Recenzie “Frumoasele adormite” de Stephen si Owen King

by | Jan 21, 2019 | Beletristică, Fantezie, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA FRUMOASELE ADORMITE ARE REDUCERE PE:

Atunci când citești o carte de Stephen King se întâmplă multe în mintea ta și ai impresia că ceva în interiorul tău este suprasolicitat. Toate simțurile îți sunt “supraîncălzite” și efectiv atenția îți este concentrată pe acțiune. Îmi place mult acest autor și îl consider unul de referință pentru stilul horror, lucru acceptat de orice cititor, fie el iubitor de fantasy/horror/dragoste sau altceva. Dacă acestuia i se alătură cel mai tânăr fiu, Owen, sigur lectura o să fie extraordinară, pentru că evident așchia nu sare departe de trunchi, nu? Hmmm, nu prea știu ce să zic. Vă avertizez de pe acum, nu am o părere unitară despre “Frumoasele Adormite” deoarece aș fi vrut să simt mai mult contribuția lui Owen iar din păcate nu am reușit. Dacă cineva m-ar întreba cum scrie Owen, nu cred că aș putea formula un răspuns concret. Fie are un gen apropiat de cel al tatălui, fie Stephen King domină clar pe oricine cu care scrie în colaborare.

Încadrăm genul la distopie și pornim într-o călătorie care ne arată o lume diferită, deosebită, o lume în care femeile dispar. De aici multe semne de întrebare legate de viitorul unei societăți fără femei. Care sunt șansele de înmulțire? Ce s-ar întâmplă cu bărbații? Dooling este locul unde toată acțiunea se concentrează și se propagă ulterior în întreaga lume. Începem să cunoaștem femeile din închisoarea Dooling, care deși condamnate acolo, am reușit să le găsesc circumstanțe și chiar să îmi pară rău de ele. Practic, închisoarea este o lume iar Dooling este alta și suntem purtați în diferite părți și povestea ne este relatată din mai multe unghiuri. Uneori este destul de greu de urmărit, eu recunosc faptul că m-am împleticit grav Poate și cantitatea foarte mare de informații și personaje te copleșesc puțin și de aceea ești confuz, mai ales la final.

Imagini pentru creepy butterflyPractic, femeile adorm, sunt învelite într-un cocon, iar dacă cineva le trezește va avea de plătit cu viața. Cele care se luptă să nu fie răpuse de boală Aurora încearcă orice mijloc posibil pentru a rămâne treze, însă disperarea este cruntă. Femeile deja adormite se trezesc într-un alt plan existențial, o lume prăbușită, dezolantă, de nerecunoscut. În principiu toate femeile au de luptat cu această boală, toate în afară de una singură 🙂 Elemente de mister se îmbină cu cele horror, dar și cu cele biblice, ce atrag atenția asupra unui grad extrem de înalt de documentare. Dar la ce ne puteam aștepta de la familia King? Evident, se pune accent și pe teme sociale și politice, pentru că acest subiect iscă multe polemici și ipoteze care sunt dezbătute în detaliu.

Am citit 3 cărți scrise acestui autor, însă pe departe “Frumoasele Adormite” a fost cea mai complexă și complicată și din păcate mi-a fost foarte greu să o asimilez. Personajele și legăturile dintre ele la un moment dat m-au copleșit și m-am pierdut în ele. NU spun că nu este scrisă bine și original, însă poate a fost mai mult decât a reușit imaginația mea să înțeleagă. Recunosc, genul fantasy nu este primul pe lista mea, însă până acum m-am descurcat… Până am dat de Stephen King și fiul cel mic, ce au reușit să mă facă să îmi dau seama că nu știu cu ce se mănâncă un fantasy bun. Înseamnă că mai am multe de învățat 🙁

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții FRUMOASELE ADORMITE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Stephen King sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FRUMOASELE ADORMITE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Frumoasele Adormite
Autor: Stephen King
,
Owen King
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 838
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 21.01.2019
Nota recenzorului: 7

Recenzie ”Mesagerii Mamei Pământ” de Eliana Corina Ioniță

Vă salut cu bucurie, dragilor! Sunt fericită că natura începe să ne îmbrățișeze iar călduros și, în curând, vom citi în aer proaspăt. Până atunci, mai vin spre voi cu recomandări de volume care merită citite. Săptămâna aceasta am descoperit o carte revelatoare....

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Ca orice adolescentă,Lilly About se confruntă cu drama de liceu. Atunci când pășește în curtea liceului ,singura sa dorința este să se teleporteze cât mai departe de Cade Jennings. Cade este cel mai popular băiat din liceu,chipeș dar arogant,joacă în echipa de...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1534 zile și a scris până acum 383 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.