Recenzie “Shatter Me” de Tahereh Mafi

Editura: HarperCollins Publishers
Nr. Pagini: 464
Publicată la 2.07.2018
Recenzie “Shatter Me” de Tahereh Mafi
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI SHATTER ME PE:

Nu mă judecați, dar nu am auzit în viața mea de Tahereh Mafi.. În urmă cu câteva zile nici măcar nu știam cum se scrie corect numele ei, dar după ceva cercetare, am descoperit că seria ei, “Shatter Me”, a avut un foarte mare succes, abordând teme inedite, care au prins foarte bine la publicul cititor. Eu agreez foarte bine seriile fantasty îmbinate cu o poveste de dragoste și când am văzut din descriere că aceea este direcția către care merge cartea, am spus că merită toată atenția mea.

“Shatter Me” sau “Spulberă-mă” este prima carte dintr-o serie care o are ca personaj principal pe Juliette, o fată cu puteri speciale dar și distructive. Pe oricine atinge, moare. A fost trimisă de la vârsta de 14 ani într-o instituție care nu a făcut decât să o chinuie și să o supună multor tratamente, ce i-au distrus spiritul și au făcut-o să nu mai creadă în speranță. Într-o zi, în camera ei întră un băiat pe nume Adam, care pare foarte interesat să o cunoască mai bine. În mod suprinzător, Juliette începe să vorbească cu Adam, se obișnuiește cu prezența acestuia acolo, și încet încet se împrietenesc. Evident știți scenariul, din prietenie se naște o dragoste foarte frumoasă. Povestea lor este și mai interesantă cu cât Adam este singurul pe care Juliette îl poate atinge fără să se întâmple absolut nimic, lucru pe care niciunul nu și-l poate explica, dar de care profită din plin.

Lucrurile nu sunt ceea ce par iar încrederea lui Juliette în Adam este testată. Această trebuie să aibă încredere în ceea ce îi spune inima și să decidă dacă să-l urmeze pe aceasta pe calea spre libertate, sau să rămână închisă într-un loc în care aproape a luat-o razna, unde oamenii o trateaza ca pe o armă, nu ca pe o persoană.

Cartea este deosebită și stilul narativ are ceva ieșit din comun. Tahereh pune foarte mare accent pe cuvinte repetate, care dau o extra notă de dramatism trăirilor, sau folosește foarte mult propoziții în antiteză, ce scot în evidență realitatea VS imaginar. Juliette și Adam sunt două personaje misterioase, pe care încă nu le descoperim în acest volum în totalitate. Juliette este parcă desprinsă din filmele cu X-men, o super eroină care trebuie să decidă cum să își folosească puterile, iar Adam este călăuză sa în întuneric, arătându-i calea cea bună. Amândoi ascund lucruri, dar încearcă împreună să clădească ceva nou, bazat pe aceste sentimente ce devin din ce în ce mai puternice. Momentan simt că această dragoste este puțin “grăbită”, însă vedem unde vor ajunge.

O carte incitantă, plină de acțiune, cu accent pe sentimente și trăiri interioare puternice, cu personaje duale dar și extrem de transparente, ce te învăluie într-o atmosfera sumbră. Deabia aștept volumul 2, pentru că preconizează un viitor promițător pentru eroina noastră și sunt tare curioasă ce alegeri va face în continuare și cum va reuși să învețe să își controleze puterile.