Recenzie Belele și Ghinioane de Lee Child

Autor: Lee Child
An apariție : 2009
Editura: Reader's digest București
Nr. Pagini: 170

E un roman plăcut pe care îl veți citi repede și care vi se va derula ca un mini film de acțiune de la Hollywood, iar partea bună e că puteți alege voi distribuție care vă place.

Multe clișee, dar pentru amatorii genului de acțiune este un roman cu de toate.

2vng8iaDupă ce am terminat de citit cartea lui Lee Child m-am gândit care ar fi locul sau situația în care o astfel de carte ar putea fi citită. Primul gând m-a dus la un aerooprt în cazul în care vă întârzie avionul sau chiar în avionul care să sperăm că va decola la timp. Dar apoi următorul gând m-a contrazis mai ales gândidu-mă la acei cititori care cred într-o teorie a conspirației oricare ar fi ea, pentru că  Belele și ghinioane este un roman care ar putea fi catalogat ca unul care descrie o astfel de teorie.

Lee Child se pare că are experiență în astfel de cărți, personajul său Jack Reacher fiind prezent și în alte romane cu același subiect, adică foști luptători în armata americană care ajung la capătul unor întâmplări ce implică crime, arme de distrugere, mistere și bineînțeles belele, să scape lumea de atacuri teroriste. Personajul lui Child este un comandant de echipă de astfel de luptători formată din 8 persoane, șase bărbați și două doamne, care au lucrat împreună timp de foarte mulți ani. Această unitate militară se va destrăma, membrii ei vor pierde legătura ani de zile dar aflarea veștii morții unuia dintre ei va declanșa întreaga acțiune a romanului.

Jack Reacher personajul principal este un tip solitar, dur, foarte masculin dar și cu o înclinație deosebită pentru numere și calcule ceea ce face din personaj nu doar un bărbat care știe să se bată foarte bine dar și unul care gândește destul de bine, după cum mărturisește chiar autorul romanului. Reacher va fi de altfel antrenat într-o acțiune de salvare alături de o parte a fostei sale echipe de elită, datorită unui mesaj codat format din cifre trimis de o fostă colegă din armată. Împreună vor descoperi cum au dispărut o parte din camarazii lor și vor împiedica producerea unei catastrof umane.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Lee Child.

E un roman plăcut pe care îl veți citi repede și care vi se va derula ca un mini film de acțiune de la Hollywood, iar partea bună e că puteți alege voi  distribuție care vă place.

Câștigă cartea săptămânii