Recenzie „Lanțul adicției” (vol. 1) de Daniela Borțea

de | iun. 22, 2022 | Literatură Contemporană, Literatura Română, Recenzii cărți

🔥 CARTEA LANȚUL ADICȚIEI (VOL. 1) ARE REDUCERE PE:

Sinceritatea – iată cheia literaturii contemporane. Abordarea sinceră a unor subiecte dureroase îi creditează pe tinerii autori în fața cititorilor care par să aibă din ce în ce mai multe predilecții față de ceea ce lecturează. Prin urmare, mă bucur să descopăr autori sinceri și lecturi în care se simte emoția.

O astfel de carte este „Lanțul adicției” de Daniela Borțea (volumul 1). Cartea spune istoria  Joannei, o fetiță de 10 ani din Polonia, pusă la grele încercări de viață, dar care reușește să le surmonteze, păstrându-și integritatea. Lecțiile pe care și le asumă o ajută să meargă tot înainte, scoțându-i la iveală potențialul uman și conferindu-i destulă coloană vertebrală cât să reziste în fața oricăror dificultăți.

Daniela Borțea scrie cu foarte mult suflet și cu fler, punând în paginile sale o narațiune clară, sensibilă, onestă. Concentrată maxim pe dimensiunea psihoemoțională a eroinei sale, autoarea construiește un roman fluent și fluid, care te ademenește și te poartă de la un capăt la altul, lăsând un final spre meditație și spre continuitate. Joanna este un personaj care se completează, în timp, mecanism care îi permite cititorului să urmărească în mod consecvent creșterea sa. Această maturizare forțată, împletită cu condiționările unei povești de iubire cu bune și rele, ne oferă posibilitatea de a vedea redimensionarea istoriei. Practic, autoarea își ia cititorii drept martori în lungul său periplu de narator, ceea ce mi se pare a fi o misiune deloc ușoară.

Lanțul adicției” este înainte de toate o carte confesiune, prin intermediul căreia autoarea deschide anumite colțișoare ale spiritului, scoțând la lumină temerile noastre, nevoile noastre emoționale, dorința eroinei de a fi sincer iubită pare să se încadreze în imaginea de ansamblu a lumii, pentru că ne dorim asta cu toții. Această naturalețe a povestirii ne dă posibilitatea să empatizăm, să fim alături de personajele Danielei Borțea și să le cunoaștem dintr-o perspectivă orientată spre umanitate și credință în frumusețea unei iubiri.

Am apreciat stilistica corectă, construcția ideatică a cărții, maniera în care autoarea își plăsmuiește istoria și o maturizează treptat – toate la un loc au dat cărții acel șarm care te invită să o citești cu multă plăcere. „Lanțul adicției” este un roman despre nevoia de conexiune, de iubire și de loialitate într-o lume domnită preponderent de un confort uman egoist. Închei această cronică prin a recomanda cartea cititorilor sensibili, care caută în cărți tămăduirea propriilor răni. Sunt sigură că narațiunea din „Lanțul adicției” vă poate ajuta să găsiți echilibrul lăuntric de care aveți nevoie.

Ți-a plăcut recenzia cărții LANȚUL ADICȚIEI (VOL. 1)?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Daniela Borțea

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA LANȚUL ADICȚIEI (VOL. 1) CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Lanțul Adicției (vol. 1)
Autor: Daniela Borțea
An apariție : 2022
Editura: CREATOR
Nr. Pagini: 327
Gen Literar: Literatura romana
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 2300

Recenzie “Pe contrasens” de Oleg Serebrian

Am așteptat apariția acestei cărți cu sufletul la gură așa cum am fost impresionată de celelalte două cărți din trilogie “Cântecul mării” și “Woldemar”. Aici îl întâlnim pe Woldemar Skawronski la maturitate. El pornește într-o călătorie expediție în care are ca scop...

Recenzie “Woldemar” de Oleg Serebrian

Recenzie “Woldemar” de Oleg Serebrian

L-am descoperit pe Oleg Serebrian cu “Cântecul mării” și nu am întârziat să trec și la “Woldemar”, cea de a doua parte a trilogie.Recunosc, așteptările mi-au fost depășite. Dacă prima parte este mai mult o cronică a evenimentelor nefaste desfășurate în Cernăuțiul...

5 1 vote
Corina Moisei este redactor Booknation.ro de 2131 zile și a scris până acum 101 articole. Se află pe poziția 9 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Corina Moisei aici.