Recenzie “A Court of Thorns and Roses” de Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
An apariție : 2010
Editura: Bloomsbury Publishing
Nr. Pagini: 419
Publicată la April 16, 2018

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Dragi cititori, am decis să lansez un proiect pilot, care constă într-o recenzie ce îmbină detalii despre acțiunea cărții cu cele despre design-ul acesteia. Sper să vă placă și dacă da, voi continua să scriu acest tip de postări. Cartea cu care am decis să încep este “A Court of Thorns and Roses” de Sarah J. Maas deoarece am devenit un super fan al acestei serii și doresc să împart cu voi pasiunea mea pentru acest univers deosebit. Vorbim acum despre ediția originală în limba engleză:)

Feyre este eroina noastră, o fată simplă, ce trebuie să aibă grijă de tatăl și de surorile sale. Chiar dacă la un moment dat se bucurau de o situație financiară foarte bună, acum suferă de foame. Feyre este nevoită să învețe să vâneze, astfel ajutând familia ei să aibă mâncare și bani pentru a supraviețui. În această carte există lumea oamenilor și lumea zânelor, separate de un zid. Oamenii nu au voie să pătrundă în tărâmul zânelor, dar și zânele trebuie să aibă grijă și să minimizeze contactul cu aceștia. Toate aceste reguli sunt cuprinse într-un Tratat, iar încălcarea lui are grave consecințe pentru persoana găsită vinovată. Aflată într-o zi la vânat, Feyre omoară voit o zână, transformată într-un lup fioros. Încălcând Tratatul, trebuie să dea socoteală lui Tamlin, regele Regatului Primăverii, care o obligă să își părăsească familia și să locuiască în palatul lui. De aici se înfiripă o poveste de dragoste între cei doi, însă vor exista foarte multe necunoscute în această poveste, care până la final capătă un twist neobișnuit.

Stilul lui Sarah J. Maas este foarte antrenant, îi place să se joace mult cu descrierile și are un umor foarte dezvoltat. Conturează personaje frumoase, cu bune și rele, de care te atașezi iremediabil și cu care vrei să petreci cât mai mult timp. Magia se îmbină cu acțiunea, cu drama, cu momentele vesele, dar și cu cele romantice, pline de pasiune. Sfatul meu este să nu vă atașați foarte mult de o anumită idee pe care prima carte o transmite, deoarece în continuare se vor întâmpla lucruri care schimbă radical cursul stabilit inițial și sincer, o să vă placă mult mai mult noile idei decât cele vechi.

Design-ul este unul aparte și este imposibil să nu atragă privirile tuturor. Fundalul este de culoare roșie, o ilustrează pe eroina cărții, Feyre, iar titlul este scos în relief, scris cu un font alb impunător. Materialul coperții este mat, ușor catifelat, de o calitate vizibil superioară. Interiorul cărții, pe lângă textul minunat, are și elemente specifice, care au reușit să mă încânte:) Cartea nu are supracopertă, fiind varianta paperback. Harta de la începutul cărții localizează Tărâmul Oamenilor și cel al Zânelor, astfel cititorul își face o părere clară despre toate regatele acestui univers și le poate plasa mult mai bine în mintea sa. Personal, am fost foarte încântată de spinii care ornează fiecare început de capitol, deoarece ii conferă un aer autentic, dar și fantasy. Pentru cei care nu sunt siguri dacă pronunță bine numele personajelor favorite, există un ghid la sfârșitul cărții, unde numele personajelor, creaturilor, dar și a tărâmurilor sunt explicate din punct de vedere al pronunției.

Sper că v-a plăcut acest mix de text și vizual, continuăm cât de curând cu volumul 2 din această serie:) Bye 🙂