Recenzie „Fetița prietenei mele” de Dorothy Koomson

by | Jun 30, 2020 | Beletristică, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA FETIȚA PRIETENEI MELE ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Colecția Chic ne aduce încă o surpriză literară de excepție, Fetița prietenei mele. Obișnuiam să citesc în liceu multe cărți din această colecție. Citeam fiecare pagină cu sufletul la gură și nu mai lăsam cartea din mână. Câte opere pentru școală și câte teme ignoram ca să citesc orice altceva! Dar efortul merita atunci când cartea se termina și eu eram trecută printr-un carusel emoțional.

Fetița prietenei mele nu este un ChickLit în care totul este lejer și frumos și nu există dramă. Din contră, cartea este plină de pasaje mai mult sau mai puțin dramatice. Este un amestec de dragoste, prietenie, suspans, pierdere și familie. Subiectul cărții este unul delicat și ne este prezentat încă de la început. În ceea ce mă privește, nu trebuia încadrată în colecția Chic. Îmi plac cărțile în care se vorbește despre prietenie, iar aceasta nu face excepție.

Despre prietenie, iertare și puterea de a merge mai departe

Prietenia este un sentiment complex, puternic, mai presus de iubire, care supraviețuiește distanței și timpului. Dar poți ierta o prietenă care ți-a ascuns lucruri? Poți să treci atât de ușor peste ce s-a întâmplat? Este trist cum femeia pe care ai considerat-o cea mai bună prietenă face parte acum din trecut. Însă prezentul nu este deloc mai blând. Adele – Del – este bolnavă în stadiu terminal, iar Kamryn – Kam – se întreabă dacă o mai poate ierta vreodată. Însă nu are încotro, pentru că Del nu va mai fi, iar trecutul nu mai poate fi schimbat.

Cele două fete au fost mereu diferite. Del era o blondă frumoasă, însă suferea din cauza abuzurilor fizice din familie. Kam era o femeie de culoare care știa cum să nu se consume și să nu aibă așteptări de la nimeni. Cele două se împrietenesc și devin din ce în ce mai apropiate. Del ajunge în sânul familiei lui Kam pentru a scăpa de căminul abuziv în care a crescut. Trăiesc împreună toate momentele importante. Chiar și atunci când rămâne însărcinată, Kamryn este acolo pentru prietena ei și o ajută să aibă grijă de fetiță. Însă Adele nu vrea să dezvăluie identitatea tatălui.

Doi ani mai târziu, Kamryn urma să se căsătorească cu Nate, însă ceva neașteptat are loc, care le zguduie viața din temelii. Adele îi dezvăluie că tatăl lui Tegan fiica ei, este nimeni altul decât… Nate. Șocată de trădarea iubitului și a celei mai bune prietene, Kam se mută de la Londra la Leeds pentru a lăsa totul în urmă. Ține legătura cu fetița, trimițându-i cadouri. Dar refuză să vorbească cu Del.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Dorothy Koomson

O tragedie schimbă totul

Chiar de ziua ei, Kam primește o scrisoare în care află că fosta ei prietenă este grav bolnavă și că este internată într-un spital. Inițial, nu vrea să o vadă, dar vechea prietenie este mai puternică decât orgoliul. Del era conectată la aparate, slăbită și fără păr în urma tratamentului. Îi cere lui Kam să o adopte pe micuța Tegan, care se afla în grija bunicilor abuzivi. Reticentă la început, Kamryn vede condițiile în care este tratată micuța și o ia de acolo. După câteva zile, Adele moare, iar prietena ei cea mai bună rămâne singură cu un copil, fără să știe cum să se descurce. Iar cireașa de pe tort este faptul că fetița  are nevoie de acordul tatălui pentru a fi adoptată.

Toată viața lui Kamryn se va schimba radical odată cu micuța care a intrat în viața ei. Nu s-ar fi gândit niciodată că un copil ar putea intra în planurile ei de viitor. Mai ales unul care plânge după mama adevărată, așa cum este normal când ai parte de o pierdere. Însă Kam este puternică și reușește să facă față tuturor provocărilor din noua ei viață. Autoarea creionează perfect fiecare personaj cu trăirile și suferințele lui.

Este o carte despre viață, despre iertare și puterea de a merge mai departe. Trecutul nu poate fi șters cu buretele, dar poate fi lăsat în urmă. Este o poveste emoționantă pe care o recomand tuturor.

„Un roman ușor de citit, dar greu de uitat, care îți aduce lacrimi în ochi.” (Star Magazine)

Titlu: Fetița Prietenei Mele
Autor: Dorothy Koomson
An apariție : 2009
Editura: POLIROM
Nr. Pagini: 540
Publicată la 30.06.2020

Recenzie ”Patimi înălțătoare” de Rafaela Melinte

M-am obișnuit atunci când citesc să îmi iau ceva bun lângă mine. Fie îmi fac prăjituri cu diferite arome, fie îmi iau câteva semințe gustoase pe care le asezonez mereu cu un ceai, cafea sau ciocolată caldă. În ultima vreme, am început să citesc tot mai mult și mi-am...

Recenzie „Unde ai dispărut, Bernadette?” de Maria Semple

De mult timp nu am citit un roman atât de ingenios și de ciudat, în același timp. Unde ai dispărut, Bernadette? este un roman al cărui nume te poate induce în eroare. Poate trimite la multe genuri literare, cum ar fi dragoste, dramă sau roman polițist. În ceea ce mă...

Recenzie ”În armonie cu natura” de Andreea Ilie

Despre autor: Andreea Ilie este o adolescentă de doar 15 ani, care a debutat anul acesta, în plină pandemie, cu romanul pentru copii ”În armonie cu natura”. Ea a fost dintotdeauna fascinată de magia și farmecul pădurii  care au inspirat-o să scrie această carte...

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 341 zile și a scris până acum 42 articole. Se află pe poziția 27 din 142 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.