Recenzie ”Sex fără frontiere” de Dan-Emilian Tinică

Nr. Pagini: 386
Gen Literar: Literatura romana
Recenzie de Emanuela Istrate
Publicată la 9.10.2018
Nota recenzorului: 9/10
5 (100%) 1 vote

Încurajat de o prietenă apropiată să scrie o carte care să inspire ceva mai multă fericire și poftă de viață, Dan-Emilian Tinică a dat naștere cărții „Sex fără frontiere”, un roman menit să te introducă în lumea comerțului exterior din perioada în care Nicolae Ceaușescu conducea încă, o Românie comunistă.

Nu este vorba însă de o istorisire plictisitoare, banală, lipsită de acțiune. Întregul fir epic se concentrează asupra unui personaj central, Paul, angajat al firmei Electroconcept, care era deseori desemnat să plece în delegații în alte țări. Acțiunea este împărțită în patru părți și are loc în Moscova, Praga și Nairobi. Spun că nu este vorba despre o înșiruire plictisitoare a detaliilor legate de viața comunistă a comerțului exterior sau o simplă incursiune în trecut, deoarece autorul a avut grijă ca povestioarele împărtășite să fie pline de acțiune, și de încărcătură sexuală.

Titlul, după cum afirmă și scriitorul în partea de început a cărții este menit să atragă atenția cititorului. Nu este vorba despre frontierele sexului, ci despre frontierele României. Mai exact, despre țările în care Paul, personajul principal și alte personaje asemănătoare acestuia au călătorit în interes de serviciu. Cu toate astea, detaliile picante sunt nelipsite. În fiecare țară, în fiecare delegație, Paul a trecut prin zeci de experiențe sexuale care i-au făcut deplasările să fie mai interesante. Acest personaj îmbină afacerile, cu plăcerea. Ziua este un angajat fără cusur, iar noaptea devine un vânător dezlănțuit al plăcerilor carnale. Încrezator în sine, Paul reușeste aproape de fiecare dată să aducă în patul lui orice femeie își doreste

„Paul a tras-o pe Svetlana spre el si a așezat-o deasupra lui. Bluza fetei era udă leoarcă din cauza transpirației și a emoției. A început să-i descheie nasturii la camășă unul câte unul. Au apărut sânii ei mici cu sfârcuri tari. A trecut și a la o doua piesă a ținutei Svetlanei, o fustă destul de strâmtă. Fata nu l-a ajutat în niciun fel. Între timp, Tatiana se dezbrăcase complet și se strecurase sub pătură, îndemnându-l pe Mircea să se grăbească. În câteva secundeacesta era deja deasupra ei și gâfâiturile celor doi deveniră din ce în ce mai sonore.”

Felul în care este descrisă acțiunea, face cititorul să se simtă prezent acolo, în momentul desfășurării acțiunii, ca un spectator care poate trăi și experimenta prin intermediul personajelor. Detalierea locurilor, cadrului în care se petrece un anumit moment și chiar și a felului în care se manifestă un personaj face povestea să capete credibilitate și ajută cititorul să înțeleagă toate trăirile personajelor.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Dan-Emilian Tinică.

„Cum directorul stătea în capul mesei, cu spatele spre scăriță, în primul moment Sandu nu-și dădu seama despre cine e vorba. Acesta, văzând că baieții începuseră să râdă, se întoarse cu fața spre scăriță. Când îl văzu, Sandu înlemni, zâmbetul îi dispăru de pe față, iar culoarea obrajilor săi începu să se apropie de cea a steagului sovietic. Rămase împietrit cu piciorul pe treapta din mijloc. Rusoaica neînțelegând ce se întâmplă, își continuă drumul până lângă masă, apoi se întoarse cu fața spre Sandu, făcându-i semn să coboare. „Chiar așa”, zise directorul, „Sandule, hai la masa noastră, e o masă de șase persoane. Colegii tăi o să-l roage pe Mișa să mai aducă două scaune. Între timp, tu trebuie să ne-o prezinți pe prietena ta.” Sandu se fâstâcise de tot. Nu mai știa ce să facă. Soarta lui la Electroconcept depindea de discreția directorului. Dezvăluirea unei aventuri cu o rusoaică putea să-i păteze dosarul de la Securitate pentru totdeauna.”

Pentru cei care își doresc să cunoască istoria „sistemului comerțului exterior”, într-o variantă necenzurată, „Sex fără frontiere” este modalitatea perfectă. Autorul se joacă cu imaginația cititorului și o face foarte bine!

P.S. Staţi aproape pentru că autorul lucrează la volumul doi, abia aşteptăm să vedem ce aventuri ne pregăteşte.

Vă doresc lectură plăcută!