Recenzie „Fata de pe Titanic. Intoarcerea acasa” de Hazel Gaynor

de | mart. 1, 2022 | Beletristică, Dragoste, Ficțiune, Istorie, Literatură Contemporană, Literatura Universală, Mister, Recenzii cărți, Romantism

🔥 CARTEA FATA DE PE TITANIC. INTOARCEREA ACASA ARE REDUCERE PE:

La ce te gândești când auzi cuvântul Titanic? Sunt sigură că cea mai mare parte dintre oameni fuge cu gândul la capodopera cinematografică din 1997 cu Leonardo DiCaprio și Kate Winslet. Nici n-ai avea cum altfel. Până la urmă nu degeaba a câștigat 11 premii Oscar. Eram copil la vremea când a apărut și recunosc faptul că am fost fascinată de povestea tragică de iubire dintre personajele principale. Nu am privit la vremea aceea cu atenție evenimentele care au stat la baza filmului și anume catastrofa maritimă de proporții din 1912, când RSM Titanic s-a scufundat în Atlanticul de Nord în drumul sau din Anglia către New York.

În urma acelui naufragiu au murit 1514 persoane, fiind și la vremea actuală unul dintre cele mai mari dezastre maritime din istorie. Hazel Gaynor se inspiră în acest roman din povestea a 14 imigranți irlandezi plecați din comitatul Mayo, Irlanda către rudele din America. Din păcate doar 3 dintre aceștia supraviețuiesc naufragiului reușind să-și povestească lumii trauma. Supranumiți „Cei paisprezece din Addergoole”, aceștia au rămas în istoria  tragicului eveniment din 1912 drept cel mai mare grup de persoane dintr-o anumită regiune implicat în dezastru.

Dacă sunteți curiosi să aflați mai multe informații despre grupul de irlandezi și despre evenimentele reale la care au luat parte, va las în articol un filmuleț cu un documentar referitor la „Cei paisprezece din Addergoole”, filmul este în engleză.

Dacă îți place recenzia cărții FATA DE PE TITANIC. INTOARCEREA ACASA, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Hazel Gaynor

Fata de pe Titanic. Întoarcerea acasă – despre carte și autoare

Pe Hazel Gaynor am descoperit-o acum câțiva ani când am citit romanul Fata de la Savoy. Despre acel roman v-a povestit impresii și Ioana așa dacă aveți nevoie și de o altă perspectiva care să va convingă că este o carte care merită atenția voastră va invit să citiți și părerea ei.

Revenind însă la autoare, pot să va spun că aceasta a debutat în 2014 cu romanul pe care vreau să vi-l prezint în acest articol, Fata de pe Titanic. Întoarcerea acasă. Hazel Gaynor scrie cu precădere cărți integrate în categoria ficțiune istorică. Aceasta a publicat 9 cărți până în prezent din care doar prima și a doua sunt traduse în țara noastră prin intermediul edituriii Act și Politon, atât în format clasic pe hârtie cât și ebook dar și MP3 download. Celelalte cărți scrise de autoare sunt disponibile în limba engleză în România putând fi găsite pe site-urile diverselor librării online.

Romanul de față este împărțit în 6 părți fiecare fiind format dintr-un număr cuprins între 3 și 6 capitole. Autoarea și-a dorit mereu să scrie o carte despre nefericitul eveniment și a reușit să-și îndeplinească visul odată cu comemorarea centenarului tragediei. Deși inspirat din fapte reale, numele personajelor nu corespund celor 14 persoane implicate în naufragiu. De asemeni numele localității din care pleacă grupul de irlandezi la drum spre America a fost schimbat în carte. Mai multe informații găsiți în Notă Autoarei dar și în Mulțumiri.

Despre ce-i vorba? – poveste și personaje

Povestea scrisă de Hazel Gaynor se învârte în jurul lui Maggie Murphy, o tânăra rămasă orfană, nevoită să meargă în America alături de mătușa să Katherine pentru a se stabili împreună cu aceasta în Chicago. Maggie este la vârstă primei iubiri și îmbarcarea pe Titanic înseamnă pentru ea în primul rând abandonul omului iubit, pe Seamus care nu o poate însoți din datorie față de tatăl bolnav pe care îl are în grijă.

Autoarea ne prezintă grandoarea vasului și superficialitatea oamenilor cu bani care s-au îmbarcat pe el, dar asta undeva în background. Nu își axează cartea pe asta pentru ca până la urmă este o poveste care a tot fost spusă și a cărei prezentare din capodopera cinematografică nu poate fi egalată. Asa ca gaseste o alta cale de a povesti despre Titanic captand atentia cititorului.

Aceasta își îndreaptă atenția asupra felului cum au gestionat recuperarea post-traumatica supraviețuitorii de pe Titanic, în cazul nostru Maggie Murphy și a felului cum aceștia țin legătura cu familia rămasă în Irlanda într-o perioada în care cel  mai comod mod de comunicație îl reprezenta scrisoarea. O perioada când așteptai vești despre cei dragi cu lunile. O perioada când informațiile circulau greu de la un capăt la celălalt al lumii.

Povestea lui Maggie ne este dezvăluită atunci când aceasta, ajunsă la venerabila vârstă de 87 de ani decide să o împărtășească cu strănepoata sa Grace, aflată într-un moment de cumpăna după decesul tatălui sau. Povestea modernă a lui Grace se îmbină cu povestea de epoca a lui Maggie reprezentând pentru Grace imboldul de care aceasta are nevoie pentru a-și pune ordine în viață și a-și urma visul de a deveni jurnalistă.

Daca v-am trezit curiozitatea va astept cu impresii despre carte in comentarii.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FATA DE PE TITANIC. INTOARCEREA ACASA CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Fata De Pe Titanic. Intoarcerea Acasa
Autor: Hazel Gaynor
Editura: ACT SI POLITON
Nr. Pagini: 400
Gen Literar: Fictiune
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 663

Alte recenzii de la Hazel Gaynor:

Recenzie ”Te rog, nu mă iubi” de Vi Keeland

Totul începe cu o iubire interzisă... Annalise și Bennett fac cunoștință în momentul în care află că se vor lupta pentru același post de muncă. Aceștia sunt gata să își pună armele la bătaie și să scoată tot ce au mai bun pentru a câștiga. Numai că între ei și...

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Defecți într-o lume Defectă Celestine North este o tânără care trăiește într-o țară defectă și crudă. În lumea lor, greșelile, păcatele, minciunile și închipuitele trădări aduse statului sunt pedepsite crunt. Ghilda este cea care dă sentințele, iar din Ghildă face...

Simona Mihalache este redactor Booknation.ro de 1453 zile și a scris până acum 79 articole. Se află pe poziția 11 din 40 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Simona Mihalache aici.