Recenzie “Aeria” de Maria Dahvana Headley

Titlu: Aeria
Autor: Maria Dahvana Headley
Editura: Editura Leda Edge
Nr. Pagini: 303
Publicată la 5.02.2018

ACUM GĂSEȘTI AERIA PE:

Image result for magonia“Aeria” de Maria Dahvana Headley este continuarea cărții “Magonia”, unde am fost martorii unei povești frumoase, deosebite, cu elemente supranaturale, asemenea unei fabule frumos colorate. În acest volum, suntem martori a unor momente șocante, dar și amuzante, a unor evenimente ce au o stare foarte alertă.

Aza este acum sănătoasă și își trăiește viața pe Pământ împreună cu iubitul ei de câteva luni, Jason. Doar că Aza acum nu mai este Aza, ci o tânără de culoare pe nume Beth. Știu, ciudat… După întâmplările din primul volum, totul pare că a început să capete contur și în sfârșit Aza și Jason vor fi liniștiți să-și trăiască povestea de dragoste în pace. Doar că evident lucruri rele se întâmplă, care o fac pe Aza să devină o fugară, din nou. Mai adăugăm în mix și o mamă însetată de sânge și de distrugere a Universului și uite așa, Aza revine la situația din primul volum, unde trebuie să găsească o soluție să salveze Pământul, dar și Magonia.

Cartea nu pot spune că a fost una dintre cele mai reușite opere SF citite până în prezent. De ce? În primul rând am dorit să văd o evoluție a personajelor, dar din păcate am asistat la un regres al acestora. Aza are în continuare personalitatea ei ciudată și răzvrătită, iar Jason, super inteligent și haios în primul volum, face greșeli grave în “Aeria” și complică toată situația GRAV. Poate intențiile sale au fost cele mai bune, dar din cauza lui asistăm la un șir de întâmplări care amenință vieți.

În al doilea rând, știți că de obicei prima carte stârnește întrebări și a doua le rezolvă, aducând toate răspunsurile pe care le dorești. Uite aici nu a fost așa ci din contră, am avut foarte multe întrebări și  nu am reușit să le dau de cap. Magonia nu a mai fost detaliată, plus legătura Azei cu mama sa malefică a fost superficială și repede trecută cu vederea. Voiam ceva mai complex, care să mă ajute să dețin toate răspunsurile în legătură cu acest univers misterios, căruia Maria i-a dat viață într-un mod foarte original. Păcat totuși că nu a reușit să îl și susțină, să atragă cititorul, dar să îl și mulțumească la sfârșit cu o intrigă foarte bine construită.