Recenzie:”Stilista” de Rosie Nixon

Editura: Litera
Nr. Pagini: 368
Gen Literar: Fictiune
Recenzie de Lavinia Chirănescu
Publicată la 28.10.2019
Nota recenzorului: 9/10

Anul acesta Rosie Nixon a lansat unul dintre acele romane de care ai nevoie minim odată pe an. Stilista este cartea care te ajută să îți relaxezi toți mușchii în afară de cei ai feței căci nu te poți abține să nu zâmbești și uneori chiar să râzi de situațiile în care este pus personajul. Amuzantă, plină de farmec și stil, această carte este remediul perfect pentru zilele mohorâte de după serviciu.

Amber Green este o figură, viața ei este reprezentată de o lungă serie de întâmplări hilare și neprevăzute care te duc cu gândul la șir de glume interminabile. O avem în prim-plan pe Amber, angajată la unul dintre cele mai exclusiviste buticuri din Londra, care își trăiește viața liniștită printre obiectele vestimentare ale celor mai renumiți creatori de modă. Faptul că era doar o debutantă în ale modei nu a oprit-o să facă pasul cel mare către viața sclipitoare din zona starurilor de cinema, acceptând să fie asistenta renumitei stiliste Mona Armstrong.

Cartea este împărțită în perioadele și locurile în care Amber își va desfășura activitatea. Inițial am simțit-o ca pe o persoană slabă și nepricepută în chestiunile organizatorice sau stilistice însă pe parcursul lecturii am prins drag și m-am conectat foarte bine cu ea. Cu fiecare întâmplare imposibilă în care este pusă, am descoperit tot mai mult simț practic și idei geniale venite la momentul oportun pentru rezolvarea situațiilor hilare în care este pusă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Rosie Nixon.

Mi-au plăcut toate personajele care sunt legate unele de altele în întreaga aventură, am descoperit stereotipuri și le-am asociat cu persoane din viața reală. Mai mult de atât, am aflat  multe amănunte din industria modei pe care nu le-am mai descoperit în alte părți iar asta a fost ceva absolut nou pentru mine.

Nu sunt o iubitoare de sclipici, camere de filmat sau pantofi Prada însă am citit cu sufletul la gură bârfele și problemele existențiale apărute în urma distrugerii unei rochii sau a kilogramelor în plus din cauza unei mese mai consistente decât un măr. Vă recomand să faceți cunoștință cu Stilista atunci când veți simți nevoia de o carte lejeră și amuzantă. Lecturi plăcute vă doresc!