Recenzie „Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman

de | dec. 5, 2018 | Recenzii cărți

Am pornit această lectură știind clar că nu trebuie să cred ce spune titlul. Deși de multe ori acesta reflectă fidel acțiunea, am simțit imediat că nu este ceea ce pare și că trebuie să mă pregătesc pentru o lectură emoționantă, care o să-mi dea mari bătăi de cap.”Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman este una dintre cele mai interesante și misterioase cărți ale anului 2018, o lecție de viață pentru noi toți.

Eleanor Oliphant este o tânăra de 30 și ceva de ani, cu o latură mai complicată. Nu are prieteni, nu îi plac oamenii în general, este antisocială, cu o mare afinitate spre a-i judeca pe cei din jur pentru acțiunile lor. Este însă extrem de citită, de inteligentă și acest lucru se simte din „dialogul” pe care Eleanor îl are cu noi, cititorii. Până acum nimic ieșit din comun, un plot cu care poți relaționa ușor, pentru că eroina noastră este tare simpatică și are problemele noastre, ale tuturor. Singura relație pe care o are este cea cu mama ei, însă este extrem de disfuncțională și puțin ciudată. Pare că cele 2 nu au realizat că trebuie să aducă o notă de maturitate relației și încă se poartă ca în copilărie, cu apelativele specifice. Evenimentul declanșator al acțiunii este momentul în care Eleanor vede un băiat la un concert și dezvoltă o mini obsesie/crush pe acesta. Începând cu această scânteie, Eleanor dorește să se schimbe, nu doar ca fire, ci și din punct de vedere fizic. Nu vreau să înțelegeți că vorbim aici despre o poveste de dragoste. Este depaaaaarte de așa ceva:) Aici vorbim despre o lecție de viață, despre o poveste învăluită în mister ce are ca idee principală descoperirea lui Eleanor.

Ce mi-a plăcut foarte mult? Toată cartea mi s-a părut ca o figură de stil… Prezintă o acțiune aparent simplă, dar ca esență și mesaj, transmite total altceva. Eleanor este o fire atipică, o fată inteligentă dar care nu reușește să relaționeze cu nimeni. Judecă după aspect, deși este un lucru greșit. Această judecată o facem și noi, pentru că asistăm la acțiunile ei, dar fiindcă totul este învăluit în mister, nu știm adevărata ei față și modul pentru care acționează așa. Cartea vorbește și despre schimbare, nu cea fizică, dar mai ales cea de personalitate. Eroina noastră o să parcurgă un drum palpitant spre schimbare, aparent pentru un băiat, dar sigur sigur, vă spun eu, pentru ea, pentru că realizează că trebuie să fie altfel, mai compatibilă cu cei din jur.

„Eleanor Oliphant se simte excelent” de Gail Honeyman este o carte care te impulsionează să descoperi un personaj intrigant, cu multe mistere, multistratificat și foarte greu de citit. Eleanor este o fată aparent independentă, însă asistăm la multe scene în care această nu își asumă vârsta pe care o are. Este o fire pe care m-am delectat în a o descoperi și pe o pot considera duală. Mi-a plăcut foarte mult și mi-a dat extrem de mult de gândit, rolul cărții fiind clar de a realiza o analiză amănunțită a unei personalități deosebite, spre deliciul nostru.

Cartea o găsiți pe Libmag.ro

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Libmag

Titlu: ELEANOR OLIPHANT SE SIMTE EXCELENT
Autor: Gail Honeyman
Editura: RAO
Nr. Pagini: 354
Vizualizari recenzie: 768

Alte recenzii de la Gail Honeyman:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 16 zile și a scris până acum 550 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.