Recenzie „Crima din Orient Express” de Agatha Christie

Editura: Litera
Nr. Pagini: 299
Recenzie de Arianna Suduc
Publicată la 3.01.2018
5 (100%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI CRIMA DIN ORIENT EXPRESS PE:

La mulți ani și multe cărți, oameni frumoși!  Am ținut morțiș să încep anul cu ceva care să-mi placă, motiv pentru care am găsit oportună recitirea unei cărți care mi-a marcat, în atât de multe feluri, copilăria, și anume Crima din Orient Express, de Agatha Christie. Am descoperit-o prima dată pe Christie undeva prin clasa a 6-a, când i-am întâlnit negrii mititei, și de atunci conviețuim într-o relație de love-hate (preponderent love, logic, și hate pentru că, ei bine, cine nu găsește frustrantă incapabilitatea de a elucida misterul înaintea detectivului?). Crima din Orient Express este un roman sincer, misterios, dramatic, dar aproape jovial, îndrăznesc să afirm. Astfel, în trenul de noapte către Calais sunt mai mulți pasageri decât în mod normal, fapt imediat observat de ochiul format al domnului Hercule Poirot. Când un dubios domn Ratchett îl roagă să vegheze asupra sa în tren, Poirot refuză, spunând onest că, pentru a servi pe cineva, trebuie să îi placă fața. Lucrurile devin interesante atunci când același domn Ratchett este ucis în mod misterios în cușeta sa, iar Poirot își asumă rolul de a-i investiga pe ceilalți 11 pasageri ai Orientului Express. Un duce, o contesă, o prințesă, o menajeră, servitori, valeți și o simplă guvernantă par a fi din lumi total diferite, fără vreun numitor comun. Totuși..

Femeile rareori greşesc în părerile lor pe care le au una despre alta.

Crima din Orient Express este de-a dreptul un deliciu pentru iubitorii romanelor polițiste, și mă bucur că am început anul citind-o pe Christie; mi-a amintit că ar trebui să acord mai multă atenție cărților de acest gen 🙂 Crima din Orient Express nu este, poate, piesa de rezistență din ansamblul creat de Agatha Christie, și totuși opera în sine imprimă un oarecare ton magistral activității livrești ale scriitoarei. Finalul romanului polițist este, cum probabil era de așteptat, de-a dreptul surprinzător. Deși, firește, captivă în dorința umană de a dizolva necunoscutul, am încercat să deslușesc singură misterul morții domnului Ratchett, nu am excelat, presupunerile mele fiind mai mult decât eronate. Imagini pentru MURDER ON ORIENT EXPRESS PINTEREST Așadar, Crima din Orient Express înglobează toate trăsăturile genului polițist, reliefate cu finețe, inteligență și umor de către englezoaica Agatha Mary Clarissa, fiind o lectură intrigantă, care instigă cititorul la rezolvarea unui puzzle pe care e conștient că nu ar putea să îl pună cap la cap.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Agatha Christie.