Recenzie „Prințul Nemilos” de Holly Black

de | mart. 26, 2018 | Fantezie, Ficțiune pentru Adolescenți, Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți, Suspans

Fanii YA sigur au auzit de această carte și știu ce lucru minunat a făcut editura Storia Books cu traducerea acestei povești. „Prințul Nemilos” de Holly Black este un bestseller savuros, care te face dependent de lumea imaginară creată. Dacă nu ești familiarizat cu universul cărții și intrigă, trebuie să te sfătuiesc să lași de o parte tot ce crezi despre zâne și magie, deoarece această carte este complet diferită, cu o tentă mult mai întunecată. Nu vreau să vorbesc foarte mult despre acțiune, deoarece doresc să discut mai mult despre personaje, modul în care au fost construite și stilul autoarei care m-a impresionat.

La o vârstă fragedă, Jude și surorile sale au văzut cum părinții lor au fost uciși cu sânge rece. Criminalul le-a luat cu el pe Tărâmul zânelor, unde le-a crescut ca pe fiicele sale. Anii au trecut și Jude a ajuns la vârsta adolescenței într-o lume care o urăște. Fiind om, zânele o tratează cu superioritate, se poarte extrem de urât cu ea și cu surorile sale și în fiecare moment li se aduce aminte cât de nesemnificative sunt din cauza naturii lor. Toată viața Jude a încercat să se adapteze, a învățat să lupte, să lase în spate trecutul ei traumatizant și să se dezvolte, deși circumstanțele i-au fost împotrivă. Extrem de ambițioasă, dorește un loc în armata Înaltului Rege și nu se va opri până nu va ocupa acel loc. Doar că Prințul Cardan, fiul cel mic al regelui, este dispus să facă imposibilul să prevină acest lucru, între cei doi fiind o rivalitate dusă la extrem, bazată pe ură profundă și dispreț.

Cam atât cu intriga, consider că am reușit să surprind în mare liniile directoare ale cărții. Acum urmează partea pe care doresc să o împărtășesc cu voi, discutând ce anume face această carte diferită de cele cu subiect asemănător.

În primul rând, atunci când spunem „zână” ne gândim la ființe supranaturale frumoase, grațioase, înzestrate cu felurite calități. Uite că în „Prințul Nemilos” totul are o tentă întunecată, zânele fiind personaje rele, trădătoare, uneori chiar și cu părți de animale, care te sperie și nu îți insuflă încredere. Acesta abordare mi s-a părut foarte interesantă și am fost curioasă să văd cum o să se ducă această ideea până la final. Stilul lui Holly Black este deosebit, liric, foarte direct și adaptat de minune fiecărui personaj. Este un stil multi fațetat, care se mulează acțiunii și care te va încânta cu descrierile ample, pline de culoare, de viață, fiind parcă desprinse dintr-o vedere.

Ce încântă cel mai mult? Personajele🙂 Acestea au fost create de Holly într-un mod foarte original. Jude nu este o eroină tipică. Având un trecut nemilos, forțată să trăiască într-o lume care o urăște, fiecare zi aici a fost un chin. Ambițioasă, dorește să răzbată pentru a demonstra că este diferită, chiar dacă inima ei bate diferit de cea a zânelor. Trebuie cu orice preț să fie acceptată la curtea regelui și în această căutare, este absorbită de o furtună de intrigi, trădări, comploturi și situații extreme. Faptul că prințul Cardan o urăște, îi face misiunea și mai grea, și vreau să mă credeți, și pentru mine a fost foarte greu uneori să mă abțin și să nu îi zic câteva vorbe grele acestui tânăr arogant, fără respect și plin de ură la adresa tuturor. Relația celor doi este foarte confuză și niciodată nu ești 100% convins de ceea ce se va întâmpla între ei. Deși lucrurile stau clar uneori, se întâmplă câte ceva ce îți strică scenariul și sincer, renunți să mai faci presupuneri. Intrigă este construită atât de bine, încât nu o poți prevedea, nici la nivel de acțiune, nici la nivel de relații între personaje.

Ce te atrage foarte mult este evoluția acestor personaje și aceasta este notabilă mai ales la Jude. Are foarte multe calități dar o dată ajunsă la curte, ceva în sufletul ei se schimbă, deoarece este prea implicată în nebunia de acolo pentru a nu se lasă afectată. Dorește să răzbată, este o luptătoare, dar are și slăbiciuni și ia destul de multe decizii greșite, lucru normal pentru orice personaj. Până și ea își dă seama că nu se mai recunoaște și că a devenit o fată complet diferită de cea care a intrat pe porțiile curții. Jocul de putere, ambițiile, politicul și războiul sunt elemente prezente mereu și se întrepătrund constant în carte, fiind cele care o schimbă pe Jude. Sunt foarte curioasă cum va evolua relația ei cu Cardan, deoarece sunt aproape sigură că între cei doi nu o să existe o legătură amoroasă. Pentru cei doi Holly Black pregătește ceva original, pornit inițial dintr-un dispreț profund și văzând abordarea acesteia, nu cred că se mulțumește doar cu o relație love/hate, sigur vizează ceva diferit 🙂

„Prințul Nemilos” este o poveste captivantă, cu o intrigă imprevizibilă, cu personaje extrem de interesante și diverse, cu calități dar și cu defecte din belșug, ce dau cititorului o stare de euforie și îi stârnesc pasiunea pentru lecturile de acest gen. O carte dark, dar complexă, cu trădări, răsturnări de situații și descrieri foarte frumoase, ce reușesc să te scoată puțin din complotul constant din poveste, ce uneori te epuizează, dar într-un sens bun. Mulți spun că se apropie de faimosul GOT, dar vă las pe voi să decideți!

Titlu: PRINȚUL NEMILOS
Autor: Holly Black
Editura: STORIA BOOKS
Nr. Pagini: 432
Vizualizari recenzie: 3320

Alte recenzii de la Holly Black :

Recenzie ”Libraria din Teheran” de Marjan Kamali

Librăria din Teheran de Marjan Kamali - ficțiunea istorică cu savoare orientală, despre o dragoste adolescentină care se desfășoară în fundalul evenimentelor tumultoase ale Iranului anilor `50, cu evenimente care alternează planul trecut cu prezentul. Opinia mea...

Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang
Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang

Vă prezint cartea mea preferată din seria "Twisted", o serie care m-a încercat și m-a trecut prin multe stări, pentru că nu am simțit-o ca fiind una unitară ci cu 4 povești total diferite, uneori chiar scrisă de autoare diferite. Dar nu contează, am rămas cu o...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 3 luni, 9 zile și a scris până acum 562 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.