Recenzie ”Fior” de Allie Reynolds

by | Jun 8, 2021 | Ficțiune, Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți, Suspans

Nu va lăsați înșelați de faptul că este vorba de un debut, deoarece este unul foarte bun. Un thriller cu toate ingredientele necesare pentru a-ți captiva atenția și pentru a te ține lipit de carte până la ultima pagină.

Este o poveste despre pierderi și regrete, dar mai ales despre pericolul pe care competitivitatea și nevoia de succes o au asupra acțiunilor individului. Este despre presiune și depășirea limitelor, este despre risc și asumarea acestuia. Este despre adrenalină și cum un singur pas greșit la un anumit nivel îți poate distruge toate șansele. Este despre lucruri lăsate nerezolvate și modul în care trecutul te prinde întotdeauna din urmă oricât de tare ai încerca să-l îngropi sau să fugi.

Sunt două planuri temporare: trecut și prezent concentrate asupra aceluiași grup de oameni. Personajul central feminin este invitat să participe la comemorarea a zece ani de la dispariția unei prietene. Este vorba de un grup de cinci persoane, locația este un resort sus în Alpii Francezi, în apropierea vârfului Mont Blanc, lângă ghețarul Le Diable. Aici sunt invitați acesti foști sportivi de performanță si foști prieteni, deoarece după acel sezon relațiile dintre ei s-au racit, unde cu zece ani în urmă, în timpul antrenamentelor pentru o competiție de snowbord, una dintre prietenele lor a dispărut fără urme. Unul dintre cei invitați este chiar fratele fetei dispărute. Ajunși acolo, în extrasezon, realizează că sunt victimele unui complot și au ramas singuri și izolați la peste 3000 de metri în plină iarna, fiindu-le aproapre imposibil să ia legătura cu cei de jos sau să părăsească resortul. Lucrurile degenerează în planul prezent, teroarea se instalează, lucruri stranii se petrec, furia îngropată și vechile dușmanii răbufnesc, în timp ce povestea din trecut ne este dezvăluită.

Cartea are suspans și anumite scene au impactul unor secvențe cinematografice horror când simți nevoia să-ti pui mâna la ochi și să iei o scurtă pauză. Subiectele tratate sunt despicate în profunzime, iar caracterele personajelor atent conturate. Fata dispărută pare a fi omul cu o mie de fețe, genul căruia îi plăceau jocurile periculoase și care împingea oamenii spre comportamente extreme.

Tu până unde ai merge pentru a ieși pe primul loc? Ai călca pe cadavre?

Povestea din trecut este foarte antrenantă, m-am trezit căutând termeni și tehnici legate de snowbording pentru a înțelege exact care erau gradul de dificultate și mai ales riscurile la care concurenții se expuneau. Atmosfera este tensionată, stresantă, atleții depunând mult efort, concentrarea fiind la cote înalte, ambițiile și așteptările fiecăruia imense, accidentările zilnice și pericolul la tot pasul. Pentru că orice mișcare, orice pas ar putea să fie sfârșitul, orice greșeală l-ar putea trimite pe cel care o face într-o crevasă sau într-un scaun cu rotile.

În plan prezent fiecare pare a avea un secret, mai mare sau mai mic legat de perioada petrecută în timpul acelui antrenament din urmă cu zece ani. Comportamentele celor cinci personaje sunt destul de haotice și greu de deslușit. Ceea ce nu prea dă sugestii pentru a le înțelege motivele și scopurile. Cu toate acestea am prevăzut finalul și am intuit destul de repede persoana care stătea în spatele acestui joc sinistru de-a șoarecele și pisica. Recomand dacă ai chef de-un thriller antrenant, plin de suspans.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții FIOR?

Vezi toată lista de cărți scrise de Allie Reynolds sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FIOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Fior
Autor: Allie Reynolds
Editura: RAO
Nr. Pagini: 384
Publicată la 8.06.2021
Nota recenzorului: 8.5

Recenzie ”Midnight Blue” de L. J. Shen

Recenzie ”Midnight Blue” de L. J. Shen

A fost odată ca niciodată, un zeu rock care s-a îndrăgostit de o simplă muritoare. Trebuia sa fie usor. Eu aveam nevoie de bani. El avea nevoie de o dădacă, de cineva care să îl împiedice să tragă pe nas până la ultima suflare. Am fost aleasă special pentru el....

Recenzie “Ultima vară otrăvită” de Tony Mott

Cum va spuneam cărțile lui Tony Mott sunt o descoperire recentă pentru mine. Atât de recentă încât nu am reușit să pun mâna pe volumul doi al seriei Gigi Alexa dar m-am trezit cu ocazia de a citi volumul al treilea. În general nu prea îmi place să sar volumele pentru...

Recenzie „Întoarcerea” de Jennifer L. Armentrout

-N-am mai avut niciodată ceva care să fie doar al meu, a spus el cu gura lipită de gura mea. Nimic care să fi fost vreodată doar pentru mine și pentru nimeni altcineva. N-am fost niciodată primul pentru cineva. M-a sărutat și apoi și-a înălțat capul. L-am privit în...

Angela este redactor Booknation.ro de 890 zile și a scris până acum 211 articole. Se află pe poziția 4 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.