Recenzie „Învățăturile lui Belial” de Vlad Tudosie

de | ian. 18, 2022 | Beletristică, Ficțiune, Literatura Română, Mister, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ÎNVĂȚĂTURILE LUI BELIAL ARE REDUCERE PE:

Învățăturile lui Belial – Vlad Tudosie„Învățăturile lui Belial” de Vlad Tudosie se numără printre cele mai surprinzătoare cărți descoperite de mine, cu o temă pe măsură – transformarea și evoluția protagonistului, cu ajutorul unui vizitator neașteptat. Întreaga acțiune se concentrează în jurul personajului principal – un scriitor de conținut eșuat – vecina în vârstă și vizitatorul de care aminteam mai sus – nimeni altul decât demonul Belial în persoană. Pentru că sunt pasionată de tot ce înseamnă horror și thriller, prezența numelui Belial în titlu, m-a determinat să cred că acest roman se încadrează unuia dintre cele două genuri sau chiar ambelor, însă de la primele pagini mi-am dat seama că dezvoltarea acțiunii se va desfășura în cu totul alte zone.

O combinație de profunzime și amuzament

„Învățăturile lui Belial” de Vlad Tudosie spune povestea unui scriitor de conținut care suferă de agorafobie. Acțiunea începe în garsoniera insalubră a acestuia, în care el trăiește de azi pe mâine, într-o dezolare totală și fără așteptări, având-o drept unică prietenă pe bătrânica din vecini, care îl ajută cu proviziile. Cu viața împărțită între scris și micile plăceri vinovate, protagonistul este descris cu umor și ironie, ca un personaj demn de milă.

Lucrurile par să se schimbe atunci când printre gunoaiele din garsoniera care a uitat să mai vadă lumina, apare din senin demonul Belial, al cărui nume înseamnă chiar cel fără valoare. Astfel, suntem în fața a două personaje – omulețul resemnat și uitat de semenii săi, lipsit de valoare și în luptă continuă cu proprii demoni, și Belial – cel dat la o parte de semenii săi. O astfel de intrigă determină profunzimea romanului, care ne poartă prin teme variate, la care ne-am gândit cu toții și pe care le dezbatem uneori, fie cu propria persoană, fie cu cei din jur.

Dialogurile îmbină cu armonie ironia, amuzamentul și dezbaterea profundă, astfel încât suspansul să se mențină până la final. Autoironia folosită de protagonist pentru a descrie mediul din jurul său, pe Belial, relația cu vecina sa, dar și propria persoană, stârnește râsul, făcând ca cititorul să uite din când în când de tema dramatică de la baza poveștii – viața unui agorafob.

Întrebări profunde și răspunsuri colorate

Învățăturile lui Belial cuprinde și o serie de întrebări existențiale, aparținând personajului principal. Ce este iubirea? Ce sunt complexele? Ce înseamnă să trăiești după clișee? Ce este iertarea? De ce omul are un comportament autodistructiv? Pentru aceste întrebări, Belial vine cu răspunsuri profunde, dar colorate, presărate cu replici ironice la adresa protagonistului.

Învățăturile lui Belial este un roman care are câte puțin din toate. Cu două personaje antagonice puse față în față, cititorul se va întreba până la final cine este de fapt Belial? Va reuși oare scriitorul să-și depășească problemele? Cine este vecina și ce rol are în poveste? Cum se va termina toată această interacțiune dintre cei doi? Ce înseamnă de fapt să fii bun și cât de rău este ceva rău? Oare nu ne bazăm doar pe clișee pentru a categorisi oamenii și întâmplările din viața noastră?

Învățăturile lui Belial este un roman potrivit pentru toți, inclusiv pentru adolescenți, fiind o carte ușor de citit și de înțeles. Alături de caracterul profund al cărții, interesul este menținut la cote înalte de contrastul amuzant dintre răutăcioșenia înnăscută a demonului, în contrast cu timiditatea protagonistului, a cărui stângăcie va stârni râsul de la început până la final. Astfel, avem în față o carte plină de învățături, în care răsturnările de situație pândesc după colț și la fiecare pagină te aștepți să se se schimbe ceva și în care autorul s-a priceput foarte bine să îți țină cititorul prins în firele acțiunii, de la primul și până la punctul de la final.

Ți-a plăcut recenzia cărții ÎNVĂȚĂTURILE LUI BELIAL?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Vlad Tudosie

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ÎNVĂȚĂTURILE LUI BELIAL CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Învățăturile Lui Belial
Autor: Vlad Tudosie
Editura: BIFROST
Nr. Pagini: 156
Gen Literar: Fictiune
Publicată la 18.01.2022
Vizualizari recenzie: 13

Recenzie „Femeia în alb” de Wilkie Collins

Femeia în alb este un roman clasic, publicat în 1860, semnat de Wilkie Collins care încă atrage mulți cititori feroce, fiind considerat un înaintaș al romanelor contemporane cu detectivi. Povestea lui Collins, un mistery romantic cu accente gotice, este apreciat la...

Recenzie “Zborul albinelor” de Sofia Segovia

Trebuie să recunosc că nu am citit nicio recenzie până a începe această lectură, dar cumva deja aveam așteptări de la roman. Titlul și coperta cărții stârnește interesul. Am fost curioasă să aflu care este rolul albinelor în această poveste, dar și ce fac portocalele...

Ioana Amalia Dragomir este redactor Booknation.ro de 121 zile și a scris până acum 10 articole. Se află pe poziția 33 din 51 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ioana Amalia Dragomir aici.