Recenzie: „O simplă favoare” de Darcey Bell

de | sept. 9, 2019 | Beletristică, Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Suspans

Înainte să citesc “O simplă favoare” de Darcey Bell, am văzut filmul din 2018, cu Anna Kendrick și Blake Lively în rolurile principale. Trebuie să recunosc că mi-a plăcut de o mie de ori mai mult producția cinematografică decât romanul de debut al autoarei americane. Cartea, din minunata colecție Buzz Books de la editura Litera, a apărut în anul 2018 și are 368 de pagini.

Este descrisă ca fiind un thriller uimitor și captivant, ce te va ține în priză în fiecare moment al lecturii. Nu zic că nu a fost așa. Cel puțin nu la început. Dar apoi, autoarea parcă a luat-o razna și a creat un personaj atoateștiutor, viclean și diabolic. Asta în timp ce celorlalte personaje a uitat să le mai presare piperul și sarea.

Eu am asemănat într-o măsură romanul “O simplă favoare” de Darcey Bell cu cărțile “Fata dispărută” de Gillian Flynn și “Prin ochii ei” de Sarah Pinborough

De asemenea, există foarte mari diferențe între scrierea lui Darcey Bell și ecranizarea în regia lui Paul Feig. Scriitoarea a dorit să creeze un roman de suspans, cu crime, secrete și multă psihologie. În timp ce adaptarea cinematografică a fost mai mult o comedie neagră americană, dar foarte fain realizată. Poate că am făcut o prostie să văd prima dată filmul și apoi să citesc cartea.

Dar nu cred că mi-aș fi schimbat părerea. Iar preferințele mele s-ar fi îndreptat tot spre dramă. Există unele momente în care filmul chiar este mai bun decât cartea. Pentru mine acesta a fost unul dintre momente. În plus, chiar dacă recenziile internaționale ale volumului susțin că finalul este unul „neprevăzut și suprinzător”, mie mi s-a părut foarte aiurea. Chiar previzibil, deși nu dezirabil. Dar poate că mai bine îți faci propria părere citind singur “O simplă favoare” de Darcey Bell.

Două mame sunt prietene bune. Sau așa lasă de înțeles

O primă aiureală este faptul că una dintre ele o consideră pe cealaltă cea mai bună prietenă a ei. Și asta la doar un an de când s-au cunoscut. Unii nu reușesc să considere o persoană drept cel mai bun prieten nici până târziu în viață. Iar femeile astea două devin BFF imediat. Grozav!

Una este Stephanie, mama lui Miles. Ea este bloggeriță și adeptă a unei vieți și diete sănătoase. În plus, este văduvă și nu are altă familie sau alți prieteni. Cealaltă este Emily. Blondă, frumoasă, cu carieră în PR, jonglând cu moda. Ea este mama lui Nicky, cel mai bun prieten de la școală al lui Miles. Este căsătorită cu englezul Sean, are bani și carismă. Nu îți dai seama de ce se apropie de Stephanie și de viața ei plictisitoare.

Până când afli că Emily îi cere o mulțime de favoruri prietenei ei. Și până când dispare și este dată dispărută de îngrijorata Stephanie și de enigmaticul Sean. Deși apare un cadavru și este jelită cum se cuvine, prietena cea mai bună a soției și soțul au o relație interzisă. Și acesta nu este primul pas strâmb făcut de mama bloggeriță în viața ei. Iar dispăruta îi știe foarte bine secretele. De aceea nici nu ezită să o șantajeze pe amica ei că le va dezvălui atunci când aceasta din urmă descoperă că femeia este de fapt în viață și are și ea secretele ei.

O mare nebunie de taine, planuri diabolice, răzbunare și apariții fantomatice sunt presărate în romanul “O simplă favoare” de Darcey Bell

Dar parcă sunt prea multe și apar când nu trebuie. Emily reușește să o convingă pe Stephanie că s-a dat ascunsă din cauza soțului abuziv. Și de asemenea să o constrângă datorită relației lor de bune prietene să o ajute să scape de un cadavru. Cum altfel decât fâcând-o complice a ei. Încă un lucru cu care o poate controla pe naiva bloggeriță și mama devotată.

Îți vei da seama cine este de fapt Emily și care sunt secretele sale. Vei citi despre lașul de Sean și nu îl vei compătimi deloc. De fapt, nici nu prea ai cu cine să empatizezi în povestea asta. Dacă era vorba de o altă carte, acest lucru mi s-ar fi părut potrivit. Dar în cartea asta nu prea este nimerit. Oricum, așa cum spuneam, finalul este deplasat. Este oarecum neașteptat dacă ai vizionat filmul și știi deja cum a fost acolo. Dar urmărind firul acțiunii din carte, îți dai seama că se va ajunge la asta. Fie că îți place sau nu.

Acum spune, ție ți-a plăcut vreun pic cartea “O simplă favoare” de Darcey Bell?

Titlu: O SIMPLĂ FAVOARE
Autor: Darcey Bell
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 368
Nota recenzorului: 6 / 10
Vizualizari recenzie: 937

Alte recenzii de la Darcey Bell:

Recenzie ”Gara Malma” de Alex Schulman
Recenzie ”Gara Malma” de Alex Schulman

Gara Malma este o carte despre relații familiale, dar pentru mine a fost mai mult o carte despre copii abandonați sau neglijați și repercursiunile pe care astfel de traume le au în maturizarea individului. Este despre familii dezorganizate și disfuncționale și modul...

Recenzie ”Sarek” de Ulf Kvensler
Recenzie ”Sarek” de Ulf Kvensler

Crime Scene Press nici că putea să mă ademenească cu un titlu mai pe gustul meu. Sarek este un thriller, un nordic noir ce te plimbă printr-o minunăție de rezervație, plină de peisaje spectaculoase și pericol. Sarek este un parc național aflat în nordul Suediei, una...

Oana Maria Stefan este redactor Booknation.ro de 5 ani, 8 luni, 12 zile și a scris până acum 437 articole. Se află pe poziția 4 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Oana Maria Stefan aici. Oana Maria Stefan are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.