Recenzie „Seria Dave Gurney #1#2#3” de John Verdon

de | nov. 27, 2021 | Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Mister, Psihologie, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA SERIA DAVE GURNEY #1#2#3 ARE REDUCERE PE:

Dacă sunteți fan thrillere și serii vi-l recomand și pe Dave Gurney. Seria a ajuns deja la cartea a șaptea, eu am reușit să le citesc deocamdată pe primele trei, m-au prins tare datorită intrigii complexe și câtorva personaje.

Dave Gurney este un detectiv pensionat, retras din oraș la o fermă unde trăiește singur cu soția sa. Nu mai este la prima tinerețe și tragediile din trecut îl bântuie. Cu toate acestea, faima pe care a căpătat-o ca polițist pe străzile New-Yorkului încă îi învăluie numele.

Gândește-te la un număr este prima carte din serie și debutul scriitorului, un debut destul de târziu, dar cu mare succes și potențial.

Mințim ca să-i facem pe ceilalți să aibă încredere în noi. Ne ascundem adevărata natură în încercarea de a ajunge la intimitate. Alergăm după fericire în moduri care alungă fericirea. Atunci când nu avem dreptate, ne luptăm din răsputeri să demonstrăm că avem.

Dave Gurney se consideră pensionat și vrea să stea departe de cazuri și criminali, dar, deși nu recunoaște, munca de detectiv a fost mai mult o pasiune decât o meserie. Este dedicat și are fler. Celulele lui cenușii lucrează continuu și în momentul în care este contactat de un fost coleg de liceu pur și simplu nu se poate abține să nu-și bage nasul de copoi.

Adevărul este că un mister de genul celui în fața căruia se trezește Dave este imposibil să nu-ți trezească curiozitatea. Fostul lui coleg a primit niște scrisori misterioase și amenințătoare. Cel care le-a trimis pare a citi gânduri și a cunoște secrete îngropate în trecut. Dave realizează curând că are de-a face cu un asasin în serie, un psihopat vanitos care se joacă cu mintea celor pe care îi urmărește și ucide.

Cea de-a doua parte, Închide ochii strâns, debutează cu o nuntă, una în care chiar mireasa este ucisă în plină petrecere. Dave este iarăși prins într-o plasă de minciuni și intrigi pe care se vede nevoit să le dezlege deoarece pericolul și amenințarea deveniseră personale și planau asupra propriei sale soții. Mama miresei, un personaj antipatic și o mamă care își impută neimplicarea în educația fetei îl roagă să găsească criminalul pentru a-și liniști conștiința. Crime oribile, sadism, vulgaritate, exhibiționism, sex, intrigi și un grădinar mexican apărut de niciunde care după moartea miresei dispare fără urme. Dave investighează și întoarce lucrurile pe toate părțile. Bazându-se pe rațiune și făcând conexiuni logice între evenimente își formulează ideile și, riscându-și propria viață, demască criminalul.

Nu toate victimele sunt neapărat și nevinovate.

Nu trezi diavolul adormit începe cu un basm pentru copii, dar unul pe care eu personal nu l-aș spune copilului meu. Macabru și terifiant. Dave se trezește implicat din nou într-un caz la rugămintea unei prietene jurnaliste de a o ajuta pe fiica acesteia pentru finalizarea proiectului unui documentar televizat despre urmașii victimelor unui ucigaș în serie. Deși crimele au avut loc cu un deceniu în urmă se pare că asasinului i-a revenit pofta de ucis.

Cărțile au suspans, mister, analiză psihologică fină și scene tensionate. Te trezești angrenat în investigație, încercând să faci conexiuni și să prevezi eventualele răsturnări de situație. Personajele principale sunt foarte atent portretizate. Cea mai bună antiteză este construită între Dave și soția lui, Madeleine. Unul rațional, logic și antisocial și celălalt sensibil, îndrăgostit de natură, diplomat și empatic, dar ambii cu o minte ascuțită, cu un simț al ironiei dezvoltat și cu principii asemănătoare despre onestitate și minciună. Au pasiuni diferite, dar momentele de afecțiune și susținere îi reduc împreună și le cimentează căsnicia greu încercată. Și analizând împreună reușesc să descifreze enigmele și misterul din spatele cazurilor cu care se confruntă. Aștept cu interes următoarea carte.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții SERIA DAVE GURNEY #1#2#3?

Vezi toată lista de cărți scrise de John Verdon sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA SERIA DAVE GURNEY #1#2#3 CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Seria Dave Gurney #1#2#3
Autor: John Verdon
Editura: PALADIN
Nr. Pagini: 520+648+568
Publicată la 27.11.2021
Nota recenzorului: 8.5

Recenzie ”La cinci pași de tine” de Rachael Lippicott

La cinci pași de tine mi-a arătat că suntem mereu la cinci pași distanță de lucrul care ne va schimba  existența. De un eveniment atât de terifiant precum moartea, de o boală incurabilă, sau poate de descoperirea unei mari iubiri, de un miracol, de o fericire care ne...

Angela este redactor Booknation.ro de 1098 zile și a scris până acum 329 articole. Se află pe poziția 3 din 47 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.