Recenzie “Fable” de Adrienne Young

by | May 24, 2021 | Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA FABLE ARE REDUCERE PE:

De multe ori am spus că nu îmi voi alege următoarea lectură în funcție de copertă. Mai există și excepții și FIX asta am făcut cu “Fable” de Adrienne Young, o carte care m-a fascinat de la prima vedere. Ce m-a intrigat și mai mult a fost faptul că “Fable” este o duologie și că volumul 2 întregește chipul personajului principal, atunci când o împreunezi cu volumul 1. Mi se pare foarte tare această idee și trebuie să recunoașteți și voi, arată super. Trecând peste impactul coperții, care nu este unul de ignorat, vreau să vă recomand această carte și să îi încurajez mai ales pe adolescenți să o citească. Nu este o poveste complexă și încurcată, însă este o poveste despre cunoaștere și despre regăsire, elemente care domină practic viața unei adolescente. Consider că orice carte îți poate aduce alinare sau anumite răspunsuri de care ai nevoie în viață, așa că lectura trebuie să fie pe primul plan atunci când vrei să vezi lucrurile mai profund sau mai clar.

Într-o lume clădită pentru bărbați, o tânără trebuie să învețe să supraviețuiască, să-și găsească locul și familia. Pentru Fable, fiica de șaptesprezece ani a celui mai puternic comerciant din Strâmtori, marea este singurul cămin pe care l-a avut vreodată. Au trecut patru ani din noaptea în care și-a văzut mama înecându-se în timpul unei furtuni necruțătoare.

A doua zi, tatăl ei a părăsit-o pe o insulă legendară, plină de hoți și cu hrană puțină. Pentru a supraviețui, Fable trebuie să se descurce singură, să nu aibă încredere în nimeni și să se bazeze doar pe talentele deosebite moștenite de la mama ei. Tot ce o motivează este dorința de a scăpa de pe insulă și de a-și găsi tatăl, căruia vrea să-i ceară locul cuvenit în echipajul lui.

Dacă încep să întru în amănunte, îmi este foarte frică să nu dau un mic spoiler, așa că v-am făcut o selecție din rezumatul oficial, pentru a vedea cât de cât despre ce vorbim în această carte. Ce m-a atras foarte mult la Fable a fost curajul ei de a se afirma într-o lume strict bărbătească. Nu sunt feministă, însă consider că femeia se poate impune cu respect în fața unui bărbat și de fiecare dată când văd acest subiect într-o carte, în place să analizez modul în care ideea este construită. În plus, Fable este foarte mică, având doar 17 ani și maniera în care o face este impresionantă, dar și grea în același timp. Supusă la tot felul de bătăi și injurii, Fable nu și-a găsit locul pe insula în care a fost abandonată de tatăl său și deși a reușit să supraviețuiască acolo timp de 4 ani, dorește cu disperare să plece de acolo. Nu exagerez când spun că până și viața îi era în pericol, asta dacă nu învață să traiască singură, să muncească și să își găsească de mâncare pe cont propriu.

Fable este un personaj de admirat și în ciuda greutăților, a avut momente în care i-am surprins adevărata esență. Este foarte greu să te deschizi și să fii tu, atâta vreme cât știi că tatăl tău te-a abandonat și te-a lăsat pe mâna unor oameni cărora nu le pasă de ține și care nu au făcut decât să te umilească și să suferi. Acest mod sigur a format-o și a ajutat-o să devină independentă, dar este o manieră pe care nu o doresc nimănui, fiind prea dură pentru o fată.

Acțiunea nu este impresionant de dinamică, însă este bună de film. Eu așa am considerat-o, având la activ câteva filme cu pirați. Sursa de inspirație clar a venit de acolo și s-a văzut că autoarea nu s-a concentrat foarte mult pe dinamică, ci a vrut să o scoată pe Fable în evidență și să creioneze evoluția ei pe cât de bine a putut. S-a văzut cu ochiul liber cât de mult își iubește personajul și câtă atenție i-a acordat. Că îmi doream eu mai multă acțiunea, aceasta este partea a doua, dar m-a bucurat și partea aceasta dedicată lui Fable, pentru că este un personaj frumos și merită toată atenția. În plus, asocierea sa cu West, cel care o primește pe corabia sa și o ajută să pornească în căutarea echipajului tatălui sau a fost interesantă. Avem acolo o poveste de dragoste, este drăguță, nu detaliată în mod excepțional, însă eu am simțit-o.

Dacă aveți chef de o lectură lejeră și de aventuri, vă recomand cu drag “Fable” și abia aștept volumul 2, pentru continuarea poveștii și pentru a face o poză de Instagram completă.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții FABLE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Adrienne Young sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FABLE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Fable
Autor: Adrienne Young
Editura: STORIA BOOKS
Nr. Pagini: 344
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 24.05.2021
Nota recenzorului: 9

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Recenzie “Jumătatea dispărută” de Brit Bennett

Jumătatea dispărută, lansată în vara anului 2020, a câștigat primul loc la secțiunea de ficțiune istorică din cadrul Goodreads Choise Awards 2020 și a fost publicată deja și în română de Editura Trei. Este o poveste despre schimbare, despre avantajele și...

Recenzie “Să reîncepem să visăm” de Papa Francisc

"Să reîncepem să visăm" este o carte ce face parte din genul Literatură creștină. Dar ar putea fi la fel de bine încadrată și la genul Literatură motivațională. Este scrisă de Papa Francisc, conducătorul din prezent al Bisericii Catolice de la Vatican, în colaborare...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1602 zile și a scris până acum 394 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.