Recenzie “Prințesa de cenușă” de Laura Sebastian

by | Mar 20, 2021 | Fantezie, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA PRINȚESA DE CENUȘĂ ARE REDUCERE PE:

Din informațiile citite la o scurtă căutare pe internet, am aflat că Prințesa de cenușă este romanul cu care Laura Sebastian a debutat în lumea literară. De asemenea, am observat că există foarte multe contraziceri pe baza cărții, iar cititorii sunt împărțiți în două tabere: cei ce au achiziționat cartea datorită coperții și a detaliilor absolut superbe de pe ea, dar au fost dezamăgiți de conținutul ei și cei cărora le-a plăcut atât înfățișarea sub care se prezintă, cât și povestea pe care o ascunde printre paginile sale. Eu mă încadrez în cea de a doua categorie. A fost prima mea întâlnire cu această autoare și pot să spun că mi-am format o impresie destul de bună despre ea și cărțile sale.

Încă din primele rânduri, m-am simțit teleportată într-o lume nouă, diferită. Am cunoscut o eroină puternică, dar distrunsă și ușor influențabilă, am avut parte de puțină iubire pe alocuri și multă acțiune. Punctul slab, dacă aș putea să îl numesc așa, este faptul că dacă cel ce o citește este un cititor înrăit de fantasy o să simtă că deja a mai parcurs lectura asta o dată și poate, de aici, au rezultat toate acele păreri negative despre roman. Trebuie să recunosc, tânara care își pierde regatul jurând că își va răzbuna familia și își va recupera locul de drept, dar și tânara care se îndrăgostește de persoana nepotrivită, adică  prințul rău, în timp ce ea încă mai are ceva sentimente pentru prietenul ei din copilărie, sunt două tipare des întâlnite în romanele fantasy. Totuși, pe mine nu m-a deranjat acest aspect și am citit cu plăcere fiecare capitol.

Povestea este relatată la persoana întâi, din perspectiva lui Theodosia — Theo, Thora — o prințesă cu multiple nume. La vârsta de doar șase ani a fost nevoită să fie martoră la căderea propriului regat și la uciderea mamei sale, pentru ca, câțiva ani mai târziu, să fie forțată să ia viața singurei persoane de la care mai avea o speranță că va reuși să o salveze din “colivia” în care e ținută. Deși aveau posibilitatea să o ucidă și pe ea, nu au făcut-o, Kaiserul ținând-o în viață doar pentru un singur motiv: să îi facă pe puținii astreni ce au supraviețuit să se supună noului Împărat și regimului său. Dacă cineva îndrăznea să inițieze o revoltă, fie ea cât de mică, Theo era cea pedepsită. Era umilită și bătută în fața unui public cât mai numeros, iar când îmi imaginez fiecare lovitură de bici pe care o primea, vă jur că simt cum mă doare spatele. În ciuda abuzurilor fizice și psihice pe care le acceptă fără să protesteze, cred că faptul că se agață de ideea de a se răzbuna e lucrul ce o determină să nu cedeze. Trăiește cu speranța că va reuși să îl doboare pe Kaizer și să recâștige coroana mamei sale.

Am fost o prințesă făcută din cenușă. În mine nu a mai rămas nimic care să ardă. Acum este vremea să se ridice o regină.

În toți acești ani în care e ținută prizonieră sau mai bine zis, e forțată să își uite originile și să se comporte ca un kalovaxian, Theo leagă o prietenie cu Cress, fiica generalului care i-a ucis mama. Între cele două tinere există o legătură specială, ambele și-au pierdut mama la o vârstă fragedă, și ele se consideră a fi surori de suflet. Theo duce un conflict cu propria persoană deoarece a ajuns să o iubească pe Cress și să aibă încredere în ea, dar cu toate acestea, încă este fiica celui ce i-a răpit mama. La început, îmi plăcea de Cress, dar după, ușor, am început să o urăsc. Cum să ignore și să se prefacă că nu vede cât tare suferă prietena ei? Cred că ea o consideră pe Theo o marionetă care ar trebui să îi îndeplinească poruncile și nu o persoană sau o prietenă.

Un lucru care nu m-a cucerit așa tare, este triunghiul amoros ce se formează, Blaise – Theo – Søren. În volumul acesta nu e puternic accentuat, dar presimt că va fi în următoarele două. Între Søren și tatăl său nu există asemănări și cred că prințul pică în capcana dragostei atunci când încearcă să dovedească că el e diferit de Kaizer și că dacă, într-o zi, îi va lua locul, va fi un Împărat mai bun.

Blaise este prietenul din copilărie al lui Theo și reapare în viață sa deoarece colaborează cu rebelii dorind să o readucă pe tânără pe tron. Prima întâlnire dintre ei se lasă cu scântei deoarece Blaise e furios gândindu-se că Theo trăiește în puf, în timp ce poporul ei moare. Pe parcursul cărții, relația dintre ei rămâne, în continuare, destul de tensionată din cauza anilor ce i-a ținut separat, dar și a traumelor care îi bântuite.

Poate că te-au frânt în mii de bucăți, dar așa ai devenit o sabie și mai ascuțită. Și e momentul să lovești.

Per total, am adorat Prințesa de cenușa, iar singurul lucru pe care l-aș elimina e triunghiul amoros. Într-adevăr, autoarea a gândit și creionat atât de bine cele două personaje masculine, încât nu știu pe care să îl aleg. Glumesc, Søren mi-a furat, fără doar și poate, inima!  Abia aștept să pun mâna pe volumul doi al seriei și să descopăr cum evoluează personajul principal și în ce direcție se va îndrepta acțiunea. Recomand cartea tuturor fanilor înfocați de fantasy, iar cei ce cred că nu se merită, vă rog din tot sufletul, să îi acordați o șansă. Nu știți ce pierdeți!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții PRINȚESA DE CENUȘĂ?

Vezi toată lista de cărți scrise de Laura Sebastian sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA PRINȚESA DE CENUȘĂ CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Prințesa De Cenușă
Autor: Laura Sebastian
Editura: STORIA BOOKS
Nr. Pagini: 448
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 20.03.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Central Park” de Guillaume Musso

Există momente în viață cand o ușă se deschide si ești inundat de lumină. Clipe rare când ceva se descătușează în tine. Plutești în imponderabilitate, gonești pe o autostradă fără radar. Alegerile devin limpezi, răspunsurile inlocuiesc întrebările, frica cedează locul...

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Recenzie ”Hud Ranat” de Cecilia

Cum sunteți dragii mei? Acceptați invitația de a porni într-o călătorie inedită în următoarele minute? Cartea Hud Ranat scrisă de Cecilia cuprinde cadrul, personajele și situațiile perfecte pentru a evada memorabil pe o altă planetă din univers. Călătorim în acest...

Mihaela Cojocaru este redactor Booknation.ro de 37 zile și a scris până acum 14 articole. Se află pe poziția 20 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Mihaela Cojocaru aici.