Recenzie Diana sau Zeița Solitară a Vânătorii de Carlos Fuentes

Autor: Carlos Fuentes
An apariție : 2003
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 256

O carte care merită citită chiar și numai pentru citatele care vă vor rămâne în minte legate de relațiile dintre femei și bărbați.

Puritanii și persoanele care nu agrează erotismul explicit în litaratură vor găsi romanul needucativ, cu toate acestea paragrafele cu descrieiri erotice nu sunt foarte numeroase, iar romanul în totalitatea lui poate fi un instrument destinat culturii generale.

603„Mânăriile” lui Dumnezeu sunt mai straşnice decât cele ale unui croupier din Las Vegas. Ne dă fericirea pentru eternitate şi suferin­ţa pe pământ.

Cam așa își începe Carlos Fuentes romanul a cărei recenzie încerc să o fac în articolul de azi. Fuentes filozofează despre rolul lui Dumnezeu, un creator atotputernic care face ce vrea cu noi pamântenii promițîndu-ne de mii de ani o viață veșnică mult mai bună. E posibil ca la finalul cărții să nu știți cu exactitate de ce ține neapărat autorul mexican modern(a trăit până în 2012) să precizeze această relație cu divinitatea, cum de alt fel e posibil să găsiți că ea e perfect plauzibilă, având în vedere păcatele descrise în paginile romanului.

Diana sau zeița solitară a vânătorii este o autobiografie mascată, în sensul în care autorul păstrează cronologia și veridicitatea unor evenimente dar nu și numele personajelor din roman. Pe scurt, Diana, nu este chiar zeița din mitologie, mai mult o Ioana D’arc dacă e să batem monedă pe insistențele autorului referitoare la cel mai important personaj pe care Diana Soren l-a interpretat în cariera de actriță. Pentru că da, personajul principal feminin este o actriță americană, blondă și cu adevărat suavă, pe numele ei Diana Soren. Personajul principal masculin este chiar autorul care devine narator.  El va apărea sub un alt nume dar în linii mari va avea aceiași biografie ca și în realitate, scriitor de succes în Mexic și America, căsătorit cu o brunetă superbă, tată, individ cu viziuni politice de stânga.

Romanul este interpretarea relației de două luni dintre el și frumoasa Diana. Amândoi căsătoriți vor trăi o aventură plină cu de toate, de la erotism pur explicit la crize de egoism și gelozie. Povestea lor nu foarte lungă ca durată în timp, se va petrece în Santiago, acolo unde ea va filma un nou film. El își va părăsi familia și va locui împreună cu ea pe perioada filmărilor și se vor despărți, poate din cauza numelui predistant către o vânătoare continuă, al amantei lui plină de senzualitate.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Carlos Fuentes.

Diana sau zeița solitară a vânătorii, este un roman realist în primul rând, cititorul va descoperi evenimente politice și sociale, de fapt o întreagă generație cu toate frământările ei din anii 1960-1970, va descoperi lumea actorilor de la Hollywood,  a celor mai importante personaje care au influențat politica și literatura vremii. În plus, veți fi plăcut surprinși să constatați că și Bucureștiul este amintit în treacăt.

O carte care merită citită chiar și numai pentru citatele care vă vor rămâne în minte legate de relațiile dintre femei și bărbați. Lectură plăcută !