🔥 CARTEA THE THIRTEENTH TALE ARE REDUCERE PE:

The Thirteenth Tale” de Diane Setterfield este un roman gotic, plin de suspans și de mister, apărut în anul 2006. Aceasta este cartea de debut a scriitoarei britanice. Pentru care a fost recompensată cu Premiul Quill 2007, pentru autorul debutant al anului. Eu am citit scrierea în limba originală, engleză.

De asemenea, după această scriere thriller, de ficțiune gotică, a fost făcut și un film, lansat în anul 2013. Acesta este intitulat la fel, “The Thirteenth Tale”(A treisprezecea poveste” în limba română). Una dintre actrițele care joacă un rol principal este Sophie Turner, cunoscută tuturor drept Sansa Stark din serialul „Urzeala Tronurilor”. De asemenea, tot în producție mai joacă și Olivia Colman(„The favourite”, „The Crown”) și Vanessa Redgrave(„Letters to Juliet”, „Julia”, „Agatha).

The Thirteenth Tale” de Diane Setterfield spune povestea reală a personajului principal, o scriitoare cu un trecut misterios

Vida Winter este o autoare în vârstă, ce trăiește mai mult ca o pustnică. Ea este celebră pentru colecția ei de 12 povestiri fermecătoare și încărcate de mister și fantezie. De asemenea, cu toate că fiecare jurnalist și biograf vrea să afle adevărul despre trecutul și tinerețea scriitoarei, aceasta nu face decât să inventeze mereu alte povești despre timpurile care au trecut.

Însă, acum este bătrână și bolnavă. Și caută chiar ea pe cineva de încredere căruia să îi încredințeze secretele trecutului ei. Ea are o poveste de viață extraordinară și un trecut violent și tragic care încă o bântuie. Așadar, Vida Winter o cheamă la ea pe Margaret Lea. Aceasta este o biografă talentată, ea însăși cu o istorie de viață care o face să sufere.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Diane Setterfield.

Astfel, scriitoarea în vârstă și măcinată de boală și de fantome ale unui trecut straniu începe să-și dezvăluie rând pe rând misterele. Dar într-o manieră proprie. Margaret este atrasă de autoarea tainică. Dar în același timp se teme de ceea ce va descoperi. Atât referitor la trecutul femeii, cât și despre ea însăși.

Biografa va începe să devină fermecată de povestea gotică și bizară a bătrânei

Ea își dă seama că cele două sunt mai legate una de alta decât ar fi crezut inițial. De altfel, de aceea este și aleasă de către Vida. Povestea ciudată relatată de scriitoare are de-a face cu frumoasele, dar sălbaticele gemene Adeline și Emmeline. Și cu o fantomă, o guvernantă, o grădină minunată și un foc devastator, care pune capăt unei existențe stranii.

Datorită legăturii create între biografă și autoare, ambele ajung să își confrunte propriile fantome din trecut și să afle mai multe lucruri despre ele însele. Ajung să se ierte și să recunoască faptul că acel trecut le-a făcut cine sunt acum, chiar dacă este cât se poate de dureros. Povestea de viață a Videi Winter este halucinantă, plină de secrete și mistere. Ai putea spune că este vorba și de supranatural, dar citind cu atenție cartea îți vei da seama că nu există stafii, ci doar ființe omenești ascunse sau personaje viciate până în măduva oaselor.

Titlu: The Thirteenth Tale
Autor: Diane Setterfield
An apariție : 2007