Recenzie “Ghid de Vicii și Virtuți pentru Gentlemeni” de Mackenzi Lee

Editura: Corint
Nr. Pagini: 448
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 23.10.2018
Nota recenzorului: 9/10

🔥 CARTEA GHID DE VICII ȘI VIRTUȚI PENTRU GENTLEMENI ARE REDUCERE PE:

Mi-am dorit de mult timp o lectură care să mă relaxeze, pentru că în ultima perioadă am tot găsit cărți ce m-au ținut într-o furtună de emoții și sentimente. Am vrut ceva ușor și cu umor și foarte mare mi-a fost bucuria atunci când am realizat că am găsit ceea ce căutam în cartea “Ghid de Vicii și Virtuți pentru Gentlemeni” de Mackenzi Lee. Nu am mai citit până acum nimic aparținând acestei autoare, dar am tot văzut recenzii favorabile și am zis să o încerc, fiind destul de îndrăzneață din fire în abordarea genurilor.

“Ghid de Vicii și Virtuți pentru Gentlemeni” îmi va rămâne în minte mult timp, pentru că a fost extrem de amuzantă și inteligent scrisă, o ficțiune istorică deosebită, ce momentan nu are egal în istoricul meu literar. Este un mix foarte inspirat de dragoste, momente triste dar și serioase, care definesc unele personaje și le dau un rol foarte important în această poveste. Înainte să continui cu un mic rezumat, mi s-a părut foarte originală ideea să plasezi în intrigă personaje istorice reale, care își vedeau de cursul firesc al vieții, dar care interacționează cu personajele noastre. Rezultatul? Spectaculos și extrem de original. Știu, am folosit “original” de prea multe ori, dar chiar este și merită să fie scos din evidență acest lucru.

Aflăm povestea lui Henry (Monty) Montague, un tânăr de 18 ani cu o educație aleasă, dar care din nefericire nu o arată tot timpul. Este pasionat de jocuri de noroc și iubește atât femeile cât și bărbații, fiind mereu în petreceri cu fast. Cel mai bun prieten al său, Percy, este exact opusul lui, însă între cel doi este o legătură foarte puternică. În secret, Monty este îndrăgostit de Percy, însă niciodată nu i-a mărturisit acest lucru. Atunci când Monty din cauza comportamentului sau sălbatic își pierde locul în școală în care învață, tatăl sau îl trimite într-un tur al continentului, în speranța că acesta se va maturiza în cele din urmă. Marele Tur cuprinde toate marile capitale ale Europei și dacă Monty nu este de acord, o să fie dezmoștenit:) Așa că pleacă împreună cu Percy și sora acestuia, Felicity, în marea aventură a vieții lor, de unde se vor întoarce complet schimbați. Pot să scriu până mâine despre carte, deci mai bine mă opresc aici la capitolul rezumat:)

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mackenzi Lee.

Pe lângă personaje, intriga foarte originală și modul de narare, mi-a plăcut foarte mult gradul de documentare a autoarei, pentru că se vede cât de mult a studiat istoria secolului al XVIII-lea, pentru a da un sentiment de autentic, de cunoscut, de ceva ce a vizitat la un moment dat și acum doar relatează din memorie.

Sincer, pot recomanda cu căldură cartea pentru relaxarea în scris și pentru personajele extrem de coloare și amuzante, acestea făcând din “Ghid de Vicii și Virtuți pentru Gentlemeni” o aventură frumoasă, care îți transmite o stare de bine și îți aduce un mare zâmbet pe buze aproape la fiecare pagină citită.