Recenzie “Ora de aur” de Ann Leary

de | oct. 11, 2018 | Beletristică, Ficțiune, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

ora de aur de ann learyCitind această carte am aflat cel puțin un lucru pe care nu îl știam. Despre ‘ora de aur’. Vezi, de aia este bine să citești cărți. Pentru că vei afla de-a lungul nenumăratelor lecturi vrute și nevrute, despre care poate nu aveai altfel de unde să știi. Din romanul „Ora de aur” de Ann Leary am aflat ce înseamnă acest termen, folosit mai ales în lumea fotografiei și a cinematografiei.

Așa se face că această oră strălucită este de fapt perioadă din zi imediat după ce răsare soarele sau cu puțin timp înainte să apună soarele, oră în care totul este scăldat în cea mai fascinantă lumină aurie pe care o vezi adesea în fotografiile cele mai minunate. Și fotografii, și producătorii de film, dar mai ales pictorii se folosesc de această oră de aur din zi pentru a obține cele mai frumoase cadre de expus în fața publicului.

Înainte să citesc „Ora de aur” de Ann Leary am regăsit un mic rezumat pe spatele cărții. Bineînțeles că acolo nu erau redate decât puține lucruri despre ce conține lectura. Dar cu atât mai bine deoarece mie îmi place să descopăr singură povestea complexă a unei cărți, fără să mi se descrie dinainte cam ce ascunde în ea. Și totuși, însăși titlul lucrării lui Ann Leary și coperta ediției m-au atras ca un magnet și mi-am zis că romanul o fi un bestseller, dar tot trebuie să îl judec din prisma proprie de cititor.

Așa am aflat că personajul principal al cărții este Hildy Good, o agentă imobiliară din Wendover, Statele Unite ale Americii, care aparent are o viață fericită și conduce o afacere de succes. Dar matura Hildy mai este renumită în orașul la mare căutare pentru rezidențe de lux și pentru abilitățile ei de clarvăzătoare și pentru faptul că este înrudită cu una dintre vrăjitoarele arse pe rug la Salem. Și în plus, chiar dacă femeia crede că este ceva ce știe doar ea, este cunoscută și pentru faptul că ar fi alcoolică. Dar o alcoolică care neagă.

Însă, aceste slăbiciuni ale lui Hildy nu ni se dezvăluie decât după ce se împrietenește cu Rebecca Mcallister, o femeie frumoasă și misterioasă care are ea însăși problemele ei gata să erupă. Legătura ce se înfiripă între cele două va reuși să le facă să fie mult mai deschise cu secretele lor, dar aceeași prietenie le va aduce și necazuri.

Pe când Hildy încearcă să se relaxeze de fiecare dată după muncă cu câte un pahar, două, trei, de vin, Rebecca se folosește de ora de aur a fiecărei zile pentru a picta și … pentru a se îndrăgosti de cine nu trebuie. Astfel, această relație a lor este bolnăvicioasă deoarece le scoate la iveală slăbiciunile și le transformă în persoane demne de toată mila, în primul rând una în fața celeilalte. Și ambele sunt pe cale să își năruie viețile atunci când se lasă prea tare duse de val.

Însă, va trebui să citești chiar tu cartea „Ora de aur” de Ann Leary până la final pentru a vedea unde duce prietenia celor două femei atât de diferite. Vei afla totodată și dacă orășelul Wendover va rămâne la fel de pitoresc și liniștit în continuare sau dacă va fi zguduit de evenimente demne de bârfa locuitorilor. Nu îți închipui că bestsellerul apărut în anul 2013 este doar dramatic. Este de asemenea presărat cu un umor bun, un fel de haz de necaz amărui, care te prinde totuși în mrejele lecturii.

Toate ca toate, romanul mi-a plăcut nespus și îl recomand. Temele psihologice regăsite în povestea lui Hildy și a celorlalți protagoniști te fac să te întrebi multe despre propria viață sau despre cea a oamenilor pe care crezi că îi cunoști.

Așa îți dai seama că nu tot ceea ce este afișat este un adevăr și că de cele mai multe ori reprezintă doar o aparență sub care se ascund multe secrete și zbuciumări interioare. Așa vei învăța despre cei din jur și despre tine însuți. Despre acceptare, recunoaștere și sinceritate. Dar și despre a avea tăria de a cere ajutor la timp.

Titlu: ORA DE AUR
Autor: Ann Leary
Editura: HUMANITAS
Nr. Pagini: 304
Vizualizari recenzie: 1155

Alte recenzii de la Ann Leary:

Recenzie „Ultimul diavol care trebuie să moară” de Richard Osman

Cu acest volum se încheie o serie care mie mi-a plăcut enorm, pentru că a oferit cititorilor altceva, o perspectiva diferită asupra vieții după vârsta de 70 de ani, atunci când mulți cred că viața stagnează. Eh, personajele noastre ne-au arătat ce înseamnă să te...

Recenzie „Cartea Cazurilor Nerezolvate” de Simone St. James

În ultima perioadă mi-am dorit să găsesc un Thriller bun, pentru că am avut parte doar de experiențe nefericite. Știam că cei de la Editura CSP mă puteau scoate din acest impas, pentru că au niște cărți extrem de bune, care chiar să îți aducă aminte de ce îți place să...

Recenzie ”Cât timp înfloresc lămâii” de Zoulfa Katouh

Recunosc că am fost atrasă de această carte după niște impulsuri superficiale, începând de la faptul că a fost foarte dezbătută în mediul literar și terminând cu titlul și coperta, care erau de adăugat la colecție, ambele. Însă, subiectele majore relatate în această...

Oana Maria Stefan este redactor Booknation.ro de 5 ani, 9 luni, 21 zile și a scris până acum 438 articole. Se află pe poziția 4 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Oana Maria Stefan aici. Oana Maria Stefan are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.