🔥 CARTEA MISTLETOE MAGIC LACRIMA STEJARULUI ARE REDUCERE PE:

Simona Tănăsescu este o autoare contemporană română. Și-a început cariera în literatură cu primul volum al trilogiei Ciclul vital nouă și anume Pe gura cheii. Din aceeași trilogie mai fac parte volumele, Prin telescop și La microscop. Ultima carte din trilogie, La microscop, încă nu este publicată.

Cartea despre care vreau să va vorbesc astăzi este Mistletoe Magic Lacrima Stejarului, un roman care îmbină stilul fantasy cu cel al unui roman de dragoste, asezonat cu puțin ocultism și ceva accente religioase.

În principiu romanul ne prezintă povestea de dragoste dintre o tânăra traducătoare de limba spaniolă pe nume Kaya Brenner și bărbatul de care această se îndrăgostește și anume James Sinclair. Avem iubire, artefacte străvechi, vampiri, druizi și cam de toate. Interesat nu-i asa? O carte care va fi atât pe placul unei palete largi de cititori atât din România cât și de peste hotare pentru că este genul de carte care se va face cu ușurință remarcată și în afara țării.

Mistletoe Magic. Lacrima Stejarului

Foarte interesant mi se pare jocul de cuvinte din titlul romanului. Pentru cine nu știe, trebuie să precizez faptul că Mistletoe înseamnă vâsc în română. Deci, avem pe de o parte vâscul magic, considerat un simbol al dragostei. Cine nu știe povestea săruturilor magice de sub vâsc din perioada sărbătorilor de Crăciun?  Pe de altă parte avem stejarul cu puternica lui simbolistica. Este probabil cel mai încărcat copac de simbolism din lume, fiind masculin și evocând puterea, stabilitatea și protecția. Druizii sunt cei care consideră că stejarul se combină cel mai bine cu vâscul, stejarul aducând masculinitatea și vâscul feminitata.

Toată cartea este plină de simboluri ascunse. Așa că dacă ești un fan al simbolisticii cu siguranță această carte va fi gustul tău. Kaya este traducător la editura Life Tree din orașul englezesc Mistletoe Magic. După cum vedeți tematica copacului este bine ancorată în această poveste. Life Tree înseamnă copacul vieții, al cunoașterii fundamentale, al legăturii dintre paradis și lumea din adâncuri. Fiecare personaj, fiecare loc din carte are o simbolistica aparte. La editura, Kaya se ocupă în principal cu traducerea operelor autorului mexican Ernesto Calavera, opera care se bucură de un succes răsunător în localitatea Mistletoe Magic.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Simona Tanasescu

Se vede încă din primele pagini faptul că autoarea a acordat o importantă deosebită documentării care în final creează o reală autenticitate acestei povești.

Cum va spuneam cartea este plină de simboluri. Inițiat sau neinițiat în magie, toată lumea știe că sunt patru elemente fundamentale care te ajută să intri în comuniune cu natura: apa, pământ, aer și foc. Așa că este de la sine înțeles de ce în cartea noastră întâlnim și un grup de patru prietene: Kaya, Maya, Emma Și Rebecca. Inițial recunosc că am fugit cu gândul la cele patru prietene din Sex on the City, combinație tot mai întâlnită în ultimii ani atât în filme cât și în cărți. Asta, până să mă prind de faza cu simbolistica.

Și pentru că este o carte care îmbină cu succes ocultismul cu magia și romantismul, povestea noastră nu poate începe decât într-o noapte de Halloween. Când cele patru prietene ale noastre decid să pună în aplicare o vraja de dragoste întâlnită în ultimul volum scris de Ernesto Calavera și tradus de Kaya. Ce se întâmplă odată ce vraja este realizată de fete? Unde a dispărut cartea lui Calavera? Cine își va întâlni iubirea? Cine este James Sinclair? Ce forțe sunt dezlănțuite în această noapte de Halloween? Cine câștigă și cine pierde în această poveste?  Și ce legătură au toate astea cu Sângele Mântuitorului? Toate aceste întrebări își vor găși răspuns dacă veți citi cartea.

Foarte plăcute mi s-au părut și ilustrațiile din carte, care o aduc mult mai aproape de publicul tânăr. Cartea prin conținut dar și prin aspect estetic poate cu siguranță să devină un bestseller atât în țară cât și peste hotare. Motiv pentru care înțeleg de ce autoarea își amplasează acțiunea dar și personajele internațional. Cu toate astea recunosc că mi-aș fi dorit că acțiunea să se petreacă în România cu personaje autohtone. Pentru că avem o țară cu un bogat bagaj în materie de legende, mituri și obiceiuri străvechi care pot reprezenta o sursă de inspirație consistentă și care ar fi păcat să se piardă în negura vremurilor. Cine știe, poate pe viitor autoarea va folosi ca sursă de inspirație țara noastră. Potențial există și sunt sigură că numele Simona Tănăsescu va deveni un nume important în literatura română contemporană în următorii ani. Dacă v-am trezit curiozitatea, va aștept cu impresii în comentarii.

Titlu: Mistletoe Magic Lacrima Stejarului
Autor: Simona Tanasescu
Editura: EDITURA EIKON