Recenzie „Fantoma de pe lac” de Monica Ramirez

de | iul. 12, 2017 | Beletristică, Ficțiune, Literatură Contemporană, Literatura Română, Mister, Recenzii cărți, Romantism, Suspans

Fantoma de pe lac îţi face cunoştinţă cu o stare continuă de curiozitate când oricât de repede te-ai mişca, tot rămâi cu senzaţia de insuficient de repede- deosebit de lent. Te simţi sufocat de modul lent în care citeşti.

Dai pagină după pagină, ba chiar simţi nevoia să sari peste pagini, doar-doar ai ajunge mai repede la final. Şi totuşi, nu vei sări peste nicio pagină. Vei citi mai pătimaş ca oricând ştiind că Ashley White îţi poate da indicii importante, că te poate purta într-o poveste de neuitat.

Vei aştepta, la fiecare întoarcere de pagină, să vezi fantome, să dai nas în nas cu neprevăzutul, să găseşti o Ashley îngrozită de supranaturalul din viaţa ei. Şi vei rămâne uimit. Nu vei citi povestea tipică cu fantome, nu vei tresări ca la un film horror. Monica Ramirez ne dăruieşte o altfel de poveste. O poveste unde trecutul este propria noastră fantasmă, unde fantomele deciziilor ne urmăresc la fiecare pas şi unde, un asasin pândeşte din umbră.

Ashley White, scriitoare de romane de dragoste, fuge de dramele din viaţa ei, găsindu-şi refugiu într-o cabană din Spearmint Lake. Aici, speră ea, îşi va regăsi inspiraţia finalizării romanului ce-l are în lucru, îl va uita pe Garry, alături de care se vedea întemeindu-şi o familie şi îşi va restabili echilibrul interior distrus de plecarea ultimului membru al familiei pe care-l mai avea în viaţă, propriul tată. Având-o alături doar pe căţeluşa Neda, Ashley se simte mai abandonată ca niciodată. Până şi inspiraţia s-a ascuns într-un colţ, lăsând-o pradă amintirilor întunecate.

• Aşa se întâmplă de obicei, am comentat. Avem memorie selectiva, dar se pare că uităm exact lucrurile pe care dorim să ni le amintim.

Spearmint Lake însă, nu este un simplu loc liniştit, ci o oază de mister menit să-i zgândărească imaginaţia de scriitor, transformând-o într-un căutător de secrete. Dar când există riscul de a descoperi secrete menite să rămână ascunse, lucrurile se încing iar viaţa ajunge să îţi atârne de un fir de aţă mai repede decât ai putea clipi. Noroc cu locotenentul Michael Kenneth care, cu aerul său de om de încredere şi siguranță, mai echilibrează balanţa. Dacă o echilibrează în direcţia potrivită, asta rămâne de văzut.

Fantome, accidente, violuri şi crime cu autor necunoscut dau locului doza necesară de mister ce înfierbântă imaginaţia tuturor iar scriitoarei Ashley îi dă imbold de cercetări şi investigaţii.  Fantoma lui Frank Stanton, poliţist ucis de un autor necunoscut cu mai bine de douăzeci de ani în urmă şi o femeie găsit împuşcată în cimitir de către Ashley dau startul unui mister neelucidat ce se ţine scai de imaginaţia protagonistei noastre.

Acu trebuie să dezlegi singură misterul, părea să-mi spună. Frank, înalt şi blond, apăru lângă ea. Găseşte indiciul… dacă eşti în stare.

Monica Ramirez ne dăruieşte peste 300 de pagini de mister menit să ne zgândăre curiozitatea de la prima până la ultima pagină. Şi de parcă nu ar fi de ajuns, ne dăruieşte şi un asasin ascuns în umbră ale cărui practice sunt din cele mai diverse şi de a cărei identitate se tot apropie Ashley sub masca ei de ”caut subiecte senzaţionale pentru o nouă carte”.

Cum spuneam, mă aşteptam ca Fantoma de pe lac efectiv să-mi arate fantome la orice pas. În schimb, am fost şocată să descopăr o protagonistă a cărei tabieturi le urmărim îndeaproape, care reuşeşte să prindă misterul de un fir şi să meargă în urma lui pe un drum periculos unde curiozitatea îţi poate aduce moarte, dar poate face lumină şi în cazurile poliţiei rămase neelucidate. Dezgropăm fantasme ale trecutului, facem legături inedite între poveştile locuitorilor din Spearmint Lake, ne dăm ghes inimii în căutarea fluturaşilor de iubire şi încercăm să ne convingem că fantomele nu există. Şi totuşi, de unde tot apare Frank Stanton?

Se ia un poliţist ucis de un autor necunoscut a cărui fantomă bântuie de peste douăzeci de ani, un accident rutier şi un viol, de asemenea rămase neelucidate, şi se pun la dispoziţia unei scriitoare ce fuge de propriul trecut îndurerat, dându-se astfel naştere poveştii Fantoma de pe lac. Şi de parcă nu ar fi suficiente enigmele prezentate, se presară şi cu magie a la Monica Ramirez.

Rezultatul final? Rămânem fermecaţi de o poveste excepţională unde fantastica Monica Ramirez şi-a presărat magia, cucerindu-ne la nesfârşit, oferindu-ne o poveste cu note de romantism în timp ce alergăm printre pagini descoperind mistere și dezvăluind secrete.

• Nu era timpul meu să mor…

Cât e fantasmă a trecutului şi cât e fantomă a supranaturalului? Răspunsul îl veţi descoperi în magia ţesută de aceeaşi Monica Ramirez care dintr-o răsucire de peniță transformă ordinarul în excepţional, iar poveştile capătă magie și iz de inedit.

Titlu: FANTOMA DE PE LAC
Autor: Monica Ramirez
Editura: LIBREX PUBLISHING
Nr. Pagini: 317
Vizualizari recenzie: 1606

Alte recenzii de la Monica Ramirez:

Recenzie „Ultimul diavol care trebuie să moară” de Richard Osman

Cu acest volum se încheie o serie care mie mi-a plăcut enorm, pentru că a oferit cititorilor altceva, o perspectiva diferită asupra vieții după vârsta de 70 de ani, atunci când mulți cred că viața stagnează. Eh, personajele noastre ne-au arătat ce înseamnă să te...

Recenzie „Cartea Cazurilor Nerezolvate” de Simone St. James

În ultima perioadă mi-am dorit să găsesc un Thriller bun, pentru că am avut parte doar de experiențe nefericite. Știam că cei de la Editura CSP mă puteau scoate din acest impas, pentru că au niște cărți extrem de bune, care chiar să îți aducă aminte de ce îți place să...

Recenzie ”Cât timp înfloresc lămâii” de Zoulfa Katouh

Recunosc că am fost atrasă de această carte după niște impulsuri superficiale, începând de la faptul că a fost foarte dezbătută în mediul literar și terminând cu titlul și coperta, care erau de adăugat la colecție, ambele. Însă, subiectele majore relatate în această...

Diana Daniela Macovei a fost redactor Booknation.ro și a scris 270 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Daniela Macovei aici.