🔥 CARTEA INVITATA DE SIMONE ARE REDUCERE PE:

Cu un dezvoltat simț analitic, împletind senzorialul și raționalul într-o unduitoare rezugrăvire a realității în culori cât mai fidele zbucuimului lăuntric, aparent înghemuit între neputința boemiei și boemia neputinței, scriitoarea Simone de Beauvoir, precum o veritabilă George Sand post-modernistă, creează o tainică comuniune între sacrul și profanul simțirii.

Romanul ” Invitata” este când o simfonie dezlănțuită, când un tango lent și lasciv, înșiruind sinuos cântecul încolăcitor al unor personaje care, între anost și maiestuos, viermuiesc și armonizează deșirarea clipelor.

Trăirismul personajelor, strigat elucubrant sau tânguit oclusiv, moare și renaște în veșnice remodelări ale felului de a fi, prin intermediul arcuirii demascărilor, juste sau înșelătoare. Pierzându-se prin tot felul de chenare, claustrate de o teamă absurdă și totuși terifiant de necesară, oamenii din romanul ” Invitata” emană necontenit acel  teribil ” je ne sais que” care reușește sau nu să facă diferența între bezna și lumina conjugării, și poate că tocmai această întrepătrundere dintre văpaie și vid ferchezuiește gâlgâitul clipelor dintre ceva și altceva, când totul pare a fi doar teamă și așteptare.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Simone de Beauvoir.

Semnele de punctuație ale îndrăznelii, dar și cele ale îndoielii, mor și renasc în serpentinele unui freamăt indescriptibil, care niciodată nu va putea fi creionat în geometria potrivită tuturor privirilor.

Cu un stil cursiv și pătrunzător, oarecum diferit de restul creațiilor literare, Simone de Beauvoir pășește printre frânturi de nor și aripi de moloz, cartografiind un existențialism ceva mai altfel, mai franc și mai năucitor, încercând să ne șoptească faptul că fiecare existență are un anumit particularism, înnodat sau deznodat în dansuri hipnotizante.

Titlu: Invitata
Autor: Simone de Beauvoir
An apariție : 1994