Recenzie “Coroana” de Keira Cass

Nr. Pagini: 368
Gen Literar: Romance
Publicată la 7.12.2018
Nota recenzorului: 8/10
Recenzie “Coroana” de Keira Cass
5 (100%) 1 vote

Încă o serie dragă se apropie de sfârșit și mă simt extrem de tristă pentru că am impresia că îmi iau rămas bun de la un prieten de suflet. Seria “Alegerea” se numără printre cele mai reușite serii citite vreodată, acest lucru se datorează și mix-ului interesant pe care Keira Cass îl pune în joc. Aproape de la primele pagini am “mirosit” niște asemănări cu “Jocurile Foamei”, însă cartea are propria sa personalitate și aduce multe elemente distincte, ce o îndepărtează de original. Un mare plus, coperțile!!! Coperțile sunt unele dintre cele mai frumoase lucrări de design pe care le-am văzut și cred că și ele te ademenesc să le citești, deoarece cu greu le poți rezista.

“Coroana” de Keira Cass este ultima carte din această serie și continuă aventurile prezentate în “Moștenitoarea”. Dacă în primele 3 cărți am stat cu sufletul la gură citind aventurile cuplului nostru preferat, Maxon și America, acum a venit rândul fiicei lor, Eadlyn, să își cunoască alesul inimii, în același fel în care părinții ei au cunoscut fericirea. Știu, poate considerați că a fost o idee inutilă de a repeta povestea din perspectiva ei, însă vă spun că totul în această serie are o ciclicitate cu scop. Nimic nu este la voia întâmplării și acțiunea cărții este gândită foarte bine, pentru a închide cercul deschis cu 5 volume în urmă. În “Moștenitoarea” Eadlyn m-a enervat enorm, fiind o răzgâiată, nedemnă de titulatura pe care o poartă. Spre final, am început să o înțeleg mai bine și pot spune că mi-a câștigat inima. “Coroana” îți da șansa să descoperi o altă față a moștenitoarei tronului, să ii cunoști temerile și să reușești să o înțelegi. Aceasta trebuie să aibă grijă de poporul ei, dar trebuie să se și concentreze asupra “Alegerii”, pentru că nu a reușit să ne convingă în volumul trecut asupra alesului ei. Practic, toată cartea se concentrează pe evoluția ei ca personaj, ca regina, ca femeie și ca iubita, toate așezate frumos într-un singur pachet. Mulțumesc Libris.ro pentru carte.

La ce mă așteptăm mai mult? Mă așteptăm ca autoarea, Keira Cass, să se concentreze în egală măsură pe partea romantică dar și pe partea politică. Se pricepe foarte bine să vorbească despre istoria universului pe care l-a creat, să o aducă pe Eadlyn în primul plan ca promotoare a unor valori și principii, însă cred că ne-a cam ignorat la partea de romance. Spun asta pentru că în trilogia inițială am avut parte de mult mai multe momente de acest gen. Fie că era vorba despre America cu Maxon sau cu Aspen, aveam parte de latura romantică, tandră, aveam un triunghi amoros și fiorii pe care tensiunea dintre ei o genera. Dar aici, lucrurile au fost super învăluite în mister și la sfârșit, sunt făcute niște alegeri la care eu sincer nu mă așteptăm. A părut pe unele locuri o acțiune grăbită și nejustificată, prea pe repede înainte și concentrată în prea puține pagini.

Acum sper să nu supăr pe nimeni cu părerile mele, dar repet, compar această carte cu primele 3 și văd foarte multe diferențe pe care nu se poate să nu le evidențiez, pentru că indiferent ce spun unii, se văd. Per total, “Coroana” de Keira Cass este o carte drăguță, simplă, care se citește repede. O recomand celor care vor neapărat să știe cum se termină seria “Alegerea”, dar nu garantez că o fie satisfăcuți la final.