Recenzie „Pasiuni întunecate. Roma” de Rodica Mijaiche

Autor: Rodica Mijaiche
Editura: Librex
Nr. Pagini: 264

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE PE:

Rodica Mijache este unul dintre autorii români contemporani despre care nu ai cum să nu fi auzit. Fie de la mama, mătușa, vecina de la doi sau poate vreun profesor. În cazul meu, cam așa a fost. După ce am citit primul volum al seriei Pasiuni întunecate, acesta a fost citit și de mama, și i-a plăcut atât de mult, încât a citit și al doilea volum, culmea!, înaintea mea.

Regina e orfană de mică. S-a hrănit încă de pe atunci cu dorința de a deveni fotomodel. Fiind teribil de frumoasă, visul ei s-a materializat fără prea mare dificultate. Apare pe podium cu privirea sus și zâmbetul înălțător pe buze, dar în spatele acestei măști se ascunde o durere inimaginabilă.

Alessandro, cel care îi va cuceri, încet, dar sigur, inima, e un tânăr fermecător care nu crede în fericire, care e ferm convins că această e o iluzie izvorâtă din dorința omului de a atinge nemurirea sufletului. Când decide să o apere pe Regina de fratele ei îngrozitor, Paolo, Alessandro descoperă că încă este capabil să simtă, să dorească pe cineva cu ardoare.

În ultima vreme, mă cam feresc de serii. Deși la început adoram cărțile care aveau câte 3-4 volume, acum ceva parcă s-a schimbat. Poate e lipsa timpului, poate e dorința de a descoperi cât mai repede deznodământul, însă nu prea mai găsesc bucurie în a citi serii, de aceea am fost și sceptică atunci când am început să citesc Pasiuni întunecate. Roma. Puteam să jur că va fi o carte pe care o voi abandona la jumătate, deși nu prea-mi stă în fire. Spre plăcuta mea surprindere însă, n-a fost așa. Am citit Pasiuni întunecate. Roma cu o mult-mai-mare plăcere decât am citit primul volum, acesta fiind mult mai aproape de idealurile mele scriitorești.

Ce am remarcat (și foarte apreciat) la Pasiuni întunecate. Roma este faptul că acțiunea cuprinsă între cele două coperți este mult mai complexă decât cea din primul volum. De altfel, personajele au fost conturate parcă mai atent, într-o manieră mult mai detaliată.

Pasiuni întunecate. Roma. este un al doilea volum extrem de bine scris, în care autoarea a reușit nu doar să reliefeze relația de iubire dintre o ea și un el, ci a pus accentul și pe relațiile familiale, subliniind rolul pe care îl au membrii familiei în conturarea unui caracter. Un roman excepțional despre cum cele mai largi zâmbete ascund cele mai încărcate dureri, despre cum omul potrivit la momentul potrivit poate salva o viață.

Lecturi și zile pline de scorțișoară!