Recenzie “Ora de aur” de Ann Leary

Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 304
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 11.10.2018
Recenzie “Ora de aur” de Ann Leary
Acordă o notă

ora de aur de ann learyCitind această carte am aflat cel puțin un lucru pe care nu îl știam. Despre ‘ora de aur’. Vezi, de aia este bine să citești cărți. Pentru că vei afla de-a lungul nenumăratelor lecturi vrute și nevrute, despre care poate nu aveai altfel de unde să știi. Din romanul “Ora de aur” de Ann Leary am aflat ce înseamnă acest termen, folosit mai ales în lumea fotografiei și a cinematografiei.

Așa se face că această oră strălucită este de fapt perioadă din zi imediat după ce răsare soarele sau cu puțin timp înainte să apună soarele, oră în care totul este scăldat în cea mai fascinantă lumină aurie pe care o vezi adesea în fotografiile cele mai minunate. Și fotografii, și producătorii de film, dar mai ales pictorii se folosesc de această oră de aur din zi pentru a obține cele mai frumoase cadre de expus în fața publicului.

Înainte să citesc “Ora de aur” de Ann Leary am regăsit un mic rezumat pe spatele cărții. Bineînțeles că acolo nu erau redate decât puține lucruri despre ce conține lectura. Dar cu atât mai bine deoarece mie îmi place să descopăr singură povestea complexă a unei cărți, fără să mi se descrie dinainte cam ce ascunde în ea. Și totuși, însăși titlul lucrării lui Ann Leary și coperta ediției m-au atras ca un magnet și mi-am zis că romanul o fi un bestseller, dar tot trebuie să îl judec din prisma proprie de cititor.

Așa am aflat că personajul principal al cărții este Hildy Good, o agentă imobiliară din Wendover, Statele Unite ale Americii, care aparent are o viață fericită și conduce o afacere de succes. Dar matura Hildy mai este renumită în orașul la mare căutare pentru rezidențe de lux și pentru abilitățile ei de clarvăzătoare și pentru faptul că este înrudită cu una dintre vrăjitoarele arse pe rug la Salem. Și în plus, chiar dacă femeia crede că este ceva ce știe doar ea, este cunoscută și pentru faptul că ar fi alcoolică. Dar o alcoolică care neagă.

Însă, aceste slăbiciuni ale lui Hildy nu ni se dezvăluie decât după ce se împrietenește cu Rebecca Mcallister, o femeie frumoasă și misterioasă care are ea însăși problemele ei gata să erupă. Legătura ce se înfiripă între cele două va reuși să le facă să fie mult mai deschise cu secretele lor, dar aceeași prietenie le va aduce și necazuri.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ann Leary.

Pe când Hildy încearcă să se relaxeze de fiecare dată după muncă cu câte un pahar, două, trei, de vin, Rebecca se folosește de ora de aur a fiecărei zile pentru a picta și … pentru a se îndrăgosti de cine nu trebuie. Astfel, această relație a lor este bolnăvicioasă deoarece le scoate la iveală slăbiciunile și le transformă în persoane demne de toată mila, în primul rând una în fața celeilalte. Și ambele sunt pe cale să își năruie viețile atunci când se lasă prea tare duse de val.

Însă, va trebui să citești chiar tu cartea “Ora de aur” de Ann Leary până la final pentru a vedea unde duce prietenia celor două femei atât de diferite. Vei afla totodată și dacă orășelul Wendover va rămâne la fel de pitoresc și liniștit în continuare sau dacă va fi zguduit de evenimente demne de bârfa locuitorilor. Nu îți închipui că bestsellerul apărut în anul 2013 este doar dramatic. Este de asemenea presărat cu un umor bun, un fel de haz de necaz amărui, care te prinde totuși în mrejele lecturii.

Toate ca toate, romanul mi-a plăcut nespus și îl recomand. Temele psihologice regăsite în povestea lui Hildy și a celorlalți protagoniști te fac să te întrebi multe despre propria viață sau despre cea a oamenilor pe care crezi că îi cunoști.

Așa îți dai seama că nu tot ceea ce este afișat este un adevăr și că de cele mai multe ori reprezintă doar o aparență sub care se ascund multe secrete și zbuciumări interioare. Așa vei învăța despre cei din jur și despre tine însuți. Despre acceptare, recunoaștere și sinceritate. Dar și despre a avea tăria de a cere ajutor la timp.

Cartea asta te poate invata multe lucruri despre tine insuti, dar si despre cei din jur. In plus, vei afla destul de multe informatii despre notiunea "ora de aur", dupa care este inspirat si titlul cartii. Este o lectura amuzanta, psihologica si captivanta despre aparente si adevar.

Nu mi-a placut starea de negare permanenta a personajului principal referitor la consumul de alcool. Dar asta se refera mai mult la constructia povestii si a personajului. Nu as schimba nimic la carte.