Recenzie „Partea luminoasă a părții întunecate”

Autor: Todd Kashdan și Robert Biswas-Diener
An apariție : 2013
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 312

titlu carte de nume autorLatura obscură a lucrurilor și sondarea terenurilor întunecoase m-au fascinat și intrigat întotdeauna.  Cu certitudine, mulți dintre voi rezonează cu mine. Titlul cărții, Partea luminoasă a părții întunecate m-a ademenit din primele momente, când am descoperit-o pe raftul unei librării. Todd Kashdan și Robert Biswas – Diener au anticipat suprasaturația publicului pentru rețetele pro- fericire din literatura de dezvoltare personală. Și, și-au îndreptat focusul spre părțile noastre mai puțin dezirabile, arătate cu degetul de societate.

Promotori ai psihologiei pozitive, cei doi ne oferă cele mai proaspete cercetări din psihologie care confirmă că, toate emoțiile și sentimentele considerate negative, au un rol benefic în creșterea noastră personală. De la primul până la ultimul capitol am fost provocată să îmi ajustez propriile percepții și prejudecăți. Perspectivele revelatoare asupra dependeței noastre de confort și a obsesiei culturale pentru mindfulness mi-a modificat optica cu privire la ceea ce noi percepem ca fiind benefic.

Mai mult, cartea m-a făcut să înțeleg cum emoțiile pozitive se pot transforma în obstacole, subminându-ți acțiunile. Pe parcursul lecturii am devenit mai conștientă de faptul că, supraevaluăm trăirile pozitive și le subevaluăm pe cele considerate de societate mai puțin benefice. Reprimarea trăirilor incomode, nu duce decât la un dezechilibru interior.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Todd Kashdan și Robert Biswas-Diener.

Cartea te captivează prin argumentele provocatoare și fundamentate științific, menite să te facă să înțelegi că o viață cu sens e și cu bune și cu rele. La finalul lecturii, dependenții de cărți de dezvoltare personală se vor simți mai înțelepți și de ce nu, mai eliberați de preconcepții și de presiunea de a pluti pe un norișor de fericire în orice moment. După cum subliniază și autorii, goana obsesivă după fericire te face în mod paradoxal, nefericit.

˶ Dacă o să observi un om cu adevărat fericit, o să-l găsești construind o barcă, scriind o simfonie, educându-și fiul, cultivând dalii bătute în grădina lui sau căutând ouă de dionozaur în Deșertul Gobi. N-o să-l vezi căutând fericirea ca pe un nasture de la guler care s-a rostogolit sub calorifer.̋

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii