Recenzie “Magonia” de Maria Dahvana Headley

Autor: Maria Dahvana Headley
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 304
Publicată la November 7, 2017

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

ADOR cărțile deosebite și cu acest gând am decis să încep să citesc “Magonia” de Maria Dahvana Headley, deoarece încă din descriere părea o aventură de neuitat. Evident instinctul meu nu m-a înșelat și singurul lucru pe care îl regret este că această carte nu a avut mai multe pagini, pentru a o savura mai mult timp. Pornind de la intriga foarte originală și continuând cu personajele foarte frumos conturate, “Magonia” te va încânta, dar te va ține și în suspans, fiind o carte completă și complexă.

Aza Ray, 16 ani, suferă de o boală necunoascuta, ce aparent nu are leac. Îi este greu să respire, să vorbească, sau să facă orice activitate firească, deoarece plămânii ei nu funcționează normal. După anumite întâmplări, se trezește brusc pe o altă planetă numită Magonia și mare i-a fost surprinderea atunci când a realizat că poate respira fără ajutor și pe deasupra, are și puteri.. Știu, ciudat, dar am fost fascinată de ideea unică a autoarei. Locuitorii Magoniei pun la cale un război împotriva Pământului și acum Aza trebuie să decidă cui îi este loială, Magoniei sau planetei sale natale.

Nu vreau să dezvălui foarte mult din acțiune, drept urmare mă opresc aici cu descrierea, însă vă avertizez că mai urmează câteva informații care sper să vă deschidă apetitul pentru această carte. Aza este un personaj extrem de complex și m-a intrigat constant. Nu este fragilă și neajutorată, ba din contră, este foarte puternică, ironică și de multe ori enervează pe oricine. Legătura sa cu Jason m-a emoționat până la lacrimi și am reușit să îi văd ca pe un cuplu ideal, chiar dacă ei se consideră momentan doar prieteni (dar nu pentru mult timp). Jason este singurul care o înțelege și care nu o forțează să fie altcineva decât ea însăși și Aza se simte liberă alături de el. Pe lângă faptul că este super inteligent și din ce spune Aza, foarte atrăgător, nu ne face decât să îl iubim mai mult. Conexiunea lor este unică și îi transmite cititorului o stare de veselie atunci când cei doi se întâlnesc. Trebuie să îi urmăriți cu atenție, deoarece relația lor va fi testată și trebuie să le țineți pumnii.

Cartea este magică și o putem compara ușor cu un basm. Magonia este tărâmul unor creaturi ciudate, dar deosebite, misterioase, ce poate la început sunt greu de înțeles, dar pe parcurs o să începeți să le îndrăgiți deoarece completează peisajul perfect. Această carte este plină de trădări, pasaje triste, tragice, dar și de momente frumoase, vesele, pline de descrieri deosebite, îndulcite de o poveste de dragoste unică și chiar de un triunghi amoros. O recomand cu căldură și deabia aștept partea a doua, deoarece pentru cei care nu știu, vorbim aici despre o duologie.