Recenzie “Prințesa şi profetul” de Shafique Keshavjee

Autor: Shafique Keshavjee
An apariție : 2012
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 295
Recenzie de Alina Sanda
Publicată la September 10, 2016

Poveste despre globalizare este o carte manifest, ce are în centrul construcției literare principiul syadvada-priviri asupra realului din mai multe unghiuri. Acțiunea se petrece în India, la Bombay, unde bogăţia extremă se întâlneşte cu mizeria cea mai insuportabilă. La  Marea Întrunire, profetul Joseph Jesudasan, supune atenției publicului problema impactului globalizării asupra națiunilor sărace.

printesa-si-profetul-poveste-despre-globalizare_1_fullsize

Mary Roy,  eroina principală, o fiinţă fără patrie, în permanență aflată între două lumi,descoperă adevărata Indie prin intermediul ghidului Arun Kumar, care o anunță și despre sosirea profetului.  Ea se întâlneşte și cu Ousha-micuța cerşetoare, ce o va face să aibă o cu totul altă viziune asupra vieţii. Destinele celor trei personaje se împletesc pe fundalul conflictelor religioase, economice şi politice, cu o doză potrivită de suspans și cu un final neprevăzut, lăsat la viziunea cititorului-mai optimistă sau mai pesimistă.

Cartea Prințesa şi profetul trage un semnal de alarmă asupra efectelor globalizării în țările cu mari discrepanțe sociale, precum  India. Ne îndeamnă la stoparea consumului irațional, ca efect al globalizării, acea distrugere creatoare cum o numea Matthew Ammon, reprezentantul unei companii multinaționale ce activa pe teritoriul Indiei. În scrierea ei,  Shafique Keshavjee dă dovadă că posedă o viziune de ansamblu, cu atenție la detalii totuși. La finalul cărții ești bine documentat, dar  cu niște întrebări pentru care să cauți tu singur răspunsurile, și să meditezi la cum poți schimba ceva.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Shafique Keshavjee.

Sau, spus într-un mod mai puțin brutal și mai general, cum putem noi, împreună, să ne trezim, să devenim mai liberi, mai responsabili în cadrul unui sistem globalizat de schimburi , în care frontierele sunt tot mai volatile , iar competiția crește…