Recenzie Filosofia Sexului de Radu F. Constantinescu

Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 144
Recenzie de Diana Elena Neaţă
Publicată la January 18, 2015

filosofia_sexului_cop_1

Pentru cine nu ştie, Radu F .Constantinescu este cel mai citit blogger din România, copywriter pentru ProTV şi Dj “din secolul trecut”.

Apărută la editura Curtea Veche, în afara colecţiilor, Filosofia sexului este prima sa carte şi, după cum era de aşteptat se bucură de un real succes. Acum asta e discutabil: se bucură de succes datorită popularităţii blogului sau calităţii scrierii sale dezinhibate? Asta rămâne la aprecierea fiecăruia… Să recunoaştem, Radu F. Constantinescu are în egală măsură lăudători şi contestatari. Eu una sunt cam la mijloc, deci o să aleg ambele variante – să fie clar asta nu înseamnă că îmi anulez votul! Îi dau Cezarului ce-i al Cezarului şi îmi păstrez în acelaşi timp luciditatea. Deşi, mărturisesc: Filosofia sexului nu m-a surprins cu nimic: cartea a fost exact cum mă aşteptam să fie o carte ce poartă semnătura ilustrului blogger.

O descriere necosmetizată a sentimentelor în ziua de azi, dublată de o poveste de dragoste (cea dintre narator şi Maria). O lectură dezinhibată ce te pune pe gânduri. Degajarea autorului, modul său de a spune fără ocolişuri ceea ce gândeşte, nu au cum să nu producă o impresie. O carte în care “autorul şi textul nu se contopesc într-un tot, ci se despart ca un tot” (coperta IV).

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Radu F. Constantinescu .

Însă, până la urmă care-i filosofia sexului? Sau are sexul vreo legătură cu filosofia? Asta o să fie tema mea de casă pentru voi! Ce mi-a plăcut în mod deosebit la cartea sa? Trimiterile către diverse piese muzicale ce apar la tot pasul – dovadă a pasiunii sale pentru meseria de DJ.

O lectură nonconformistă interzisă celor cu prejudecăţi! O carte pe care am citit-o de curiozitate, dar care, în felul ei, m-a prins şi m-a făcut să termin într-o oră şi jumătate – da, am zis-o puteţi arunca cu pietre-n mine! Însă, o să reiau ce am scris mai sus: să-i dăm Cezarului ce-i al Cezarului: Radu F. Constantinescu ştie ce să scrie pentru a atrage atenţia publicului, mai ales al părţii feminine!

O lectură interesantă, pentru persoanele lipsite de inhibiţii.

Destul de previzibilă pentru cei familiarizaţi cu blogul autorului.