Recenzie Das Mioritza Reich de Victor Cilincă

Autor: Victor Cilincă
An apariție : 2013
Editura: Tracus Arte
Nr. Pagini: 218

Victor Ciulică păstrează în roman unele date și nume autentice din perioada de acum două secole, personaje ca Marghiloman, Cantacuzino, Enescu regăsindu-se în periplul fantastic din trecut al personajului Camil. Modul în care acesta trăiește evenimentele de atunci cu experiența individului din sec XX este măiestria autorului de a crea dialoguri savuroase precum și concluzii referitoare la viață și scopul ei în general care scot la iveală talentul scriitoricesc al autorului.

Victor Cilinca_04041122Unora le place istoria și nu cred că greșesc cu ceva dacă afirm asta parafrazând un titlu de film celebru. Dar să las de-o parte de data aceasta jazz-ul și pe diva blondă de la Hollywood și să vă creionez care este subiectul acestei cărți cu titlu mai altfel, Das Mioritza Reich scrisă de un autor tânăr român Victor Ciulică.

Das Mioritza Reich este despre istorie, despre istoria țării noastre văzută și mai ales trăită de personajele autorului din perspectiva unei călătorii în timp. Felix și Camil sunt personajele care vor călători în timp în perioada reginei Maria și cea imediată Primului Război Mondial. Camil este un cetățean care descoperă în anii 80 datorită unui caiet al fiului său plin cu povestioare fantastice, beneficiile și clipele memorabile ale trecerii dintr-o dimensiune în alta a timpului, din prezent în trecut, din trecut în viitor și apoi iar în prezent.

Victor Ciulică redă cu mult umor și inteligență paradoxurile pe care cu sigurață mulți dintre noi le-au observat în ultimii anii în România. Paradoxuri care ne fac să exclamăm că în țara noastră aproape că se poate orice. Citind romanul Das Mioritza Reich veți călători într-adevăr pe un tărâm de poveste și imaginație al Mioriței, germanizate din cauza alegerilor pentru cârmuirea patriei a unor persoane fără origine romînească.

Dialogurile dintre cele două personaje masculine precum și cele imaginate între membrii Consiliul de Coroană într-unit la Peleș de exemplu sunt exerciții pure de imaginație care pe mine una m-au făcut să mă gândesc cum aș fi reacționat eu dacă pintr-o mașinarie  a timpului aș fi aterizat în acea perioadă atât de importantă în decizii pentru țara noastră.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Victor Cilincă.

Recomand cartea tuturor genurilor de cititori, cu sau fără simțul umorului, fani ai genului SF sau nu, adolescenți, tineri sau martori oculari ai anilor 70-80. Cele aproape două sute de pagini nu vo fi cu siguranță pierdere de vreme, ci din contră.

Această carte ne-a fost oferită de partenerii de la editura Tracus Arte.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍