Recenzie “Calea zânelor” de Ava Corrigan

by | Mar 22, 2021 | Fantezie, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA CALEA ZÂNELOR ARE REDUCERE PE:

Bună, dragilor! O nouă zi, o nouă recenzie! 💖

Nu știu cum sunteți voi, dar eu, când sunt în sesiune sau am ceva important de pregătit într-o perioadă scurtă de timp, mă stresez foarte tare și doar muzica sau o carte bună reușesc să mă liniștească. Într-o zi din ianuarie, după un examen destul de greu, am vrut să ascult puțină muzică ca să mă relaxez, dar cum spotify îmi făcea unele probleme, am intrat pe youtube. În fine, dădeam eu frumos scroll la diverse videoclipuri, până mi-a apărut unul cu Sky și Bloom — veți afla puțin mai târziu cine sunt. Tipul era frumușel, ea la fel, am zis hai să văd despre ce e vorba. Mi-a captat atenția, iar acele trei minute și câteva secunde m-au făcut să vreau să văd filmul.

Ulterior, am aflat că e vorba de o serie de doar șase episoade și anume Fate:The Winx Saga. Fiecare parte e relativ scurtă, având o durată de aproape o oră, actorii care interpretează personajele își fac bine treaba, avem parte de multe secrete bine păstrate de-a lungul anilor ce așteaptă să fie descoperite și multă acțiune. Per total, o serie pe care o veți adora. Tocmai, de aceea, m-am bucurat când am aflat că s-a scris o carte pe baza filmului. Extazul a fost și mai mare când am aflat că urma să se publice în câteva zile și la noi. Nu am mai așteptat lansarea oficială din România și am căutat e-book-ul în limba engleză. Deși știam că filmul stă la baza acestei cărți, am pornit cu așteptări destul de mari lecturarea ei.

Calea zânelor urmărește povestea lui Bloom, o tânără americancă care tocmai ce a fost adusă la Alfeea, o școală legendară de zâne a cărei locație magică nu ni se dezvăluie, de însăși directoarea acesteia Ea este frumoasă, cu niște ochi strălucitori și părul roșcat, sigură pe sine și puțin înțepată, o combinație care cucerește orice băiat. Bineînțeles, încă din prima sa zi în acest loc reușește să atragă atenția lui Sky, cel mai popular băiat din școală și, după cum vom afla câteva pagini mai târziu, fostul iubit al viitoarei ei colege de cameră, Stella. Spre deosebire de toți colegii ei, Bloom a aflat recent despre puterile ei și nu printr-un mod foarte ideal, ea pierzându-și controlul și dând foc casei în care locuiește.

Deși încă nu se poate controla, profesorii din Alfea consideră că odată ce Bloom nu va mai fugi de puterile ei și va accepta trecutul său, va deveni una dintre cele mai puternice zâne pe care această școala a întâlnit-o de la existența sa și până în prezent. În ce privește șederea ei la Alfeea, Bloom trebuie să împartă un apartament cu alte patru fete despre care nu știe absolut niciun detaliu: Aisha — o zână a apei, Terra — o zână a naturii, Musa — o zână a emoțiilor și Stella — o zână a luminii și o prințesă în adevăratul sens al cuvântului. Conviențuirea celor cinci fete nu e așa de simplă, iscându-se diverse certuri, dar ele se văd nevoite să colaboreze și să devină mai apropiate pe parcurs ce secretele încep să iasă la iveală, iar școala este atacată de o forță malefică de mult uitată.

Pe mine, cel puțin, cartea m-a dezamăgit. În primul rând, mi-ar fi plăcut ca acțiunea să fie puțin mai dezvoltată, personajele mai bine conturate și să am acces, cât de cât, la ceea ce gândesc și simt. Dar nu, dorința nu mi s-a împlinit. Pur și simplu, simt că am revăzut serialul, doar că varianta scrisă. Să nu mai zic că avem parte de o tocăniță de perspective. Capitolele sunt scurte, cele din perspectiva lui Bloom fiind la persoana întâi, pe când celelalte sunt la persoana a treia. Un alt aspect, pe care speram ca autoarea să îl contureze mai bine în carte, este firava relație dintre Sky și Bloom. Îmi doream mai multe scene cu ei, mai multe dialoguri, dar nu, acestea sunt aproape inexistente. Poate e vina mea că nu am citit mai întâi cartea și am preferat să văd serialul. Cu toate acestea, eu nu văd rostul publicării unei cărți scrise pe baza unui film fără să vii cu ceva în plus, ceva care să mă facă să vreau să mai citesc un capitol și încă un capitol, până la finalizarea romanului.

Calea zânelor e un roman lejer de parcurs, chiar și în engleză, dar îl recomand celor mai mici, de 14-15 ani, sau celor care nu au văzut încă serialul sau animația.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții CALEA ZÂNELOR?

Vezi toată lista de cărți scrise de Ava Corrigan sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CALEA ZÂNELOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Calea Zânelor
Autor: Ava Corrigan
Editura: CORINT
Nr. Pagini: 320
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 22.03.2021
Nota recenzorului: 6

Recenzie ”Central Park” de Guillaume Musso

Există momente în viață cand o ușă se deschide si ești inundat de lumină. Clipe rare când ceva se descătușează în tine. Plutești în imponderabilitate, gonești pe o autostradă fără radar. Alegerile devin limpezi, răspunsurile inlocuiesc întrebările, frica cedează locul...

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Cum sunteți dragii mei? Acceptați invitația de a porni într-o călătorie inedită în următoarele minute? Cartea Hud Ranat scrisă de Cecilia cuprinde cadrul, personajele și situațiile perfecte pentru a evada memorabil pe o altă planetă din univers. Călătorim în acest...

Mihaela Cojocaru este redactor Booknation.ro de 37 zile și a scris până acum 14 articole. Se află pe poziția 20 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Mihaela Cojocaru aici.