Recenzie „Mexican Gothic” de Silvia Moreno-Garcia

de | iul. 21, 2021 | Cărți Premiate, Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA MEXICAN GOTHIC ARE REDUCERE PE:

Cred că trebuie menționat din start că e o carte pe care o recomand fanilor lui King, adică celor care au înclinație către supranatural, paranormal și ocult.

Este o poveste bine gândită și cu un final elaborat minuțios care în mare măsură acoperă semnele de întrebare, dar nu chiar pe toate. Lasă și un pic de mister la latitudinea și aprecierea cititorului. Și poate că ăsta e un lucru bun, dar care depinde în mare măsură de cititor și de toleranța lui. Scepticii și realiștii vor ridica ușor din sprâncene. Eu am înțeles de ce a fost aleasă cartea horror a anului. Nu e o capodoperă, dar atmosfera este magistrală.

Acțiunea are loc prin anii ’40 – ’50 în Mexic și avem ca personaj central o tânără fată dintr-o familie parvenită, ale cărei interese îi desconspiră de la început caracterul frivol și superficial. Lui Noemí Taboada îi place să trăiască, să flirteze cu bărbați, să se îmbrace la modă, să danseze și să petreacă. Ajunsă la 22 de ani și-a schimbat deja specializarea pentru universitate de vreo patru ori, dar este convinsă că orice și-ar pune în cap va reuși. Frumoasa mexicană cu limba ascuțită și ten exotic este trimisă de tatăl său într-o misiune, o delicată problemă familiară. Vara sa, orfană, crescută în casa familiei Taboada, căsătorită pe fugă, s-a mutat cu proaspătul său soț în reședința familiei acestuia, o casă izolată, veche și decadentă, cocoțată într-un vârf de munte departe de agitația orașului. Familia soțului este de origine engleză, imigranți, proprietari de teren și mine, expropiați de revoluția mexicană, dar doritori de reafirmare pe care încearcă să o obțină făcând tot felul de mezalianțe. Nu este vorba de bani, scopul este mult mai însemnat. Zeul lor dorește să rămână nemuritor, cu avere sau ba e mai puțin important. Sângele trebuie reîmprospătat, ca să zic așa.

La un an de la căsătorie, tânăra soție trimite unchiului o scrisoare care îl pune pe gânduri. Înclină să creadă, știindu-i trecutul, că tânăra are probleme psihice care ar trebui să fie supuse atenției unui specialist. Drept urmare, își trimite cel mai bun mesager, tânăra urmașă, să ia pulsul evenimentelor și o autorizează să ia cea mai bună decizie în funcție de ceea ce găsește la fața locului.

Noemí nu e foarte încântată să părăsească viața de noapte din capitală, dar, ținând la verișoara sa și primind promisiunea tatălui că va putea urma universitatea dorită dacă nu-l dezamăgește, pleacă la drum.

Protagonista noastră este o tipă dezinvoltă și cu mult tupeu dacă ținem cont de epoca în care trăiește când femeile încă nu aveau drept de vot. Dar este un lucru de înțeles, fiind singura fată a tatălui său, este răsfățată, este plimbată și oarecum educată, chiar dacă hobby-urile ei nu sunt foarte profunde. Nu este o dezmățată, dar simte nevoia să testeze limitele, nu numai pe ale sale, pe ale tuturor. Personal mi-a plăcut, iar dacă ținem cont că este încă la o vârstă destul de fragedă are potențial. Mi-a plăcut și mai mult când nu a cedat și nu s-a lăsat intimidată chiar dacă era pe teren advers și aliați nu prea avea.

Bineînțeles că dacă personajele ar fi fost creionate mai adânc, dacă autoarea ar fi insistat un pic pe psihic, în loc de vorbe, lucrurile ar fi stat mult mai bine. Dar dialogurile nu sunt rele deloc, iar Noemí face față cu brio provocărilor, chiar dacă de multe ori se vede obligată să se abțină ca o domnișoară bine-crescută ce ar trebui să fie.

N-o să vă povestesc ce presupune această casă și care este motivul pentru care înspăimântă oamenii care vin în contact cu ea deoarece cred că fiecare trebuie să interpreteze lucrurile în propriul stil. Dar vă avertizez că este înfricoșătoare și întunecată, machiavelică și foarte puternică. Așteptați-vă la manipulare, la fantome, la demoni, la gânduri induse, la coșmaruri și bântuiri. Nu sunt singurele teme negative tratate de carte: găsim crimă, suicid, sechestrare, incest, abuz, posedare, rasism, sexism, eugenie și multe altele. Autoarea poate a exagerat puțin, dar până la urmă vorbim de un horror, așadar nimic nu e prea mult sau tabu.

Mie mi-a plăcut și am câțiva prieteni care sigur o vor găsi captivantă, dar nu pot nega că e o chestie de gusturi despre care o vorbă parcă spune că e de prost gust a fi discutate, nu?!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții MEXICAN GOTHIC?

Vezi toată lista de cărți scrise de Silvia Moreno-Garcia sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA MEXICAN GOTHIC CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Mexican Gothic
Autor: Silvia Moreno-Garcia
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 304
Publicată la 21.07.2021
Nota recenzorului: 8.5

Recenzie ”Penelopiada” de Margaret Atwood

Cartea face parte dintr-o colecție, Canongate Myth Series, care cuprinde 100 de nuvele scrise de scriitori din toată lumea cu diferite subiecte reinterpretate din diverse mitologii. Având ca personaje principale monștri sacri ai mitologiei, propune variante...

Recenzie ”Cât aur ascund aceste coline” de C Pam Zhang

What makes a home a home? Mă așteptam la o altfel de poveste, la ceva apropiat de un scenariu de film country. Dar este altceva. Este o dramă care vorbește de sacrificii și de lipsa de opțiuni. Este povestea unei familii greu încercate, de imigranți care simbolizează...

Recenzie ”Povești de vară” de Mieko Kawakami

Nu sunt fan al autorilor japonezi contemporani, nu am găsit încă unul pe gustul meu, în schimb scriitoarele contemporane de la care am mai prins o carte mi-au plăcut. Pentru stilul franc, caustic și chiar grețos pe alocuri. Ce șanse are o femeie singură într-o...

Angela este redactor Booknation.ro de 930 zile și a scris până acum 234 articole. Se află pe poziția 4 din 37 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.