Recenzie ”Dintotdeauna tu” de Colleen Hoover

by | Mar 16, 2021 | Dragoste, Familie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA DINTOTDEAUNA TU ARE REDUCERE PE:

Dacă ar trebui să aleg doar un autor ce scrie romance pe care să îl citesc pe parcursul vieții, nu ar trebui să stau prea mult timp pe gânduri. Aș răspunde fără să ezit măcar o secundă. Colleen Hoover e una dintre cele mai bune autoare ale acestui gen și nu a existat vreo carte de a ei care să mă dezamăgească. Mereu când termin un roman de al ei, prima întrebare ce apare pe buzele mele este: oare cât durează până la următoarea carte pe care o va publica? Am fost surprinsă când am aflat că după succesul pe care l-a avut cu Verity, se întoarce la vechea ei iubire, dacă pot să îi spun așa, și anume romanceul. Am patru zile de când am terminat Dintotdeauna tu și încă nu am o idee clară despre cum să vă prezint și, în același timp, să vă conving să citiți cartea.

Dintotdeauna tu este un roman despre… o mulțime de lucruri pe care o să le decoperiți citind. Cartea este scrisă din perspectiva a două personaje feminine, Morgan Grant și fiica ei de șaisprezece ani, Clara. Deci, pe de o parte ni se prezintă o poveste de dragoste pentru adulți, iar pe de altă parte, o poveste destinată adolescenților. Ba chiar, avem parte și de puțin mister.

Morgan Grant e genul de femeie care întotdeauna i-a pus pe alții pe primul loc. Acest lucru a început încă din adolescență când a trebuit să îndeplinească rolul de mamă pentru Jenny, surioara ei mai mică, după ce mama lor le-a abandonat. La doar șaptesprezece ani rămâne însărcinată, și după ce se căsătorește cu Chris, renunță la studii și nici nu se angajează pentru a se putea dedica în totalitate soțului ei și fiicei sale. Deși are senzația că îi lipsește ceva important, viața ei este o rutină continuă, iar acțiunile sale sunt previzibile. Cu toate acestea, ea își dorește să nu fie doar o soție și o mamă.

Era un obiectiv mai degrabă lăuntric. Vasăzică până și anul trecut mă simțeam neîmplinită.

Clara are șaisprezece ani, iar în curând, urmeză să împlinească șaptesprezece ani. Cea mai mare pasiune a adolescentei este actoria și își dorește să devină o actriță cunoscută, dar părinții nu îi susțin acest vis pueril, dorind ca ea să urmeze o facultatea care poate să îi asigure o stabilitate financiară pe viitor. Protecția exagerată pe care tânără o primește din partea părinților o face pe aceasta să se distanțeze de ei și să dezvolte o relație foarte apropriată cu mătușa ei căreia îi împărtășește toate secretele și de la care cere sfaturi atunci când are nevoie.

Privită din exterior, viața familiei Grant pare perfectă, aproape ideală, genul acela de legătură la care multe cupluri căsătorite visează. Însă, nu e totul atât de roz, iar atunci când Chris și Jenny au un accident de mașină și mor, lucrurile iau o întorsătură ciudată și totul se destramă. Morgan ajunge să trăiască un coșmar și este brusc pusă față în față cu minciunile, secretele și trădarea provenită din partea a două dintre cele mai importante persoane din viața sa, soțul său și sora sa. De asemenea, puțina comunicare ce exista între Clara și mama sa dispare aproape de tot, iar acest lucru conduce la certuri dese între cele două.

– O să fii bine? mă întreabă el.

Scot un hohot anemic. Lacrimile nici nu mi s-au uscat încă, iar el mă întreabă dacă o să fiu bine. Nu m-am mai simțit bine de o săptămână. Nici acum nu mă simt bine. Cu toate astea, ridic din umeri și declar:

– Voi supraviețui.

După cum povesteam puțin mai sus, relația mamă – fiică dintre Morgan și Clara se răcește, se deteriorează, acestea ajungând să se îndepărteze una de alta. Adolescenta încearcă să facă opusul la orice o roagă mama sa, iar astfel, Clara, ajunge să se împrietenească și să dezvolte anumite sentimente tocmai pentru băiatul de care părinții i-au spus să păstreze distanța, Miller, un adolescent pasionat de regie. Pe de altă parte, romanul ne prezintă încercarea lui Morgan de a se lupta cu atracția sa pentru Jonah, pe care o simte încă din adolescență, iar acum iese la suprafață și, încet, se transformă în iubire.

Dintotdeauna tu e un carusel de emoții, o poveste emoțională despre bătălia omului de a aduce înapoi împreună bucățile din inima sa sfâșiată de o pierderea, dar și de trădarea celor dragi. Cartea aceasta a ajuns să ocupe un loc special în sufletul meu și vreau să închei această recenzie prin a vă spune câteva lucruri pe care le-am desprins pe parcursul lecturii ei:

1. Noi, ca persoane, nu observăm că tindem spre anumite obiceiuri zilnice, adică o rutină, iar dorințele celor din jurul nostru sunt mult mai importante decât propria fericire. Uităm cine suntem, ceea ce ne definește și ceea ce ne pasionează. În acest mod, în viitor vom ajunge să realizăm că nu cunoaștem persoana care am devenit și că suntem foarte obosiți, nefericiți, triști. De aceea, nu uitați să vă puneți mereu pe primul loc, iar dorințele și planurile pe care le aveți să fie o prioritate pentru voi!
  2. Relațiile dintre copii și părinți sunt dificile, mai ales la vârsta adolescenței. Comunicarea este un factor important pentru menținerea unei relații bune și că doar vorbind cu ceilalți poți depăși diverse obstacole pe care le vei întâlni pe parcursul vieții.
  3.  Și nu în ultimul rând, aveți grijă pe cine acceptați în viața voastră și cui împărtășiți cele mai intime secrete. Oricât de apropiat poate părea o persoană, în orice moment te poate trăda sau minți!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții DINTOTDEAUNA TU?

Vezi toată lista de cărți scrise de Colleen Hoover sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA DINTOTDEAUNA TU CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Dintotdeauna Tu
    Autor: Colleen Hoover
    An apariție : 2020
    Editura: EPICA
    Nr. Pagini: 480
    Gen Literar: Romance
    Publicată la 16.03.2021
    Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Central Park” de Guillaume Musso

Există momente în viață cand o ușă se deschide si ești inundat de lumină. Clipe rare când ceva se descătușează în tine. Plutești în imponderabilitate, gonești pe o autostradă fără radar. Alegerile devin limpezi, răspunsurile inlocuiesc întrebările, frica cedează locul...

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Cum sunteți dragii mei? Acceptați invitația de a porni într-o călătorie inedită în următoarele minute? Cartea Hud Ranat scrisă de Cecilia cuprinde cadrul, personajele și situațiile perfecte pentru a evada memorabil pe o altă planetă din univers. Călătorim în acest...

Mihaela Cojocaru este redactor Booknation.ro de 36 zile și a scris până acum 14 articole. Se află pe poziția 20 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Mihaela Cojocaru aici.