Recenzie „Ultimul mesaj” de Laura Dave

de | mart. 27, 2022 | Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Editura Litera

În ultima perioadă mi-am concentrat atenția mai multe pe cărți Thriller & Mystery, pentru că am avut nevoie de un imbold. Deși de multe ori ne dorim să ne cufundăm în cărți ușoare, care să ne relaxeze, am observat că într-un mod ciudat, și acest tip de carte mă ajută mult. Cred că atunci când citeșți ceva care îți place la nebunie, nu contează genul sau categoria, you just go with the flow. Exact asta am făcut eu în ultimele luni, am căutat cărți mai antrenante, care să îmi pună „neuronii” în mișcare și care să mă ajute să îmi ascut atenția la detalii și spiritul de analiză.

Nu vreau să înțelegeți că nu aveam deja aceste calități, însă cu timpul, atenția ți se relaxează și parcă îți pierzi puțin din elementele de finețe de care ai nevoie pentru a rezolva un caz dintr-o carte de profil. Gata cu vorba, haide să vă arăt ultima carte citită, o carte pe care mă bucur că am descoperit-o, fiind ceva ușor diferit față de stilul cu care eu eram obișnuită. Este prima mea lectură de la Laura Dave și pot spune că mi-a făcut o impresie bună, „Ultimul mesaj” fiind o carte care îmbină elemente de mister, investigație, cu viața de familie și a doua șansă. Consider că este bine să citești un mix între personal și „tehnic”, pentru că aceste elemente dau viață acțiunii și insuflă cititorului această dorință de a continua lectura.

Înainte de a dispărea, Owen Michaels îi trimite soției un bilet în care scrie doar atât: „Protejeaz-o“. În ciuda confuziei și a temerilor ei, Hannah Hall știe exact la cine se referă biletul – la fiica de șaisprezece ani a lui Owen, Bailey, care și-a pierdut de mică mama într-un accident tragic. Bailey, adolescenta care nu vrea să aibă nimic de-a face cu soția tatălui său. În vreme ce apelurile tot mai disperate către Owen rămân fără răspuns, iar șeful soțului ei este arestat de FBI, Hannah află că Owen nu este cine credea ea. Și că Bailey ar putea deține cheia către adevărata identitate a acestuia și către adevăratul motiv al dispariției lui. Pe măsură ce pun cap la cap elemente legate de trecutul lui Owen, Hannah și Bailey își dau seama că au început să construiască un nou viitor, pe care nici una dintre ele nu l-ar fi putut anticipa.

Diavolul se află în detalii

Am păstrat această propoziție din carte pentru că mi-a plăcut mult și mi s-a părut aplicabilă în multe alte întâmplări din viața de zi cu zi. Exact ca în povestea noastră, detaliile au făcut diferența în elucidarea acestui mister – unde este Owen și de ce și-a abandonat familia într-un moment de răscruce? În plus, de ce Bailey trebuie protejată cu orice preț? Cu aceste întrebări pornim la drum și vreau să vă avertizez, nu este un drum ușor, mai ales pentru un adult și o adolescentă.

Rolul Hannei în „Ultimul mesaj” a fost crucial și a fost nevoită să fie foarte puternică și să nu se lase pradă disperării, deși soțul ei o lăsase singură în toată această chestiune. I-am admirat curajul, determinarea, dar și vulnerabilitatea, pentru că erau momente în care efectiv nu știa ce are de făcut. Mi-a plăcut faptul că autoarea nu a portretizat-o ca pe Poirot sau un alt detectiv de clasă, ci doar ca o simplă femeie, ce avea nevoie de răspunsuri. Așa cum a putut mai bine, a pus cap la cap niște piese de puzzle și a încercat să înțeleagă ce se întâmplă.

În timp ce făcea toată aceste lucruri, o avea pe Bailey alături, care nu i-a ușurat deloc munca, cele două având la început o relație îngrozitoare. Bailey este orfană de mamă și venirea Hannei în viața tatălui său nu a fost văzută candoare, așa că adolescenta a respins-o și i-a arătat antipatie de câte ori a putut. Deși respinsă la orice pas, Hannah a început să o cunoască pe Bailey tocmai în această „călătorie”  iar cele două s-au văzut alături împotriva voinței lor, practic. Însă, mi-a plăcut mult să văd cum evoluează, cum încearcă să se înțeleagă și cum există anumite indicii care ne arată că relația lor va evolua înspre bine. Nu vreau să dau spoilers, însă ultimul capitiol m-a bucurat peste măsură.

Misterul – a familly business

Aici mă refeream când spuneam mix de „personal” cu „tehnic”, pentru că nu am primit un Thriller „ca la carte”, ci ne-am focusat mult și pe partea personală a celor două și pe dinamica relației lor. În plus, pentru a putea oferi o imagine și mai reprezentativă, autoarea a adus flashback-uri din trecut, care arată frânturi din întâmplările prin care Owen și Hannah au trecut înainte și după căsătorie. În acest fel, reușim să ne dăm seama ce fel de dinamică au avut și mai ales, ce fel de persoană este Owen. Dacă la început te gândești că poate acesta a fost în stare să comită o faptă urâtă, consider că din aceste pasaje poți alege o tabără și să îți faci o părere. Cert este că, indiferent de părerea cititorilor, Owen își iubiește fata într-un mod absolut și prin faptul că o lăsa în mâinile Hannei este un act de încredere. Faptul că acesta a fost un tată iubitor nu s-a clintit nicio clipă în gândurile mele.

În „Ultimul mesaj”, acțiunea este destul de dinamică, trecem din locații în locații, pentru că Hannh și Bailey sunt mereu pe drum pentru a căuta indicii și în plus, Bailey o să fie și ea un pion foarte important în această investigație, Hannah bazându-se destul de mult pe memoria ei suprimată și încercând să scoată la suprafață lucruri care să aibă sens în dispariția lui Owen. Cunoaștem și alte personaje cu care cele 2 interacționează și parcă suntem mereu în tensiune, pentru că nu știm dacă să avem încredere în ele sau nu. Poate că și eu le-am considerat pe fete foarte vulnerabile și de aceea am devenit destul de protectoare și nu am vrut ca alții să se apropie și să le facă rău în mod voit.

Consider că am spus aproape tot ce voiam să spun, fără să dau spoilers sau detalii care să vă strice din misterul lecturii. A fost o carte care mi s-a potivit și pe care o recomand, fiind o lectură ușoară, care să nu te țină într-un suspans în acela paralizant și deloc confortabil. După această carte, o să mai caut lecturi ce îi aparțin Laurei Dave, pentru că a reușit să mă convingă.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Editura Litera

Titlu: ULTIMUL MESAJ
Autor: Laura Dave
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 335
Vizualizari recenzie: 2278

Alte recenzii de la Laura Dave :

Recenzie “Vei fi acolo?” de Guillaume Musso

L-am descoperit pe Guillaume Musso prin intermediul cărții Vei fi acolo?, pe care am citit-o recent și care mi-a plăcut foarte mult. Am “pus ochii” de ceva timp pe cărțile autorului, dar abia de curând am decis să citesc una, iar lectura m-a surprins plăcut....

Recenzie ”Între acele ziduri blestemate” de Lauren Blackwood

Dacă sunteți fan cărți și filme cu case bântuite și aveți ceva neastâmpăr romantic în vene, această carte este un must pentru voi. Este un horror paranormal construit în jurul unei povești de dragoste, pentru că dragostea salvează tot, după cum bine ați învățat la...

Recenzie “Te urăsc, te iubesc” de Sally Thorne

Sunt momente în care citim cărți grele, care necesită mult timp și o răbdare de fier, iar la finalul lecturii simți că ai, cu adevărat, o reușită. În același timp, sunt și cărți lejere, cu o acțiune liniară și previzibilă, dar pe care nu le poți lăsa din mână....

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2137 zile și a scris până acum 492 articole. Se află pe poziția 2 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.