Recenzie Pe aripile vântului de Margaret Mitchell

Autor: Margaret Mitchell
An apariție : 1994
Editura: Brâncuşi
Nr. Pagini: 626.634

-Mi-a plăcut felul în care acest roman poate schimba viziunea despre viaţă: azi ai tot, mâine poţi să nu mai ai nimic şi cum caracterul ne poate uşura sau îngreuna viaţa. Lecţii de viaţă de la un roman de calitate.

-Pentru unii, Scarlett poate fi un personaj destul de enervant datorită faptului că este atât de capricioasă. Uneori, atât cuvintele, cât şi gesturile ei, pot fi revoltătoare pentru cititorii neobişnuiţi cu un astfel de personaj. -De asemenea, deşi temele romanului sunt dozate astfel încât să atragă cititorul, pasajele care descriu războiul pot fi uşor plictisitoare.

10478991_1_644x461_margaret-mitchell-pe-aripile-vantului-voli-ii-bacauEram în clasa a patra, când am descoperit în biblioteca unor colege Pe aripile vântului de Margaret Mitchell. Mi-a plăcut coperta- simplă, doar cu nişte ochi verzi, misterioşi, iar acest lucru m-a făcut să-mi doresc să o descopăr. Într-o lună, cartea a fost devorată.  Timpul a trecut şi nu am ştiut de existenţa celui de-al doilea roman…până în clasa a opta.

Acțiunea romanului se petrece în câteva orăşele americane – Clayton County, Georgia si Atlanta, două evenimente marcante fiind Războiul Civil American(1861-1865) şi Epoca de Reconstrucție(1865-1877). Povestea propriu zisă însă, începe în aprilie 1861 la Tarra, protagonista, Scarlett O’Harra (în vârstă de şaisprezece ani) trăgându-se dintr-o familie cu rădăcini franceze şi irlandeze. Avem ocazia să decoperim o fată capricioasă, de un farmec aparte, a cărei viaţă se va transforma radical.

Margaret Mitchell dozează dragostea şi războiul – temele principale ale acestui roman-astfel încât să ajungă pe placul tuturor cititorilor, dându-ne astfel ocazia să vedem pe un fundal de război, o tânără femeie capricioasă, puternică, invidiată, suferind datorită unei iubiri neîmpărtăşite. Ulterior, tânăra Scarlett se va transforma într-o femeie care va afla ce înseamnă suferinţa, lipsa banilor, trecerea timpului, pierderile materiale şi sufleteşti şi în cele din urmă, descoperirea dragostei adevărate, mult prea târziu.movie-gone-with-the-wind-quotes-sayings-famous-inspiring

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Margaret Mitchell.

Vă recomand cu căldură un roman de calitate, care, deşi a trecut foarte mult timp de la apariţia sa, este în continuare greu de detronat. Dacă nu aveţi destul timp sau curaj poate, să începeţi lectura acestei poveşti minunate, „este şi mâine o zi” – cuvintele lui Scarlett la final cât şi iniţial, primul titlu al romanului. Ce pot să mai spun?Spor la citit!