să dea startul unei curse ilegale de mașini la care participă, bineînțeles, frumosul Dylan. Pentru că nu poate ajunge acasă târziu, plină de răni și fără Madi, acceptă să-și petreacă noaptea într-un hotel cu Dylan. Noaptea a fost strict platonică, iar Aby are parte de primul ei sărut, care îi dă lumea peste cap.

Relația lor este una tumultoasă și diferențele dintre ei sunt enorme. Lumea lui Dylan este total nepotrivită pentru o fată naivă și inocentă ca Aby, lucru recunoscut de amândoi. Dar niciunul nu poate refuza sentimentele puternice care se instalează între ei. Numeroase certuri, despărțiri și împăcări au loc în relația lor. Avem acces la gândurile și sentimentele lui Aby datorită narațiunii subiective. Mi-ar fi plăcut să existe mai multe capitole și din perspectiva lui Dylan. Din păcate, cartea oferă prea puține, dar ne putem da seama că relația are un impact puternic și asupra lui. Brunetul trece de la o stare la alta, fiind într-o constantă luptă cu el însuși. Spune vorbe din suflet, dar poate să rănească la fel de ușor prin cuvinte și fapte. Lena, o femeie care aparține lumii lui Dylan, apare de mai multe ori ca piedică între ei.

Relația lor nu este una ușoară, fiind mereu pe cale de a se destrăma. Lumile lor diferite își pun amprenta asupra lor de cele mai multe ori. Dacă vor reuși să fie împreună și să învingă orice obstacol, aflați din cartea Mirelei B. Florentina. Lucrarea se găsește pe site-ul editurii Celestium.

Titlu: RĂZBOI ÎN DOI #1
Autor: Mirela B. Florentina
Editura: CELESTIUM
Nr. Pagini: 244
Gen Literar: Young adult
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 917

Alte recenzii de la Mirela B. Florentina:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Andreea Stănărîngă a fost redactor Booknation.ro și a scris 126 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.