Recenzie “Reconstituind-o pe Amelia” de Kimberly McCreight

Autor: Kimberly McCreight
Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 464
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 21.09.2018

ACUM GĂSEȘTI RECONSTITUIND-O PE AMELIA D PE:

Întotdeauna mi-au plăcut provocările în materie de cărți și mai ales o carte care îmbină mai multe elemente de stil. Atunci când ai o intrigă ce se canalizează pe o singură direcție, s-ar putea să fie plictisitoare și previzibilă. Nu este un lucru universal valabil, dar o zic din experiență. “Reconstituind-o pe Amelia” de Kimberly McCreight cred că întră cu ușurință în topul celor mai bune cărți care îmbină misterul cu lumea adolescenților cu probleme. Este complexă, deși foarte ușor de parcurs, cu un mesaj important în spate și un curs epic ce te ține cu sufletul la gură constant.

Se pornește de la un personaj simplu, Amelia. Fată singuratică, ce iubește să citească, dar care nu iese în evidență cu ceva. Nu are prieteni mulți, decât pe Sylvia, pe care o are alături din copilărie. Deși își iubește mama foarte mult, Amelia nu are nici cu ea o relație foarte apropiată, deoarece această muncește mult și nu are foarte mult timp pentru fata ei. Trecând de la o perspectivă la altă, aflăm mai multe despre mama Ameliei, Kate, o avocată de success, care se dedică muncii aproape în totalitate. Într-o zi, primește un telefon de la școala fiicei sale unde este informată că aceasta a fost exmatriculată pentru că a plagiat o lucrare la literatură. Extrem de intrigată, deoarece Amelia iubește să citească, Kate pleacă spre școală, doar pentru a primi o veste șocantă. Amelia s-a aruncat de pe acoperișul școlii… Tot ce pot să vă spun mai departe este faptul că nu totul este ceea ce pare și Kate începe o investigație proprie, deoarece primește multe piste care o fac să se îndoiască de sinuciderea fiicei sale. Kimberly McCreight ne ține rău pe jar.

Carte este dură, cu un mesaj pe măsură, care te răscolește și te ține în suspans constant. Intotdeauna mi-au plăcut autorii care tratează prin cărțile lor teme sociale cu greutate, care să îți dea de gândit după ce termini de citit o frază. Avem atât de multe exemple, de la tv la radio sau social media, dar parcă reușești să conștientizezi mai bine un lucru atunci când îți este prezentat într-o carte, cu intrigă, personaje și context. Se pune foarte mult accent pe viața ascunsă a Ameliei, deoarece Kate pe măsură ce se adâncește în investigație, descoperă atâtea lucruri despre fata ei pe care nu și le imagina. Deși încerca să îi ofere un viitor mai bun, a pus pe plan secund comunicarea cu ea și undeva pe parcurs a pierdut-o. Cel mai trist mod în care poți afla detalii despre copilul tău este în contextul morții lui. Kate începe să se simtă vinovată, să își pună semne de întrebare, care din păcate au venit prea târziu.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kimberly McCreight.

“Reconstituind-o pe Amelia” de Kimberly McCreight mi-a plăcut și m-a cutremurat în același timp. Deși nu sunt părinte, mă aflu în situația în care constizez a 100-a oară cât de importantă este comunicarea și timpul în relația cu un copil. Îmi doresc din suflet ca atunci când timpul îmi va da acest privilegiu, să construiesc o relație cu copilul meu, să îi știu exact toate fricile, temerile și cele mai ascunse probleme, pentru a-i alina durerea cu toată dragostea mea.

ACUM GĂSEȘTI RECONSTITUIND-O PE AMELIA PE: