Recenzie „Pasagerii” de John Marrs

de | oct. 14, 2022 | Recenzii cărți

Înainte de a începe recenzia vreau să vă spun că această carte este una dintre cele mai bune citite în 2022, la capitolul Thriller. Am văzut câteva impresii bune în social media, dar nu îmi imaginam că aceasta o să mă ducă până în acest punct. O carte captivantă, cu  temă cu elemente SF și cu atâta adrenalină, încât ar alimenta un oraș întreg. Este clar o carte de avut pe TBR sau citit imediat, pentru că ideea de la care pornește este genială, dar și îngrijorătoare.

Cine trăiește? Cine moare? Tu decizi.
Te afli în mașina ta fără șofer când brusc ușile se blochează, ruta se schimbă și nu mai ai niciun control asupra vehiculului. După care o voce misterioasă îți spune: „O să mori”. Pe măsură ce mașinile autonome devin varianta mai sigură și mai de încredere, opt oameni se trezesc în această situație înfiorătoare. Printre ei, se numără o vedetă de televiziune a cărei glorie a apus, o tânără însărcinată, o femeie abuzată care fuge de soțul ei, un emigrant fără acte, un cuplu căsătorit și un bărbat care vrea să se sinucidă.
Camerele de filmat ascunse în mașinile lor transmit către milioane de oameni din întreaga lume panica teribilă care-i cuprinde. Dar publicul își va arăta adevărata față când va fi întrebat: „Pe care dintre acești oameni ar trebui să-l salvăm? Și pe care să-l ucidem primul?”

Iubesc o carte bună cu capitole scurte și exact asta am primit în „Pasagerii”. În plus, eu mereu mă gândesc că această fază cu tehnologia ne poate ajuta sau ne poate face un defavor. Uneori mai stau așa și contemplez că tehnologia, atunci când cade în mâini greșite, poate deveni o armă letală și de aceea, nici o dependență prea mare nu este ok. Fix asta vorbim în această carte, atunci când un hacker decide să se joace cu soarta unor oameni nevinovați.

Atunci când într-o societate viitoare accidentele de mașini devin extrem de frecvente, Guvernul decide să le perfecționeze și să le transforme într-un mijloc de transport fără șofer, făcându-le practic un instrument controlat în totalitate de servere automate. Cartea surprinde o dimineață din viața a 8 oameni care se trezesc în aceste mașini prădate de un hacker care dorește să se răzbune. Ce este și mai macabru este modul în care tot acest eveniment este on full display – live la televizor, cu un juriu ales fără voia sa pentru a delibera cine trăiește și cine moare. Sună extreeeeeeeeeeeeeem de scary, dar vă spun, merită fiecare pagină.

Acum rămâne doar să vedem ce se va întâmplă în continuare și cum vor cădea, unul către unul, protagoniștii acestei povești. Nicio alegere nu este ușoară și nici pe departe evidentă, așa că toată povestea este încărcată de dramatism, de o tensiune greu de explicat și de emoții puternice. Mie mi-a plăcut la nebunie pentru starea de adrenalină pe care mi-a dat-o și pentru modul în care m-a făcut să stau atentă, concentrată și destul de panicată. Este un must în bibliotecă, atât pentru iubitorii de Thriller dar și pentru cei care vor ceva nou și interesant. Go for it!!!

Titlu: PASAGERII
Autor: John Marrs
An apariție : 2022
Nr. Pagini: 471
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 3871

Alte recenzii de la John Marrs:

Recenzie ”Anna O” de Matthew Blake
Recenzie ”Anna O” de Matthew Blake

„Al său propriu lăcaş îşi este mintea şi doar ea poate din Rai un Iad şi-un Iad din Rai să facă” – Paradisul Pierdut de Milton Rezumat Doctorul Ben Prince, un psiholog criminalist specializat în cazurile de crimă comise de oameni în timpul somnului, dezvoltă o obsesie...

Recenzie ”Hideaway” de Penelope Douglas
Recenzie ”Hideaway” de Penelope Douglas

Noaptea Diavolului continuă, chiar și după șase ani... În urmă cu șase ani, a avut loc evenimentul celebru din seara cunoscută sub numele de Noaptea Diavolului, dar acum Kai pare să-și fi pierdut interesul pentru Rika, iubita lui Michael, care a fost ținta atenției...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 1 lună, 2 zile și a scris până acum 549 articole. Se află pe poziția 3 din 13 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.