Recenzie Memoriile unei gheişe de Arthur Golden

Editura: Humanitas fiction
Nr. Pagini: 504
Recenzie de Cristina Slusariuc
Publicată la 2.05.2015
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI MEMORIILE UNEI GHEIŞE PE:

file_1199797_3s2exe_full_sizeNefiind informată cu privire la ceea ce înseamnă a fi gheişă, dar nici atrasă de cărţile din sfera asiatică, mult timp am ocolit subiectul..plictisită. Inevitabilul s-a produs oricum- nu mă puteam feri la nesfârşit să încerc „altceva”, aşa că la insistenţele unei prietene, am citit Memoriile unei gheişe, care avea să-mi schimbe la 180 de grade concepţia avută.

Romanul, inspirat după o poveste adevărată, apare abia după moartea protagonistei-Chiyo. Povestea prezintă două fetiţe dintr-un sat de pescari despărţite după moartea mamei, ambele ajungând în părţi diferite ale oraşului. Chiyo va fi mai norocoasă datorită ochilor deosebiţi pe care-i are şi astfel, pentru a putea plăti şi datoriile pe care le are în locul unde trăieşte, fata va fi iniţiată în arta de a deveni o gheişă. Progresul acesteia nu va fi unul uşor, fiind îngreunat de gheişa cu care locuieşte, Hatsumono.

tumblr_lnh5dlKy0K1qlwyw2o1_500_large

Prin prisma existenţei lui Chiyo, vom descoperi o nouă lume, în care arta, tradiţiile, dar şi istoria, se împletesc în mod armonios, făcând cititorul să-şi dorească să descopere din ce în ce mai mult. Veţi avea ocazia să cunoaşteţi graţioasa Japonie dinaintea celui de-al doilea război mondial, cât şi transformările ce-au urmat. Un bestseller internaţional care deţine numeroase premii. Seducţie. Artă. Rafinament. Cultură. Istorie. Interdicţie. Secrete. Încă nu v-am convins? Sunt sigură că v-am pus cel puţin pe gânduri, iar de acolo nu mai este decât un pas. 🙂

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Arthur Golden.

ACUM GĂSEȘTI MEMORIILE UNEI GHEIŞE PE:

O carte de calitate care cu siguranţă merită citită!