Recenzie “In lipsa presedintelui” de Bill Clinton, James Patterson

Nr. Pagini: 416
Recenzie de Simona Mihalache
Publicată la 4.12.2018
Nota recenzorului: 9/10
5 (100%) 2 votes

ACUM GĂSEȘTI IN LIPSA PRESEDINTELUI PE:

Romanul “În lipsa președintelui” este primul roman scris în colaborare de către Bill Clinton și James Patterson. Este de altfel și primul thriller semnat de fostul președinte american. Se pare că această colaborare a apărut la sfatul agentului literar pe care aceștia îl împart. Timp de un an cei doi autori au făcut schimb de manuscrise și idei pentru ca în final noi să ne bucurăm de această capodoperă literară.

Despre Bill Clinton istoria va spune multe și nu doar legate de faptul că este cel de-al patruzeci și doilea președinte american. Acesta a avut două mandate la Casă Albă. A fost președinte al Statelor Unite ale Americii între anii 1992 și 2001. Cariera sa politică nu a început însă cu președenția. Înainte de mandatele de la Casa Albă, Bill Clinton a fost și guvernator al statului Arkansas timp de 5 mandate. Și pentru că de multe ori politica se face în familie, acesta este căsătorit cu Hillary Clinton, senator al statului New York. Bill Clinton nu a renunțat la politică nici în perioada în care președinte american a fost Obama, îndeplinind funcția de secretar de stat. Astăzi, fostul președinte american se dedică scrisului și fundației pe care acesta a înființat-o.

Majoritatea cărților pe care acesta le-a scris de-a lungul timpului sunt bazate pe teme ce țin de istorie, politică sau pur autobiografice.

James Patterson este de asemeni un nume sonor pe piața literară. Seriile pe care acesta le-a scris s-au vândut în milioane de exemplare. Este unul dintre cei mai bine vânduți autori americani ai ultimilor ani. Succesul sau se datorează atât stilului pe care îl abordează și care prinde la public dar și talentului sau de a-și promova cărțile. Acest talent vine și din experiență anilor lucrați în publicitate. Multe dintre cărțile sale sunt realizate în colaborare cu nume sonore din viață publică americană.

“În lipsa președintelui” a apărut în țară noastră pe 10 octombrie 2018. Romanul are 416 pagini și a fost publicat la editura Rao în colecția Literatură Universală.

Președinte – personaj și autor

Romanul este scris în cea mai mare parte la persoană întâi. Acțiunea ne este prezentată prin intermediul personajului principal și anume Jonathan Duncan. Acesta este președinte al Statelor Unite ale Americii. Un om integru, dar nu perfect, conturat foarte mult prin trăirile sale. Fost erou de război, văduv, fără o familie căreia să i se dedice, Jonathan Duncan se dedică poporului american. Și când este pus în situația de a salva acest popor de un posibil atac terorist cibernetic în doar 5 zile, se avântă in lupta contra cronometru fără să stea pe gânduri.

Ca cititor simți foarte ușor influențele  celor doi autori care se completează de minune. Pentru cei care au mai citit și alte cărți semnate de James Patterson nu va fi deloc greu să sesizeze pasajele scrise de acesta. Acțiunea alertă desfășurată în stil hollywoodian din America în Germania, Bosnia, Israel, Rusia și Arabia Saudită poartă fără doar și poate amprenta lui James Patterson.

Pe de altă parte, personajul principal caracterizat prin discursurile pe care le poartă în Camera Deputaților are vocea lui Bill Clinton. Sunt exact genul de discursuri pe care el le-ar fi ținut și în realitate dacă ar fi fost pus în situația cu care se confruntă personajul principal.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Bill Clinton.

Impresii personale

Romanul se citește alert și te ține cu sufletul la gură în fiecare din cele 416 pagini. Jonathan Duncan este un personaj pe care n-ai cum să nu-l îndrăgești. Este un președinte umanizat, dezbrăcat de imaginea oficială și impersonala pe care o vezi în presă. Ne este permis accesul în intimitatea Casei Albe prin intermediul lui Jonathan Duncan așa cum nici un alt autor nu a mai făcut-o până acum.

Este un roman scris și de un politician. Dar, cartea nu face nicio referire la afinitățile politice ale acestuia. Jonathan Duncan este prezentat ca un președinte al tuturor americanilor. Nu se mentioneaza din care partid politic face parte. Fiind un politician cu experiență, nu este greu de înțeles de ce a evitat Bill Clinton acest aspect în romanul sau. Cartea această trebuie citită ca un roman de suspans. Fără nicio implicare de natură politică creată de afinitățile pe care cititorii le-ar putea avea cu vreun partid.

Bill Clinton a fost un președinte cu o expunere spumoasă în perioada mandatului sau fiind implicat în diverse scandaluri atât de natură economică cât și de natură sexuală. Din acest motiv, personajul creat de acesta evita zonele care ar putea aminti de acele vremuri. Jonathan Duncan este prezentat ca un văduv.  Pe întreg parcursul romanului nu este implicat în nicio relație amoroasă.

Cei care i-ați citit cărțile lui James Patterson știți că multe dintre ele au fost ecranizate. Nu ne rămâne decât să așteptăm și ecranizarea acestui roman. Pentru că în mod sigur și “În lipsa președintelui” se va bucura de o ecranizare.

Acestea fiind spuse eu va urez lectură plăcută și spor la citit!!!

ACUM GĂSEȘTI IN LIPSA PRESEDINTELUI PE:

Prezentarea vietii la Casa Alba exact din interior, fara intermediari.