Recenzie: “Iubirea mea desăvârșită” de Gabriel Tallent

Nr. Pagini: 488
Gen Literar: Fictiune
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 2.09.2019
Nota recenzorului: 9/10

🔥 CARTEA IUBIREA MEA DESĂVÂRȘITĂ ARE REDUCERE PE:

Romanul “Iubirea mea desăvârșită” de Gabriel Tallent este cam bolnav. Subiectul este unul greu de digerat iar povestea nu face decât să te îngrozească legat de mintea și comportamentul omenesc. Este vorba despre abuz de putere, abuz sexual și abuz psihic totodată. Un tată care își crește singur fiica, și are propriile tipare de așa zisă iubire în relația cu ea.

De la cartea aceasta nu trebuie să vă așteptați să curgă cu lapte și miere. Nu vă va aștepta deloc asta. Nu este vorba nici într-un caz de o iubire de părinte îndreptată către copilul său. Este vorba despre o iubire bolnavă, de posesie și gelozie în nici un caz îndreptățită.

După descrierea făcută pe spatele copertei de la Editura Trei, ți s-ar părea că este o poveste inocentă

Poate despre rebeliune, curaj și supraviețuire în vastele păduri californiene. Este cât se poate de înșelător. Personajul principal chiar are aceste atribute, dar nu despre asta este vorba în principal. Subiectul cărții este unul mult prea dureros și sadic.

Turtle Alveston este o adolescentă care trăiește alături de tatăl ei într-o casă dărăpănată din nordul Californiei. Ea ne este prezentată drept o rebelă. O bad girl, care nu prea vorbește și știe cum să mânuiască foarte bine armele de orice fel. În relația cu figura părintească, redevine o copilă, parcă vrăjită de vorbele uneori duioase și de regretele tatălui.

Dar deși ea cunoaște pădurea ca pe buzunarul ei și pare să fie o mică exploratoare, în adâncul ei suferă. Și nu are pe nimeni care să îi stea alături. Turtle a crescut într-o izolare aproape totală de când a murit mama ei. Fata a fost crescută de carismaticul, dar înșelătorul ei tată sadic, Martin. Singura ei viață socială se rezumă la școala la care merge și la întâlnirile cu bunicul ei. Asta separat de existența ei bizară și crudă, vom vedea mai apoi, alături de tată.

Deși nu vom afla foarte multe despre abuzul din familie chiar de la începutul cărții “Iubirea mea desăvârșită”, după ce Turtle îl va cunoaște pe Jacob, totul se schimbă

Adolescenta se îndrăgostește de el încet încet, fără a ști ce înseamnă asta. Dar noua pasiune îi va trezi furie lui Martin. Iar gelozia lui și firea total nepotrivită se vor îndrepta cu toată forța asupra fetei. Ea va începe să conștientizeze că ceea ce îi face tatăl ei nu este deloc normal. Mai ales când acesta va dori să se răzbune pe noile cunoștințe ale ei.

Fata va deveni motivată de prima ei experiență cu prietenia și prima dragoste pentru a-și imagina evadarea din haosul de acasă. În această probă de foc, ea se va folosi fix de învățăturile date de tatăl ei de-a lungul timpului. Acestea o vor ajuta chiar să-l distrugă. Povestea thrillerului “Iubirea mea desăvârșită” de Gabriel Tallent este despre supraviețuire și curaj. Dar totodată, este și despre remușcare, autoînvinovățire, sadism și omenie.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Gabriel Tallent.

Nu este o lectură greu de digerat. Asta deoarece vei întâlni subiecte precum violul, abuzul psihic, violența verbală și fizică, autoînvinovățirea și perversitatea dusă la extrem. Deși începe inocent, ajungi într-un punct în carte în care te vei întreba dacă să continui cu cititul sau să lași cartea deoparte din cauza dezgustului cauzat de anumite scene.

Vei trăi tot felul de emoții și vei dori să schimbi cursul evenimentelor. Îți vei pune zeci de întrebri. Și te vei întreba de ce alege personajul principal să trăiască în continuare în beznă alături de un tiran. Dar apoi îți vei da seama poate că victimele unui abuz ajung la un moment dat să se simtă vinovate că au stârnit asta sau că așa merită în viață.

Cartea “Iubirea mea desăvârșită” de Gabriel Tallent te va da peste cap

Este sucită, bolnavă și poate părea dură prin conținut și imaginile vizuale create. Nu are cum să nu te afecteze și pe tine odată cu lecturarea ei. Însă finalul previzibil dar, evident, dezirabil, va mai îndulci un pic situația.

Legat de acest roman, există păreri împărțite. Unii îl ridică în slăvi. Alții îl denigrează din cauza subiectului și a stilului care parcă provine din mintea unui psihopat. Ține de tine daca ești suficient de tare încât să-l digerezi. Este o operă de ficțiune, da. Dar povești reale asemănătoare cu cea din carte au existat și există probabil, din păcate, în toată lumea.

Poate că această scriere a vrut să ne facă să aflăm ce se petrece de fapt în spatele aparențelor. Că pătrunderea din exterior într-o familie aparent armonioasă, mai ales când copiii sunt crescuți doar de un singur părinte, și pe deasupra în izolare, poate scoate la iveală situații monstruoase.

În plus, romanul de debut a lui Gabriel Tallent, “Iubirea mea desăvârșită” mi se pare asemănător în unele aspecte cu alte romane. “Evadarea din mlaștină” de Karen Dionne și “Camera” de Emma Donoghue. Deci dacă vrei să explorezi ceva mai întunecat și mind-twisted, poți alege cartea asta.