Recenzie “Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman

Autor: Gail Honeyman
Editura: RAO
Nr. Pagini: 354
Publicată la 5.12.2018
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI ELEANOR OLIPHANT SE SIMTE EXCELENT PE:

Am pornit această lectură știind clar că nu trebuie să cred ce spune titlul. Deși de multe ori acesta reflectă fidel acțiunea, am simțit imediat că nu este ceea ce pare și că trebuie să mă pregătesc pentru o lectură emoționantă, care o să-mi dea mari bătăi de cap.”Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman este una dintre cele mai interesante și misterioase cărți ale anului 2018, o lecție de viață pentru noi toți.

Eleanor Oliphant este o tânăra de 30 și ceva de ani, cu o latură mai complicată. Nu are prieteni, nu îi plac oamenii în general, este antisocială, cu o mare afinitate spre a-i judeca pe cei din jur pentru acțiunile lor. Este însă extrem de citită, de inteligentă și acest lucru se simte din “dialogul” pe care Eleanor îl are cu noi, cititorii. Până acum nimic ieșit din comun, un plot cu care poți relaționa ușor, pentru că eroina noastră este tare simpatică și are problemele noastre, ale tuturor. Singura relație pe care o are este cea cu mama ei, însă este extrem de disfuncțională și puțin ciudată. Pare că cele 2 nu au realizat că trebuie să aducă o notă de maturitate relației și încă se poartă ca în copilărie, cu apelativele specifice. Evenimentul declanșator al acțiunii este momentul în care Eleanor vede un băiat la un concert și dezvoltă o mini obsesie/crush pe acesta. Începând cu această scânteie, Eleanor dorește să se schimbe, nu doar ca fire, ci și din punct de vedere fizic. Nu vreau să înțelegeți că vorbim aici despre o poveste de dragoste. Este depaaaaarte de așa ceva:) Aici vorbim despre o lecție de viață, despre o poveste învăluită în mister ce are ca idee principală descoperirea lui Eleanor.

Ce mi-a plăcut foarte mult? Toată cartea mi s-a părut ca o figură de stil… Prezintă o acțiune aparent simplă, dar ca esență și mesaj, transmite total altceva. Eleanor este o fire atipică, o fată inteligentă dar care nu reușește să relaționeze cu nimeni. Judecă după aspect, deși este un lucru greșit. Această judecată o facem și noi, pentru că asistăm la acțiunile ei, dar fiindcă totul este învăluit în mister, nu știm adevărata ei față și modul pentru care acționează așa. Cartea vorbește și despre schimbare, nu cea fizică, dar mai ales cea de personalitate. Eroina noastră o să parcurgă un drum palpitant spre schimbare, aparent pentru un băiat, dar sigur sigur, vă spun eu, pentru ea, pentru că realizează că trebuie să fie altfel, mai compatibilă cu cei din jur.

“Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman este o carte care te impulsionează să descoperi un personaj intrigant, cu multe mistere, multistratificat și foarte greu de citit. Eleanor este o fată aparent independentă, însă asistăm la multe scene în care această nu își asumă vârsta pe care o are. Este o fire pe care m-am delectat în a o descoperi și pe o pot considera duală. Mi-a plăcut foarte mult și mi-a dat extrem de mult de gândit, rolul cărții fiind clar de a realiza o analiză amănunțită a unei personalități deosebite, spre deliciul nostru.

Cartea o găsiți pe Libmag.ro