Am citit extrem de multe lucruri despre această carte și despre subiectul delicat pe care îl abordează. Unora le-a plăcut, altora nu, dar reacțiile pozitive au fost mai bune decât cele negative per total. Toată lumea a spus că este o carte care efectiv se joacă cu tine, care îți dă impresia că ești în control, ca la final să îți dea universul peste cap. Așa și? De parcă nu am citit 1000 de cărți asemănătoare. Așa că am citit “Sadie” fără urmă de emoții, pentru că eram aproape convinsă că sunt pregătită. “Aproape” este cuvântul magic 🙂

“Sadie” de Courtney Summers m-a șocat până și pe mine și fără modestie, nu prea mi se întâmplă des. Este o carte extrem de bine structurată, însă scrisă de o persoană ușor sadică, pentru că nu este corect să se joace așa cu cititorii săi, care efectiv nu au nicio vină.

Așa cum spune și descrierea, Sadie are grijă de sora sa mai mică și încearcă cu toate puterile sale să îi asigure un trăi decent. Este genul de fată care și-ar da viața pentru sora sa și o apară cu orice preț. Atunci când Sadie rămâne singură, tot în ceea ce credea înainte se dărâmă. Viața ei se schimbă dramatic iar vechea Sadie dispare pentru totdeauna. Devine un fel de vigilante și dorește să descopere făptașul morții surorii sale, o misiune extrem de grea pentru un copil. Într-o împrejurare interesantă, povestea de viață a lui Sadie este surprinsă de un jurnalist care decide să investigheze cele întâmplate și face un film după viața lor… De aici perspectiva dublă a cărții: Sadie și podcast-ul ținut de  West McCray care pune cap la cap piste și încearcă să scoată adevărul la iveală. Este un drum extrem de anevoios, însă foarte inteligent parcurs.

Cartea m-a impresionat și m-a indignat în același timp. Sadie, deși un copil, a trecut prin atâtea încât inima mea a durut rău. Nu merită să piardă atât de mult, pe mama ei, pe sora ei și să se zbată atât de mult în viață încă de la o vârstă fragedă. Viață nu este corectă și nu îmi place când citesc povești de acest gen, pentru că îmi doresc atât de mult să mă implic însă nu am dreptul și posibilitatea de a o face 🙁 Este un personaj extrem de timid și rezervat, evident din cauza evenimentelor care au marcat-o. A fost foarte greu să o cunosc așa cum îmi doream, dar până la urmă am înțeles de ce nu a vrut mult să ni se destăinuie.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Courtney Summers.

Am fost captivată de modul de relatare, pentru că nu am văzut de multe ori acest punct de vedere, unde cititorii sunt participanți la o anchetă… Un lucru foarte original, ingenios făcut și presărat cu mistere. Împletit cu relatările lui Sadie, totul a devenit foarte complicat de prevăzut, pentru că efectiv nu știai ce cale să urmezi și la ce final să te gândești. EVIDENT că nu m-am gândit la acel final și m-a lovit fix în moalele capului, pentru că a fost impactant și șocant.

Recomand această carte iubitorilor de YA pentru că este o carte tristă, antrenantă și plină de suspans. Este o combinație originală între thriller și YA, presărată cu elemente la care nu te așteptai să le întâlnești. Eu am rămas extrem de impresionată de forța personajului principal și de modul în care a făcut față unui destin potrivnic, extrem de dur pentru un copil.

Titlu: Sadie
Autor: Courtney Summers
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 345
Publicată la 27.03.2019
Nota recenzorului: 9/10
Ramona Alexandra Popa
Autor: Ramona Alexandra Popa
❝ Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans. ❞
Ramona Alexandra e 👑 Super Erou Booknation.ro
Redactor de 1050 zile pe Booknation.ro
toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popa