🔥 CARTEA MOARTEA VINE CA UN SFÂRȘIT ARE REDUCERE PE:

Moartea vine ca un sfârșit de Agatha Christie“Moartea vine ca un sfârșit” de Agatha Christie este un roman mai puțin cunoscut de la regina scrierilor polițiste. De la scriitoarea engleză am mai citit cărți care m-au fermecat și m-au intrigat. Printre ele se numără cunoscutele Crima din Orient Express”,” Ucigașul ABC”, „Zece negri mititei”, dar și mai puțin cunoscutele „Incredibilul jaf”, „Oglinda mortului”, „Cei patru mari”, „Cadavrul din bibliotecă”.

Recunosc faptul că fiecare dintre romanele polițiste ale Agathei Christie m-au surprins. M-au făcut să investighez de-a lungul lecturii chiar eu cazurile de crimă sau dispariție. De la cărțile din seriile cu detectivii privați Hercule Poirot sau Miss Marple și până la volumele în care nu există nici un legiuitor celebru, toate mi-au plăcut. Și m-au îndemnat să o descopăr din ce în ce mai mult pe autoarea britanică.

“Moartea vine ca un sfârșit” este o carte deosebită de la Agatha Christie

Deosebită din mai multe puncte de vedere. Acțiunea nu se petrece în Marea Britanie, ca în cazul majorității cărților ei, ci în Egiptul antic. Nu există nici un detectiv faimos care să stea pe urmele ucigașilor pentru a descoperi misterul. În plus, în acest roman realismul se împletește cu supranaturalul, cauza morților în șir fiind pusă pe seama zeităților sau a celor neîmpăcați de pe lumea cealaltă.

În această poveste istorică, Agatha Christie investighează un mister cauzat de un șir de decese în sânul unei familii importante din Egiptul antic. Imhotep este un preot al lui Ka și în același timp un bogat văduv deținător de pământuri. El reușește să-și atragă furia fiilor și nurorilor aducând în casa sa o concubină tânără și frumoasă. Dar nu ar fi nimic dacă Nofret nu ar fi manipulativă și dușmănoasă, având un plan bine definit. De a distruge armonia din familie și de a-și însuși toată averea acesteia, lăsându-i pe toți la sapă de lemn.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Agatha Christie.

Însă nu trece mult timp și frumoasa Nofret este găsită fără viață la poalele unei stânci. În această ispravă toți copiii și rudele lui Imhotep sunt bănuiți. Totuși, răzbunarea și lăcomia nu sunt singurele motive pentru această moarte, aparent accidentală. Cu toate acestea, singura inocentă din casa familiei ar fi Renisenb, fata preotului. Ea încearcă să împace pe toată lumea și să aducă liniște acolo unde este ceartă.

Femeia ajunge totuși să creadă că moartea concubinei tatălui ei nu a fost accidentală

Și se pune pe o mica investigație proprie cu riscul de a fi prinsă la mijloc și pândită chiar ea de moartea vicleană. Treptat, devine convinsă că sursa răului se află undeva în sânul familiei. Dar nu știe exact cine ar putea fi făptuitorul, De aceea, urmărește neputincioasă cum din ce în ce mai mulți membri ai familiei mor de morți suspicioase.

În cele din urmă, ajunge să descopere criminalul în persoana unei rude despre care nu avea nici o bănuială, fiind chiar ea la un pas de a fi ucisă. Vrei să afli cum sfârșește romanul de mister închipuit de marea Agatha Christie? Citește chiar tu cartea! Vei vedea că este o lucrare unicat în portofoliul scrierilor autoarei britanice.

Titlu: Moartea Vine Ca Un Sfârșit
Autor: Agatha Christie
Editura: LITERA