Recenzie Scrisori de dragoste

Autor: antologie
An apariție : 2012
Editura: RAO
Nr. Pagini: 2014

O carte pe toate gusturile, dragostea fiind prezentată în toate formele ei în diverse stiluri de a scrie. Nici unul dintre texte nu are acea "siropoşenie" exagerată ce uneori se atribuie scrisorilor de dragoste.

scrisori de dragoste antologieDin păcate, obiceiul de a scrie scrisori de dragoste a devenit unul desuet… Însă ce nu avem noi, oameni moderni în vedere este faptul că, “spre deosebire de un apel telefonic sau o conversație, o scrisoare de iubire este un lucru; un lucru care există în lume (deseori pentru un timp îndelungat) și are puterea de a trezi o dispoziție emoțională, iar de aceea, ocazional, le cerem înapoi, le distrugem, îi împiedicăm pe oameni să le publice sau să le păstreze. […]” (citat din introducerea cărții)

Pornind de la aceste considerente,  dar și impulsionați de geniala idee a unui hacker filipinez care a infectat sute de calculatoare profitând de foamea oamenilor pentru dragoste – editorii Rosalind Porter și Joshua Knleman au rugat câțiva dintre cei mai cunoscuți și apreciați scriitori contemporani să redacteze câte o scrisoare de dragoste și astfel s-a născut această minunată antologie de scrisori de dragoste.

În carte, veți regăsi dragostea sub toate aspectele ei și formele ei: dragostea față de un partener, față de părinti, față de copii, față de prieteni, față de patrie. Scrisorile sunt departe de a fi siropoase; unele pur și simplu te fac să râzi pe săturate, altele conțin și o doză puternică de sarcasm… însă mai sunt și unele tare triste. Fictive sau inspirate din realitate, aceste scrisori de dragoste sunt o adevărată încântare pentru oricine.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de antologie.

Cei care le semnează, după cum am spus și mai sus, sunt autori cunoscuți ai zilelor noastre precum: Margarate Atwood, Jonathan Lethem, Chris Bachelder, Jeff Parker, James Sayer, Michael Faber, Geoff Dyer, Neil Gaiman, Jan Morris, Douglas Coupland, Leonard Cohen și alții. Printre aceștia, s-a strecurat, surprinzător sau nu… dar logic, dacă luăm în considerare natura cărții și un anonim.

Această antologie este o culegere excepțională, care satisface orice gusturi prin multitudinea de stiluri de scriitură utilizate și de fețe ale iubirii prezentate! Este o carte dedicată, în primul rând, sufletului și chiar ar fi o idee pentru un cadou reușit de Ziua Îndrăgostiților!