Recenzie „Eve – Răzvrătirea” de Anna Carey

Autor: Anna Carey
Editura: Leda
Nr. Pagini: 255

Are un stil fluent, carte te îndeamnă să nu o lași din mână până nu o termini de citit.

Fiind scrisă de o femeie, în mod inevitabil cartea alunecă spre o aureolă a feminismului, chiar și în cazul personajelor secundare, coborând personajele masculine în plan secund, într-o penumbră gârbovită de o ușoară tentă șablonardă.

Razvratirea-de-Anne-CareyEve – Răzvrătirea” de Anna Carey e o poveste fascinantă, care acaparează încă de la primul rând. Scrisă într-un stil fluent, pe care îndrăznesc să-l asemui cu un șuvoi care  îți prinde felul de a fi în mrejele sale, cartea este o împletitură de aventură, iubire și răscruci de drumuri, toate omogenizate fără a crea vreun amalgam redundant, căci la Anna Carey metisajul simțirilor, oclusive sau țipătoare, sunt perfect porționate de un sublim simț artistic, care nu împovărează, ci dimpotrivă eliberează.

Nu este o scriitură programatică, canonizată, ci una a zborului de cuvinte în fărâme de existență care mușcă din colivia de iluzii și vigoare pandorică a celor care încă așteaptă imboldul.

1792350

Cartea este o magnifică încercare de redefinire a libertății și a luptei pentru obținerea acesteia, o răzvrătire văzută prin ochii tulburi și totuși ageri ai tinerei prințese Genevieve.

Titlul nobiliar al personajului principal nu o învelește în mantia mironoselilor, aceasta dovedindu-și spiritul de luptătoare, în ciuda cruntelor încercări la care este supusă, mai mereu aflându-se la răscruci de drumuri noduroase, obligată să aleagă între ceva și altceva. Nu aș putea spune că Eve este prinsă între rațional și senzorial, ci mai degrabă între strigătul rănilor cicatrizate și dorința de a purta cu semeție crucea propriei existențe.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Anna Carey.

Prinsă într-o menghină a istoriei, între tăvălugul unei istorii pecetluite de încăpățânarea unui rege despot care îi este tată și setea de dreptate, personajul principal al cărții târăște cu stoicism povara trecutului, dar nu neapărat ca pe un stigmat, ci mai degrabă ca pe o electrocutantă încurajare de a merge mai departe, astfel că absolut niciun zid nu i-se pare suficient de înalt pentru a îi împiedica escaladarea.

Odată cu fiecare pagină citită, Eve ne dezvăluie îndârjirea unui eroism dus până la capăt, într-o luptă purtată între glasul rădăcinilor  prin care pulsează seva verbelor existențiale și tropăitul șchiopătând al amintirilor ce aleg să joace rolul musafirului nepoftit, venind și plecând întotdeauna după bunul plac.

Întreaga povestire este o continuă întrepătrundere a sacrificiului prin iubire și a iubirii prin sacrificiu, în numele amintirii lui Caleb, iubitul decedat, dar și a dorinței de zămislire a unei noi lumi.

Eve – Răzvrătirea de Anna Carey este o carte scrisă într-un stil facil, însă plin de semnificații și analogii, care ne dezvăluie lumea dintre alb și negru într-un gri care vrea să primească în vâltoarea pulsațiilor lui orbitoarea lumină a nemărginirii, a zâmbetului larg despletit spre încântarea sufletelor celor din jur, a rugăciunilor de mai bine care nu vor fi niciodată plămădite pe ascuns în anticamera destinului, ci întotdeauna la vedere, într-un altar în care speranța și iubirea sunt surori gemene.